Macjek Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Witam. Dzis postanowilem wczyscic lancuch. Dokladnie wyszorowalem go za pomoca nafty i pedzelka o twardym wlosiu. Kiedy lancuch obeschnal, spryskalem go dokladnie smarem, naciagnalem i chcialem przetoczyc moto w inne miejsce. Zaniepokoilo mnie terkotanie z okolic przedniej zebatki, wiec udalem sie do mechanika. (bardzo ciche terkotanie podczas przetaczania moto slyszalem juz wczesniej, ale to chyba normalne)Okazalo sie, ze na kazdej rolce jest luz a lancuch praktycznie nadaje sie do wymiany, bo zaczal niszczyc zebatki. Zdziwilem sie dosc mocno gdy dowiedzialem sie, ze zbyt dokladnie wyplukalem caly syf z lancucha, ktory pozwalal mu zachowac jako-taka szczelnosc. Zebatki nie wygladaly na zniszczone, do konca regulacji naciagu brakowalo jeszcze duzo. Przejechalem na tym napedzie 8 kkm, nie wiem ile zrobil poprzedni wlasciciel. Jezdzic dalej na tym nie bede, bo nie chce, zeby zerwany lancuch ucial mi noge - moto czeka na nowy naped. Czy ktos spotkal sie wczesniej z taka sytuacja? Czy mam rozumiec, ze zbyt dokladnie i intensywnie czyscilem ten lancuch, a moze po prostu i tak byl zuzyty? Prosze o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 szczerze to pierwsze slysze o teorii ze syff trzymal lancuch w kupie........ to czy mozna go zbyt dokladnie wyczyscic to juz wg mnie kompletna bzdura ;); uzyj wyszukiwarki na forum, dowiesz sie o innych objawach zuzytego lancucha a nastepnie napisz jak to wyglada u ciebie Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Witam. Zebatki nie wygladaly na zniszczone, do konca regulacji naciagu brakowalo jeszcze duzo. Przejechalem na tym napedzie 8 kkm, nie wiem ile zrobil poprzedni wlasciciel. Jezdzic dalej na tym nie bede, bo nie chce, zeby zerwany lancuch ucial mi noge - moto czeka na nowy naped. Czy ktos spotkal sie wczesniej z taka sytuacja? Czy mam rozumiec, ze zbyt dokladnie i intensywnie czyscilem ten lancuch, a moze po prostu i tak byl zuzyty? Prosze o opinie. Żadne czyszczenie, nawet najbardziej agresywne, nie uszkodzi i nie zniszczy łańcucha. Jego zużywanie związane po pierwsze z jakością samego łańcucha i jego konstrukcją, typem dróg po których się poruszasz (np. szutrowe przyśpieszają zużycie, bo kurz dostaje się na rolki i w połączeniu ze smarem, działa jak pasta ścierna) jazdą, stylem tejże (zwłaszcza stawanie na gumie i nieprecyzyjne, gwałtowne zmiany biegów, powodujące szarpanie w całym napędzie), a przede wszystkim z częstotliwością konserwacji. Ponieważ nie masz pewności ile ten napęd już przejechał, wymień go na nowy, regularnie smaruj i napinaj a wszystko będzie OK. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 ...i przypadkiem nie zakladaj zestawu z Larssona(RK+JT)-bo to straszna padaczka. Lepiej zainwestowac w DID+Sunstar lub cos podobnego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) Ja z doswiadczenia wiem ze jezeli lancuch nie byl nigdy czyszczony ani smarowany i nagle ktoremus wlascicielowi mogloby sie przypomniec ze trzeba to zrobic to moga nastapic objawy takie jak kolega opisuje bo faktycznie brudy, kurz i inne nieczystosci moga siedzac miedzy plytkami oraz w otworach tulejek dawac wrazenie niezlego lancucha, widzialem juz lancuchy ktore ladowaly na zlomowisku po porzadnym wyczyszczeniu i nasmarowaniu po dlugim czasie. Smarowanie oczywiscie przedluza niewatpliwie zywotnosc zestawu napedowego pod warunkiem ze jest robione regularnie Edytowane 10 Września 2008 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 ...i przypadkiem nie zakladaj zestawu z Larssona(RK+JT)-bo to straszna padaczka. Lepiej zainwestowac w DID+Sunstar lub cos podobnego! Nie zgodze sie miałem ten zestaw w 3 motocyklach i nie narzekałem. Na pewno nie kupujcie łancucha IRIS bo to gówno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Na pytanie autora - tak to płukanie zniszczyło Ci łańcuch. Może nie mam doświadczenia w technice motocyklowej ale za to rowerek to co innego. A łańcuch też ma. Chodzi o to, ze jak tak agresywnie myjesz łańcuch to nie możesz tego robić raz na ruski rok. Bo syf, który powoduje niszczenie łańcucha jednocześnie go uszczelnia. Jak umyłeś tak dokładnie to powstały masakryczne luzy - miałem takie sytuacje. Jeśli chcesz tak myć łańcuch to musisz to robić w miarę często aby nie dopuścić to tego żeby syf tak mocno się odkładał między ogniwami... Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Dzieki za odpowiedzi - mam wiec nauczke, ze lancuch trzeba czyscic albo czesto i regularnie, albo delkiatnie :crossy: Teraz pozostaje mi wybrac nowy zestaw. Wiem, ze tematow takich bylo wiele, a opinii tyle co uzytkownikow, ale... nie jestem w stanie wydac na naped wiecej niz 500pln. Szybkie pytanie wiec:http://sklep.scigacz.pl/honda-cb600-hornet...64_665_454.html Ktory z tych do w miare spokojnej jazdy solo, zadnego gumowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Sie ma.Według mnie obojętnie którego D.I.D-a nie zastosujesz, i tak będzie dobry.I nie warto oszczędzać na częściach, zwłaszcza jeśli zamierzasz długo śmigać dadym sprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 a łańcuch da się odciągnąć od tylnej zębatki ponad kły ?jeśli nie to spokojnie możesz jeszcze pohasać na takim zestawie . Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Lancuch ledwo odchodzil od tylnej zebatki, ale to juz nie ma znaczenia, bo wlasnie kupuje nowy zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Ja w swojej Jawce też mam DIDa ale musiałem go skracać bo... był za długi. Moje zdanie albo DID ;) albo łopatka, wiaderko i do piskownicy :clap: :notworthy: Może są inne dobre firmy ale ja jestem zwolennikiem tej. Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 No i zamowilem: http://sklep.scigacz.pl/zestaw-napedowy-ho...ar-p-16383.html Mam nadzieje, ze posluzy dlugo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) No i zamowilem: http://sklep.scigacz.pl/zestaw-napedowy-ho...ar-p-16383.html Mam nadzieje, ze posluzy dlugo.bardzo trafny wybór :) wg mnie najlepszy stosunek jakość / cena do Twojego szerszenia :P Na pewno posłuży, musisz tylko regularnie smarować np. Motul Chain Lube Factory Line 400ml - POLECAM Edytowane 10 Września 2008 przez M4NIEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 Nie zgodze sie miałem ten zestaw w 3 motocyklach i nie narzekałem. Na pewno nie kupujcie łancucha IRIS bo to gówno.No ja tez mialem 3 zestawy RK X-ring, i zaden nie dokrecil wiecej niz 16-18 tysiecy km. I to w motocyklu, ktory mial 73 konie! A zebatka przednia JT po takim przebiegu praktycznie byla okragla! W starym kilofazerze mialem DID i przez 8 tysiecy km dwa razy go naciagalem! W nowym zrobilem 9 tysiecy km i chyba ze trzy razy naciagalem-tez DID. Z tego co wiem wytrzymuja one w tych motocyklach okolo 30 tysiecy km. A ma 150 koni, a nie 73 ;) Wiec roznica na korzysc DID ogromna! W RK po kilku szybszych startach spod swiatel lancuch trzeba bylo naciagac, teraz nawet po wyjezdzie na tor nic sie z lancuchem nie dzieje :icon_biggrin: Wiec firmie RK ja juz podziekuje :biggrin: Na pewno posłuży, musisz tylko regularnie smarować np. Motul Chain Lube Factory Line 400ml - POLECAMA jeszcze wazniejsze, by go raz na jakis czas wyczyscic nafta :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.