Pompka Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Syn 3 Screaming Eagl`a to nie full syntetyk :icon_mrgreen: I na tle olejów syntetycznych wypada średnio (przedostatnie miejsce w teście Amsoila - ale jakoś mam wątpliwości co do obiektywności badania). Można go lać do skrzyni, sprzęgła i silnika (jak ktoś chce). Tegoroczne modele CVO są fabrycznie zalewane olejami SE. 10W40 nadaje się do Twin Cama, Evo i czego tam jeszcze ale na chłodniejsze dni (czyli przy średniej temperaturze poniżej 4*C). Przeczytanie manuala rozwiało by Wam wiele wątpliwości :wink: . Oczywiscie nie ma oleju uniwersalnego, olej silnikowy i do skrzyni roznia sie od siebie. A miałeś kiedyś japoński motocykl gdzie skrzynia sprzęgło i silnik są smarowane tym samym olejem? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unix Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 (edytowane) Syn 3 Screaming Eagl`a to nie full syntetyk :icon_mrgreen: I na tle olejów syntetycznych wypada średnio (przedostatnie miejsce w teście Amsoila - ale jakoś mam wątpliwości co do obiektywności badania). Można go lać do skrzyni, sprzęgła i silnika (jak ktoś chce). Tegoroczne modele CVO są fabrycznie zalewane olejami SE. 10W40 nadaje się do Twin Cama, Evo i czego tam jeszcze ale na chłodniejsze dni (czyli przy średniej temperaturze poniżej 4*C). Przeczytanie manuala rozwiało by Wam wiele wątpliwości :wink: A miałeś kiedyś japoński motocykl gdzie skrzynia sprzęgło i silnik są smarowane tym samym olejem? :wink: kurde, nie chce mi sie isc do garazu sprawdzic jakie tam oleje stoja na polce, przeziebiony jestem :) ... chyba poczytam sobie manual :) co do SE to nie pamietam czy full synthetic czy nie, ale lejac poczatkowo mineral a potem SE synthetic do Buell'a odczulem OGROMNA roznice w pracy silnika - mniej sie trzasl, gladziej pracowal, no i w miescie nie przegrzewal sie jak na mineralnym. a jestes pewien ze SE ma tylko jeden rodzaj syntetycznego? bo mi sie kojarzy ze na butelce pisalo synthetic brand , performance oil... czy cos... mysle ze ich moze byc kilka rodzajow. Edytowane 28 Grudnia 2008 przez Unix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 kurde, nie chce mi sie isc do garazu sprawdzic jakie tam oleje stoja na polce, przeziebiony jestem :) ... chyba poczytam sobie manual :) co do SE to nie pamietam czy full synthetic czy nie, ale lejac poczatkowo mineral a potem SE synthetic do Buell'a odczulem OGROMNA roznice w pracy silnika - mniej sie trzasl, gladziej pracowal, no i w miescie nie przegrzewal sie jak na mineralnym. a jestes pewien ze SE ma tylko jeden rodzaj syntetycznego? bo mi sie kojarzy ze na butelce pisalo synthetic brand , performance oil... czy cos... mysle ze ich moze byc kilka rodzajow. Pewny to jestem tylko 2 rzeczy: że wszyscy umrzemy i że dopóki to nie nastąpi to trzeba płacić podatki :wink: SE to chyba olej pólsyntetyczny. Rożnicę mogłeś zauważyć, to na pewno jest dobry olej. Ja co prawda go nie stosuję, wolę "wyspecjalizowane" oleje do silnika, sprzęgła i skrzyni. Spadam podłączyć akumulatory pod prostownik bo już ponad miesiąc motocykle stoją nie ruszane :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz535 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Czy ktoś wie jaki ma być luz na łańcuszku sprzęgłowym w fxd i po jakim przebiegu należy sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Czy ktoś wie jaki ma być luz na łańcuszku sprzęgłowym w fxd i po jakim przebiegu należy sprawdzić? Kontrola co wymianę oleju. Luz sprawdzamy na ciepłym silniku i w najściślejszym punkcie łańcucha (który jak wiadomo nie rozciąga się równomiernie). Powinien wynosić od3/8" do 5/8". Na zimnym będzie to odpowiednio 5/8-7/8 cala (czyli maksymalnie na zimnym 22,2 mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Co do olejow jeszcze-moze ktos sie orientuje co do Ironheada (rocznik 1981) W serwisowce jest napisane ze zalac silnik olejem HD costam a skrzynie HD costam-o zadnych zamiennikach nie ma oczywiscie slowa. Pytanie pierwsze-czy w tym silniku primary i skrzynia biegow sa zalane jednym olejem (jeden otwor wlewowy i spustowy) czy tylko mi sie wydaje? Pytanie drugie-co z dostepnych w Polsce olejow wlac do silnika, a co do sprzegla-skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Co do olejow jeszcze-moze ktos sie orientuje co do Ironheada (rocznik 1981) W serwisowce jest napisane ze zalac silnik olejem HD costam a skrzynie HD costam-o zadnych zamiennikach nie ma oczywiscie slowa. Pytanie pierwsze-czy w tym silniku primary i skrzynia biegow sa zalane jednym olejem (jeden otwor wlewowy i spustowy) czy tylko mi sie wydaje? Pytanie drugie-co z dostepnych w Polsce olejow wlac do silnika, a co do sprzegla-skrzyni? A jak myślisz?? Do silnika olej silnikowy (20W50 lato i jak jeździsz zimą to 10W40), sprzęgło i skrzynia oryginalny olej HD albo jakiś silnikowy motocyklowy (jeden wlew i spust). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 a tak z ciekawości - po co stosować zamienniki? przecież olej HD jest ogólnie dostępny, TANI i polecany - więc po jakiego #%$ szukać olei SE, Amsoil'i itp? Jak taka różnica jest odczuwalna - skoro biegi wchodzą jak w masełko, nie grzeje się itp? (tak dla przciętnego użytkownika który po ok 20-30Tkm sprzedaje sprzęta)? Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 (edytowane) Elo! Dziś odpaliłem swoją Komarynkę po roku postoju, wielka radość ale.....znowu ze*rała się olejem z odmy (prowadzonej z bloku) i nie wiem co jest grane. Jak ją kupowałem to tez się tak ze*rała ale to była wtedy wina tego iż kranik nie był zakręcony więc silnik się zalał paliwem, było czuć w tym oleju dość sporo paliwa. Tym razem jednak kranik był zakręcony a wiem ze jest szczelny, mimo to przy odpaleniu ze*rała się olejem, na oko to tak ze 250ml oleju poszło, kałuża pod silnikiem itp. Nie mam pomysłu co jest grane. Patrzę w książkę i niewiele widzę, jest coś nt. kierunku przepływu oleju i jest rysunek ale z treści pisanej to niewiele tam jest. Myślicie że to może być uszkodzenie pompy oleju? Może tylko zawór obrotowy (breather valve) jest trefny? Jak się zabrać za szukanie przyczyny? Nie mam dziś odrobiny natchnienia (zmagania z przeziębieniem) żeby w ogóle przemyśleć co i jak tam działa więc pytam o poradę. Tu jest rysunek poglądowy systemu smarowania ale jak większość artykułów na rk.pl jest tłumaczony "na szybko" i nie zawsze zrozumiały. :biggrin: http://www.roadking.riders.pl/tech/smarowanie_evo.htm Przy okazji mierzyłem ciśnienie sprężania na gorącym silniku i wyszło mi.....no właśnie zapomniałem jakie jednostki bo skala ma 2 różne jednostki a nie spojrzałem która jest która :banghead: , bynajmniej wyszło mi w granicach 8,5-10 czegoś tam. :biggrin:Chyba barów a to mi daje ....130 psi? Letko za dużo chyba. Będę musiał jeszcze raz zmierzyć kiedyś. :banghead: Jak widać - wzorowa organizacja mi towarzyszy dziś od rana. :banghead: Robię coś ale nie wiem co. :banghead: Edytowane 19 Stycznia 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Elo! Dziś odpaliłem swoją Komarynkę po roku postoju, wielka radość ale.....znowu ze*rała się olejem z odmy (prowadzonej z bloku) i nie wiem co jest grane. Taki urok tych sprzętów.Jak po postoju rzyga olejem z odmy to oznacza, że olej ze zbiornika przedostaje się do komory silnika. Przez "check valve". Twój motocykl stał bardzo długo wiec mogło trochę tego oleju przelecieć do skrzyni korbowej. Zobacz co się będzie działo przy normalnej eksploatacji. Jak się uspokoi to ja bym nie ruszał (może po sezonie warto by zajrzeć) a jak przy każdym odpaleniu poleci z odmy olej to czeka Cie mały remoncie (albo np.: wymiana pompy oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Git. Takie objawy zdarzają się tylko po długim postoju czyli jak płynął z USA i teraz po roku stania. Przy normalnej eksploatacji jest wporzo, nic nie zauważyłem przez kilkanaście dni użytkowania w zeszłym roku. Dzięks. Pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Git. Takie objawy zdarzają się tylko po długim postoju czyli jak płynął z USA i teraz po roku stania. Przy normalnej eksploatacji jest wporzo, nic nie zauważyłem przez kilkanaście dni użytkowania w zeszłym roku. Dzięks. Pzdr. Hejka! A skąd wiesz, że już nie będzie wyrzucał oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIKI Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Jak bym napisał te typy tak mają to by koledzy po mnie pojechali-wiec napiszę że, mają ale bardzo rzadko- ma Pompka rację albo kranik ale wtedy czuć bene albo zawór w pompie a przy normalnej eksploatacji nie zdąży tyle puścić tylko jak długo stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 No z tym przepływem paliwa to wiem że tak się dzieje bo tak miałem gdy pojechałem kupic ten sprzęt - wszytko ładnie pięknie, moto jak ze zdjęcia które wcześniej oglądałem, czas odpalać i....chlupnęło olejem od spodu, wszyscy zaraz panika ze moto się rozkraczyło, że wąż olejowy puścił czy coś...spojrzałem pod silnik i widzę koncówkę węża odmy i kapiący z niej olej. Obmacałem olej z ziemi, wyczułem w nim paliwo i wiedziałem co jest grane, tym bardziej że przed odpaleniem nie było ani kropelki paliwa w zbiorniku a więc podejrzane. W domu zlałem olej, przepłukałem silnik świeżym olejem i dopiero zalałem i było Ok wtedy. Jeździłem Electrą przez kilkanaście dni, fakt że przeważnie tylko po mieście i okolicy ale po postojach np. 2-3 dniowych nic się nie działo z olejem ani paliwem, zwracałem baczną uwagę na to czy kranik jest zawsze zakręcony. Zajrzałem tez w gaźnik i znalazłem w nim poziom paliwa wyższy o kilka mm od zalecanego :icon_eek: a więc to było przyczyną czemu Elka na początku paliła 13/100km albo lepiej. :biggrin: Teraz po postoju znowu zdarzyła się sytuacja z olejem, a co do kranika to mam pewność że jest szczelny bo go sprawdzałem rok temu po zakupie. Zresztą tym razem w oleju nie czułem paliwa ani na zapach ani na smak :icon_eek: . A poziom oleju w zbiorniku spadł i nie możliwe żeby silnik przepalił 0,5L oleju przy odpaleniu a mniej więcej tyle mi ubyło ze zbiornika z tego ok.250ml jest na podłodze a reszta pewnie "w drodze" na podłogę. na dniach zajrzę do tego zaworka, trochę wyzdrowiałem już i zaczynam rozumieć sposób działania podzespołów i to co mówi książka. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 a tak z ciekawości - po co stosować zamienniki? przecież olej HD jest ogólnie dostępny, TANI i polecany A po to ze w mojej malej miescinie nie mozna dostac od reki oleju HD, a jak ktos mi sciagnie raz to w razie czego na dolewke znowu bede mial problem na szybko (stary, zeliwny silnik na pewno bedzie "bral" olej), dlatego zastanawiam sie czy moglby byc jakis olej 4t znanej marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.