Bimbak Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) Mam żarówki H7, co jest potrzebne by przejść na xenon? Oprócz samej żaróki rozumie się?poszukaj na allegro. Znajdziesz gotowe zestawy dla poszczególnych typów żarówek. W skład kompletu wchodzi żarnik, przetwornica i okablowanie. Jak masz pojedyńczą lampę najtaniej jest zgadać się z kimś co też ma pojedyńcza lampę i takie same żarówki w moto, kupić zestaw samochodowy i się nim podzielić. Fajnie, fajnie - ale gdzie zestaw samopoziomujący i spryskiwacz w moto? To chyba jest wymagane przepisami i zapobiega właśnie oślepianiu.No jest i poza tym trzeba mieć homologowane lampy. Jednak w pratyce systemy samopoziomowania są za wolne na nasze dziurawe drogi i większość aut z fabrycznymi xenonami oślepia. Ja osobiście dbam o prawidłowe wypoziomowanie lamp jaki o ich czystość także oslepić kogoś zdarza mi się sporadycznie. Najcześciej na prawych zakrętach ale to wina kontrukcji soczewek pod H1 które planuję wkrótce wymienić na takie od lamp xenonowych (inny kąt asymetrii lampy) Nie zalezy mi na tym by kogoś oslepiać - wręcz przeciwnie, jednak nie wróce za nic do żarówek halogenowych chyba że mi się miśki doczepią ale na razie 2 lata tak latam i nic.Bo gdzie schowac ta przetwornice ???No to jest w sumie największy problem przy montażu i zajmuje najwięcej czasu. Najlepiej gdzieś blisko lampy przy stelażu bo kable zwykle nie są zbyt długie Edytowane 2 Września 2008 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 >Dzieki bardzo , tylko czy to da sie wlozyc do motocykla ??? >Bo gdzie schowac ta przetwornice ??? Bardzo proszę . Rzeczywiście jest to problem , schować przetwornicę . Jak są owiewki to jeszcze jakieś miejsce się znajdzie , ale w nekedzie albo w czopku ?? Problemem jest także krótki przewód łączący przetwornicę z palnikiem , bo odpada schowanie gdzieś pod siedzenie czy koło tylnej lampy itp...Trzeba kombinować . >Fajnie, fajnie - ale gdzie zestaw samopoziomujący i spryskiwacz w moto? To chyba jest wymagane >przepisami i zapobiega właśnie oślepianiu Masz rację pisząc "chyba" . Bo w motocyklach - nie jest . W BMW jest opcja wyposażenia w motocykla w xenon i nie ma on takowego mechanizmu samopoziomującego ani spryskiwacza ( potrzebny tak na prawdę tylko przy soczewce ) . Co nie zmienia faktu że te zestawy są i tak nielegalne bo nie mają homologacji... >Sam mam ksenony w aucie i wiem co to znaczy dobre światła, jednak do moto nie polecam... wystarczą >dobre żarówki o zwiększonej jasności plus dobra regulacja. No tak "sam mam ale nie polecam..." . Jak komuś wystarczą normalne żarówki o zwiększonej jasności ( czyli nie takie normalne ) plus dobra regulacja to nie zaprząta sobie tematem głowy . Różnica między halogenem a xenonem jest na tyle duża że po założeniu xenonów , halogeny nie wystarczają :buttrock: >Aha i niech Ci wszyscy co oślepiają innych światłami wbiją sobie do łba, że to zmniejsza ich >bezpieczeństwo a nie zwiększa. A przy odpowiedniej regulacji , xenon nie jest jakoś szczególnie oślepiający ... Zresztą niezależnie od rodzaju oświetlenia reflektor powinien być ustawiony właściwie bo to zwiększa nasze bezpieczeństwo . Sam proponujesz żarówki o zwiększonej jasności - to nie oślepia ? . . . ....W skład kompletu wchodzi żarnik, ... . . . . Tylko tak dla porządku PALNIK nie żarnik .żarnik jest w żarówcepozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peet Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 No tak "sam mam ale nie polecam..." Powiedziałem, że nie polecam do moto - bo w większości przypadków będą bardziej oślepiały niż w autach. Nie powiedziałem, że nie polecam do samochodów - wręcz przeciwnie – tylko najlepiej w fabrycznym wydaniu, a nie montowane w szopie u pana Janka. A przy odpowiedniej regulacji , xenon nie jest jakoś szczególnie oślepiający ... Zresztą niezależnie od rodzaju oświetlenia reflektor powinien być ustawiony właściwie bo to zwiększa nasze bezpieczeństwo . Sam proponujesz żarówki o zwiększonej jasności - to nie oślepia ? Nie, bo ja mam dobrze wyregulowane i są to żarówki, przystosowane do mojego reflektora i mają homologację. Oślepiają Ci, co mają źle wyregulowane światła, a najbardziej Ci co jeżdżą na długich. Oślepianie to jedno a rodzaj światła to drugie... jednak śmiem twierdzić, że na ksenonach będziesz bardziej oślepiał niż na żarówkach o zwiększonej jasności, ponieważ:- standardowy odbłyśnik reflektora nie jest przystosowany do ksenona,- w moto nie ma elementu samopoziomującego, a sam reflektor jest dużo wyżej niż w autach,- motocykl w przechyleniu na zakręcie z ksenonem nawet dobrze ustawionym będzie kosił po oczach...Tyle w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 [...]Jednak w pratyce systemy samopoziomowania są za wolne na nasze dziurawe drogi i większość aut z fabrycznymi xenonami oślepia. W takim razie od razu nasuwa sie pytanie .... po ch*j takie cudo jak sie kazdego oslepia ??? Kupujemy ZWYKLA zarowke o zwiekszonym swiatle, ustawiamy odpowiednio lampe i jazda :D A w cruiserach mamy jeszcze lightbary zamontowane i sobie dodatkowo wlaczamy elektrownie :D Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) Ja rownierz zastanawialem sie nad takim zestawem: http://moto.allegro.pl/item417677349_japon...tor_poznan.html ale chwilowo brak gotowki, jednak bardziej zastanawiam sie nad zamontowaniem malego soczwkowego halogeniu ktory obracal by sie razem z kierownica... strasznie w... mnie "sztywne" swiatlo.... ma ktos moze taka mala soczewke? Edytowane 2 Września 2008 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Dobra spróbuję po raz ostatni ... >Oślepiają Ci, co mają źle wyregulowane światła, a najbardziej Ci co jeżdżą na długich. Jestem za tym żeby światła były dobrze ustawione , niezależnie od rodzaju oświetlenia :cool: >Oślepianie to jedno a rodzaj światła to drugie... to po co o tym oślepianiu piszesz ? > że na ksenonach będziesz bardziej oślepiał niż na żarówkach o zwiększonej jasności, ponieważ:>- standardowy odbłyśnik reflektora nie jest przystosowany do ksenona, Wychodzi na to że "trochę oślepiać można" bo te o zwiększonej jasności oślepiają tylko trochę ...a xenon oślepia "bardziej" i tu już nie można . :D Co to znaczy że "odbłyśnik nie jest przystosowany"?. Ogniskowa dla żarówki H i dla xenon , jest taka sama . Nawet jadąc na ustawienie świateł plama na ekranie jest taka sama , tylko mocniejsza . Opuszczając reflektor niżej i tak xenon świeci mocniej i lepiej oświetla drogę . Na pewno nie wali po oczach . >- w moto nie ma elementu samopoziomującego, a sam reflektor jest dużo wyżej niż w autach, O tym już było . Przeczytaj wyżej ... >- motocykl w przechyleniu na zakręcie z ksenonem nawet dobrze ustawionym będzie kosił po oczach... A na standardowej żarówce , nie będzie kosił ??? Mój motocykl z xenonem , robi taką samę plamę światła na jezdni , jak i z halogenem . Tylko mocniejszą . >W takim razie od razu nasuwa sie pytanie .... po ch*j takie cudo jak sie kazdego oslepia ??? >Kupujemy ZWYKLA zarowke o zwiekszonym swiatle, ustawiamy odpowiednio lampe i jazda >A w cruiserach mamy jeszcze lightbary zamontowane i sobie dodatkowo wlaczamy elektrownie No cóż ... Kup sobie zwykłą żarówkę dobrze ustaw lampę i jazda . :crossy: Tą całą armaturę gdy włączysz to przelicz szybko , ile to zużywa energii , no i czy ma homologację i czy nie oślepia ? :banghead: Jeden palnik xenon świeci cztery razy jaśniej od halogenu , zużywając 35W . Wytwarzając mniej temperatury ( lampa po jeździe jest letnia ) mniej obciąża instalację elektryczną i oszczędza odbłyśnik . :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwolansk Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Masz rację pisząc "chyba" . Bo w motocyklach - nie jest . W BMW jest opcja wyposażenia w motocykla w xenon i nie ma on takowego mechanizmu samopoziomującego ani spryskiwacza ( potrzebny tak na prawdę tylko przy soczewce ) . Co nie zmienia faktu że te zestawy są i tak nielegalne bo nie mają homologacji...\ z tego co wiem, to homologacja jest na klosze, a nie na zarowki. problem z homologacja w przypadku xenonow wynikal z tego, ze wymagaja spryskiwaczy i samopoziomowania- w samochodach. jesli w moto nie potrzeba tego osprzetu to nie ma problemu(dowiadywalem sie w stacji kontroli pojazdow jak zmienialem zarowki tyl na LEDy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler07 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 homologacja jest na klosze, a nie na zarowki Nie do konca masz racje. Zarowki tez musza byc homologowane. Przykladem takich bez homologacji sa zarowki halogenowe do reflektorow starego typu (przystosowanych do zwyklych zarowek zarnikowych - np oryginalne lampy w starych Duzych Fiatach) - maja one wyrazny napis: "Not for use in Europe". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Jaka jest najbardziej optymalna temperatura barwy światła??? 4300 czy 6000 K?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 4300K to barwa światła dziennego.Światło takie jest białe. 6000K to już niebieskawe światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Czy ktos kto ma zamontowane takie xenony w aucie z reflektorami ? Jak odbłyśniki i klosz znosza takie światło?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Kolega wmontował "ksenon" do CBR 929, jedziemy sobie tydzień temu... godzina 20 dochodzi, patrzam w lusterku, a światło nie świeci. Bo nie i uj :biggrin:Dał za to cacko około 150zł przetwornica i żarnik.Ja podziękuję... Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 http://allegro.pl/item424902458_hid_xenon_..._najtaniej.html ciekawe ile to wytrzyma i to jest niby bi-xenon?? cos ta cena taka niska;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiomaniak Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 (edytowane) Ale ich żywotność jest porównywalna do normalnych, tak? Lampa Xenonowa to nie zarowka, to znaczy nie ma w niej wolframowego drucika ktory (predzej czy pozniej) sie przepali. Tutaj swiatlo jest efektem lumenscencji gazu znajdujacego sie w lampie.O lie zakup odpowiedniego sprzetu (bo to miedzy baju mozna wlozyc zarowki xenonowe ktore sie wpina do zwyklego gniazda zarowek), to konkretny wydatek, (150zl to chyba za odzysk ze szrotu, bo zestaw kosztuje okolo 250zl)o tyle eksploatacja czyli energia zuzywana przez taka lampe jest nawet mniejsza niz zarowek halogenowych. Nie wspominajac juz o zywotnosci Xenonow. Pozdrawiam,NW :) Edytowane 8 Września 2008 przez radiomaniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Porządnego ksenona nie masz co się spodziewać, że kupisz poniżej 600zł. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.