jun_dymek Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Witam W niedługim czasie planuję zakup pierwszego motoru. Jak to początkujący nie mam konkretnie sprecyzowanych oczekiwań. Aktualnie mam dwa typy: Honda CB-750 i Yamaha Fazer (roczniki 1997-2000). Chciałem się zapytać osób zorientowanych w temacie, która z wymienionych maszyn będzie łatwiejsza w opanowaniu - większa i spokojniejsza honda, czy mniejsza, ale za to mocniejsza Yamaha. Nie chodzi o doradzanie mniejszego motoru (honda CB 500 też jest brana pod uwagę), tylko o porównanie tych dwóch konkretnych modeli. Aha - mam 172 cm - to pewnie też ma jakieś znaczenie. Z góry dziękuję za pomoc. Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 oba stanowią kiepski wybór. ale skoro inne porady z założenia odrzucasz...jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Fazer + lzejszy, lepsze hamulce, mocniejszy silnik, ogolnie nowoczesniejsza konstrukcja, mniejsze spalanie, w trasie jakas tam ochrona przed wiatrem jest, popularniejszy rozmiar tylnych opon, bardzo dlugi odstep miedzy regulacjami zaworow(40 tysi) -gorzej z dolu sie zbiera od Cebuli, slabe swiatla Cebula+ wyglad!, silnik jadacy lepiej z dolu, nie porzeba regulowac luzu zaworowego, ponadczasowosc konstrukcji -spalanie, waska dostepnosc opon w rozmiarze 150/70, wkurzajaca hydrauliczna regulacja luzu zaworowego(lubi sie zapchac i halasowac na zimno), takie sobie hamulce, oba stanowią kiepski wybór. ale skoro inne porady z założenia odrzucasz...jszWielu ludzi zaczyna od tych motocykli. Zalozyc dobre gmole i mozna jezdzic :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jun_dymek Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 oba stanowią kiepski wybór. ale skoro inne porady z założenia odrzucasz... \ Nie odrzucam... Po prostu te dwa motory chyba najbardziej mi pasują biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości. Poza nimi zastanawiam się nad: cb 500, er-6, xj 600n... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frem Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 (edytowane) zajc jak zwykle odpowiada do rzeczy i trafnie :icon_twisted: jun, tez mam 172 wzrostu i przymierzalem się do fzs 600 2002 i ... pasuje bardzo dobrze. Sam planuje zakup na drugie moto fzs 600 w zime i naczytałem sie już dość sporo. Przymiarki już zrobilem na w/w fzs i na fz6, ale nie mialem okazji pojeździć. Cb 750 oglądałem z odlegosci wysunietej ręki i z wyglądu wiecej w niej żelastwa, cięzsza no i typowy turystyk, gdzie w fazerze widać dusze sportowca. cb750 - fzs 600 ... tylko fzs :banghead: A co do kwesti "pierwsze moto", czasami myśle, że lepszy fazer niz moja xj. Z setek opini wyróżniłem ciągle się powtarzające : lepsza stabilnosc w zakrętach, dużo lepsze hamulce, do 7k jedzie podobnie jak xj. Z drugiej strony jak sie jest zielonym w sprawach jazdy moto, to szkoda wywalac 10k i dokladac sporo do napraw. Lepiej pojeździc czyms tanszym, pare razy zaliczyć szlify (mam 2 za sobą w deszczu) i potem kupować coś lepszego droższego i uniknąć błedów (które się poznało na wcześniejszym moto). A jakbys jednak szukał czegos w 500, to polecam xj 600 s. Edytowane 24 Sierpnia 2008 przez Frem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 A co do kwesti "pierwsze moto", czasami myśle, że lepszy fazer niz moja xj. Z setek opini wyróżniłem ciągle się powtarzające : lepsza stabilnosc w zakrętach, dużo lepsze hamulce, do 7k jedzie podobnie jak xj. taaa... ciekaw jestem, ile osób z tych wytykających xj-cie i 500-tkom słabe hamulce i wiotkie zawieszenia miało okazję _naprawdę_ tego doświadczyć. bo to tak jak nudzenie się i inne tego typu bzdetne opowieści - ludziska w większości bezmyślnie powtarzają. jaka stabilność w zakrętach, przecież żeby tego doświadczyć trzeba umieć jeździć w winklach szybko i z dużymi złożeniami - ilu motocyklistów zaczynając od zera (po kursie) tak pojedzie? kpina, nie opinie. do 7kobr nie jedzie? a kto będzie jeździł i nie sprawdzi co się dzieje dalej? oczywiście tylko do najbliższego winkla... :icon_razz: niedawno znajomy pojechał po południowej stronie tatr z ekipą kilku maszyn. on na ntv650, tam nawet jakiś gsx-r większy był, generalnie plastikowe odkurzacze, kierowcy z gatunku tych od "nudzenia się". na winklach niektórzy się z nim trzymali, na niektórych trzeba było czekać. mistrzowie prostej, którym się 500ccm nudzi :flesje: zasadniczo Zajc ma sporo racji, to fakt. tyle, że większość ludzi i tak zmienia motocykle po roku do trzech; lepiej dać sobie ten czas na swobodniejszą naukę, a nie walkę ze sprzętem w zależności od stanu kasy - patrz sąsiedni wątek o kupowaniu nowego motocykla dla ojca; w grę wchodzą słabsze 600, przyjaźniejsze dla świeżaka - er6, cbf600jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Mam 173 cm wzrostu i jednym z powodow sprzedazy CB750 bylo to ze byla ciezka w manewrowaniu na parkingach i no i nie siegalem swobodnie cala stopa do ziemi. Wedlug mnie siedzenie jest zle wyprofilowane przy zbiorniku dlatego ciezko bylo mi siegnac nogami do ziemi i przetoczyc te 240 kg. Pozniej jezdzilem na SV650 i teraz na Z1000, oba maja wyzej umieszczone siedzenie a mimo to nie mam zadnego problemu z siegnieciem do ziemi a Z1000 mimo sporego cierazu da sie manewrowac bardzo latwo. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 (edytowane) Zgadza się, CB 750 jest dość ciężka, do tej pory czuję respekt dla jej masy. Wielkość motocykla też na początku może trochę przeszkadzać. Siodło rzeczywiście mniej wcięte niż np. w GSX750 czy ZR7, w CB750 to raczej mankament. W moim przypadku to była trudna miłość, dopiero później przyszedł czas na docenienie przyzwoitego Nm u dołu, całkiem niezłych hamulców (mam w oplocie stalowym) i przewidywalności (zaufania) w przyspieszaniu, hamowaniu, winklach itd. - czegoś, co miłośnicy "niedoróbek" innych marek chętnie nazwali by "nudą" :buttrock: Trudno mi się wypowiadać co do Fazera, nie jeździłem nimPs. mój wzrost - ca 170cm Edytowane 25 Sierpnia 2008 przez PeterS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 W moim przypadku to była trudna miłość, dopiero później przyszedł czas na docenienie przyzwoitego Nm u dołu, całkiem niezłych hamulców (mam w oplocie stalowym) i przewidywalności (zaufania) w przyspieszaniu, hamowaniu, winklach itd. - czegoś, co miłośnicy "niedoróbek" innych marek chętnie nazwali by "nudą" :buttrock: Te niutonometry to CB ma tylko z dolu bo na gorze juz ich nie widac, hamulce były by niezle (sa chyba od CBR 600 F2) ale jakby hondziawa wazyla 200 kg a nie 240. Mialem stalowe oploty i roznica w hamowaniu byla slaba, tylko wyczucie klamiki sie poprawilo. A co do przewidywalnosci to faktycznie mozna sie zgodzic ten motocykl niczym nie zaskoczy i dla mnie to byla nuda ale dla innych to moze byc ogromny plus. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Okrop Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 mam jakies 173 wzrostu pomytkam na zr-7 - to w prawie 100% odpowiednik CB750, ale moge napisac ze spokojnie dostaje do ziemi. to co wypisujecie o tej olbrzymiej wadze (moja zalana wg serwisowki ma 230kg) to jakies brednie. Oki - moto swoje wazy, ale jak masz sytuacje ze czujesz ta wage na parkingu, a nie daj XXX polozyles z tego powodu moto to zawiodla twoja technika a nie motocykl.Dla mnie ta waga jest czesciej plusem, bo juz przy niskich predkosciach motocykl urzeka swoja stabilnoscia. na pierwsze pojecalbym cos z tego co wymieniles pozniej.jesli myslisz o CB750 to mozesz tez pomyslec o zr7. powodzonka w zakupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jun_dymek Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 esli myslisz o CB750 to mozesz tez pomyslec o zr7. Też mi się podoba ten motorek, ale tutaj chyba jednak wersja z owiewką. Ceny są w miarę przystępne, także na pewno będę brał pod uwagę ten model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Też mi się podoba ten motorek, ale tutaj chyba jednak wersja z owiewką. Ceny są w miarę przystępne, także na pewno będę brał pod uwagę ten model.Wedlug mnie najfajniejszy z retro-golasow jest GSX 750 Inazuma. Jest po prostu sliczny, do tego mocniejszy od Cebuli i Kawy i chyba nawet lzejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 w ogóle te 3 motocykle są bardzo do siebie podobne-ale inzuma jest poprostu Piękna-jeden z najładniejszych wyprodukowanych UJM obok Zefira oczywiście. Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 mam jakies 173 wzrostu pomytkam na zr-7 - to w prawie 100% odpowiednik CB750, ale moge napisac ze spokojnie dostaje do ziemi.Nie wiem czy miales okazje postawic CB przy swoim ZR ale mysle ze Cebula bedzie wieksza, mialem Zephyra 750 i w porownaniu z Cebula to byl sredni motocykl a przeciez ZR7 to jego nastepca. to co wypisujecie o tej olbrzymiej wadze (moja zalana wg serwisowki ma 230kg) to jakies brednie.Zalana CB wazy 234 kg fakt ze nieduzo wiecej ale wystarczy przejechac sie lzejszym sprzetem zeby odczuc co to znaczy latwosc manwerowania. Wiadomo ze da sie kazdym wymanewrowac ale... Oki - moto swoje wazy, ale jak masz sytuacje ze czujesz ta wage na parkingu, a nie daj XXX polozyles z tego powodu moto to zawiodla twoja technika a nie motocykl.No to ze zawiodla technika to oczywiste ale tu nikt nie pisze ze waga przeszkadza przy glebach tylko przy zwyklym parkowaniu motocykla. Nie trzeba glebnac zeby odczuc wage motocykla. Dla mnie ta waga jest czesciej plusem, bo juz przy niskich predkosciach motocykl urzeka swoja stabilnoscia.Szkoda ze nie mozna tego powiedziec o osiagach, ktore akurat przez wage sa mizerne chociaz wytarczjace do turystyki. Wedlug mnie najfajniejszy z retro-golasow jest GSX 750 Inazuma. Jest po prostu sliczny, do tego mocniejszy od Cebuli i Kawy i chyba nawet lzejszy...Wlasnie po przesiadce z CB750 mialem mozliwosc przysiasc sie do GSX750, dzien a noc. Motocykl mniejszy, poreczniejszy, z lepszym silnikiem i rownie niezawodnym, no i te ksztalty. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Tutaj jeszcze parę słów nt. Seveny i Inazumy:http://www.grupa-poludnie.info/viewtopic.p...ghlight=gsx+750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.