Skocz do zawartości

Płytki zaworowe


Speiner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już 2 tygodnie z tym siedzę i nie wiem co robić. Moja yamaha aż na 9 zaworach nie ma luzu, by zrobić luz potrzebne są płytki z wnęką pośrodku by je umieścić na trzonie zaworów, niestety co szukam i pytam sie po sklepach nikt takich płytek nie posiada oto jak one wyglądają

 

-> http://www.imageno.com/w9czjkwq7e0vpic.html

 

I już nie wiem co robić, najchętniej bym kupił rozmiarowo mniejsze i skręcił wszystko. Słyszałem też, że można przyszlifować takie płytki ale czy one nie są utwardzane tylko powierzchniowo?

 

Jak wiecie gdzie takowe płytki dostać proszę o pomoc.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za małe luzy to szlifuj chłopie te co masz, bo naparawde szkoda kasy :)

 

Największy problem to znaleźć szlifierkę magensową... a jeszcze większy gościa który naparwdę umię się nia super profesjonalnie obsługiwać.

Ja znalałem w okolicy kobietę którę całe życię przepracowała na magnesówce i zrobiła mi to naprawdę co do setnej milimetra tak jak chciałem. Tylko, że aby uzyskać taką precyzję na tak małej powierzchni jaką jest płytka to jedna płytka zajmowała jej około 20 minut.

W sumie wzieła za to groszę ale powiedziała, że wiecej sie na takie cackanie z takim gówienkiem nie pisze :icon_mrgreen:

Luzy po szlifowaniu płytek mają sie dobrze i wcale nie zapowiada się aby miały ochotę się wyklepać...

 

A po drugie zainwestujesz w nowe płytki bo chcesz mieć wszystko na cacy a może się okazać(czego Ci nie życzę...) , że po takim zaniedbaniu i dopuszczeniu do zaistniałem sytuacji długo się już tą głowica nie nacieszysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profesjonalny szczelinomierz motocyklowy zaczyna się od 0.03mm z nastepnymi listkami wiekszymi o 0.01 od poprzedniego.

Musisz mieć póżniej do tego dokładny mikromierz aby pomierzyć wszystkie płytki i w miarę możliwości spróbowac potasowac nimi.

 

Moim zdaniem zanim zaczniesz szlifować w ciemno spróbuj znaleźć ciut cieńsza płytkę od któregoś zaworu, nastepnei włóż ją tam gdzie nie nie miałeś luzu i wtedy jeszcze raz mierzysz luz na danym zaworze i po krótkich przeliczeniach masz gotową odpowiedź ile musisz dokładnie zebrać płytke, a nie kombinowac i strzelać w ciemno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robilem to w ciemno u kolegi , jesli najcieszy listek nie wchodzi , to nawet jak przekroczyc o te 0.10 to i tak nic sie nie stanie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety aby zrobic luzy w FZ 750 nalezy dokladnie pomierzyc luzy i w wyniku przeliczenia uzyskamy odpowiednie wymiary a potem zamowic je w serwisie Yamahy.

Szlifowanie tego typu plytek nie wchodzi w rachube.

Wypowiedzi niektorych doradcow na ten temat przyprawiaja mnie o mdlosci.

Panowie najpierw wypada poznac szczegoly konstrukcyjne a potem doradzac.

Sorry ya brak polskich znakow ale jestem poza granicami naszego kraju i tutaj nie wiedza co to jest.

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnij. Nie raz szlifowałem małe płytki i nic się nie działo. Ba, nawet wyjmowałem podobne już po szlifowaniu i spokojnie znosiły one przebiegi bez problemów. Nie można tylko przektoczyć w dół minimalnej grubości oferowanej przez fabrykę (żeby sobiue nie zrobić płytek o grubości 1,5 mm - jeśli tak by wychodziło, samo przez się oznacza, ze zawory mają dość, o co nie trudno jak zawory się podparły).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plytka zaworowa silnika FZ750 swoim ksztaltem przypomina nakretke z gorzalki i zadna magnesowka jej nie utrzyma ze wzgledu na bardzo mala powierzchnie przylegania do stolu i podczas szlifowania kamien bedzie ja wyrzucal ze stolu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plytka zaworowa silnika FZ750 swoim ksztaltem przypomina nakretke z gorzalki i zadna magnesowka jej nie utrzyma ze wzgledu na bardzo mala powierzchnie przylegania do stolu i podczas szlifowania kamien bedzie ja wyrzucal ze stolu.

 

A to zwracam honor, teraz dopatrzyłem. Dziwne, robiłem FZ i nie pamiętam takich płytek ... Były jakieś różnice rocznikowo? Tamta to sam koniec produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksztalt szklanki, nakretki od gorzalki ...

Takie rzeczy, o malej powierzchni i co za tym idzie kiepskiej przyczepnosci do stolika mozna probowac mocowac przy pomocy elementow dodatkowych (o wiekszej powierzchni), ktore beda dodatkowo wspierac szlifowany element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Tak, w tych silnikach plytki w ksztalcie szklanek :]. Takie malutkie naparstki.

Kumpel robil Yamahe FZX750 w Boosterze w Katosach. Tez mial juz zerowe luzy na paru zaworach.

Tam osobiscie widzialem zafoliowane nowe plytki w ksztalcie szklanek, dokupione na ta regulacje. Silnik taki jak w FZ750. Wiec chlopaki wiedza, gdzie to mozna zdobyc.

http://www.booster.com.pl/

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Istnieje mozliwosc przeszlifowania takich płytek na magnesówce,problem z mocowaniem mozna rozwiazac poprzez włozenie tych płytek w nawiercony odpowiednim wiertłem płaskownik i wcisnięciu ich tak azeby wystawały z niego tak azeby mozna je było odpowiednio szlifnąc. Dodam ze wymaga to sporo cierpliwosci i nerw.Jednak jest to wykonalne ,zwłaszcza ze dokupienie tych płytek mozliwe jest w zasadzie tylko w serwisie Yamahy. Dodam ze te same płytki wystepują równiez w pierwszym modelu fzr1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Istnieje mozliwosc przeszlifowania takich płytek na magnesówce,problem z mocowaniem mozna rozwiazac poprzez włozenie tych płytek w nawiercony odpowiednim wiertłem płaskownik i wcisnięciu ich tak azeby wystawały z niego tak azeby mozna je było odpowiednio szlifnąc. Dodam ze wymaga to sporo cierpliwosci i nerw.Jednak jest to wykonalne ,zwłaszcza ze dokupienie tych płytek mozliwe jest w zasadzie tylko w serwisie Yamahy. Dodam ze te same płytki wystepują równiez w pierwszym modelu fzr1000.

 

 

Znajomi kolesie w fabryce FSO na Żeraniu stwierdzili, że nie wezmą się za to, nie chcieli po prostu zniszczyć mi którejś płytki jak coś wyjdzie nie tak.

 

gikser nie wiesz może czy ktoś w warszawie nie podjął się takiego zadania? Za niewysoką opłatą oczywiście

Edytowane przez Speiner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...