apstryk Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Cześć,Od niedawna jestem posiadaczem DragStara 650. To mój pierwszy motocykl, więc choć nie boję się narzędzi i "dłubania", nie mam doświadczenia i nie wiem czy coś jest normalne i tak ma być , czy jest to objaw jakiejś usterki. Zauważyłem, że przedni hamulec (pojedyncza tarcza, pływające zaciski - chyba tak się to nazywa) przez cały czas lekko przyciera. Problemów z hamowaniem na razie (odpukać) nie mam, klocki mają jeszcze ze 2-3 mm rowka - znacznika zużycia, tarcza ma 4,9 mm - dopuszczalna grubość 4,5. Jednak przez cały czas słychać lekkie szorowanie, a po podniesieniu koła i energicznym obróceniu, zazwyczaj koło siłą rozpędu robi mniej niż jeden obrót. Po spokojnej jeździe, bez nadmiernego rozpędzania i hamowania, tarcza jest wyczuwalnie ciepła, może nawet lekko gorąca. Odkręciłem zacisk, zdjąłem klocki - koło kręci się normalnie (spokojnie robi kilka obrotów, nic nie hałasuje). Włożyłem jeden klocek - tarcza leciutko bije, tzn. koło obraca się swobodnie, w jednym położeniu słychać lekkie obcieranie o klocek. Gdy włożyłem drugi klocek, jest to samo, tylko obcieranie słychać gdy koło jest o pół obrotu dalej. Gdy włożyłem oba klocki i ścisnąłem je palcami, potem obróciłem koło - obcieranie słychać przez cały czas, koło szybko zatrzymuje się. Sprawdziłem tłoczki - wg mnie chodzą lekko, z pewną siłą, ale mogłem wcisnąć je palcami. Nic nie wymyśliwszy, skręciłem wszystko z powrotem do kupy. Pytanie - czy tak ma być? W samym zacisku jest jeszcze blaszka-sprężynka, ale jest ustawiona prostopadle do klocków i tarczy, więc nie wiem czy to ona powinna odsuwać klocki od tarczy? Nie wyobrażam sobie tego za bardzo. A może powinieniem wyczyścić i przesmarować "prowadnice" klocków (nie wiem jak to sie nazywa, może jest jakaś inna nazwa) aby lekko się przesuwały, wtedy może nawet to leciutkie bicie tarczy byłoby w stanie je odsunąć? Pozdrawiam i do zobaczenia na trasieAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Hej Adam. Ja u siebie mam identycznie, mimo iz zupełnie inny motocykl, w integralu zupełnie tego nie słyszałem, jak przejechałem sie w orzechu, odrazu to usłyszałem, czyściłem wszystko, nic to nie dało. Także chyba tk juz będzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dfg Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Ja coś takiego zignorowałem, motocykl to nie rower, żeby tak energię dokładnie liczyć. Po wymianie klocków na nowe, jedna tarcza grzała się tak jak to opisujesz(wcześniej tak nie było), też próbowałem różnych zabaw i nic to nie pomogło, natomiast nie zauważyłem, żadnego mierzalnego wzrostu zużycia paliwa więc jest spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 (edytowane) Wyczyść prowadnice zacisków i lekko przesmaruj, do tego tłoczek wyczyść płynem hamulcowym Edytowane 11 Sierpnia 2008 przez toowdie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 W mojej CBR też ewidentnie na postoju hałasują klocki hamulcowe ale sie tym nie przejmuję bo w każdej poprzedniej maszynie miałem to samo i sienie przejmowałem :icon_mrgreen: Klocki hałasują ale ścierają się równo więc wszystko jest ok - dlatego nawet zacisków nie rozbierałem, żeby sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Wyczyść prowadnice zacisków i lekko przesmaruj, do tego tłoczek wyczyść płynem hamulcowym :) Mozesz jeszcze zanim przesmarujesz tloczki plynem hamulcowym, wysunäc je maxymalnie i lekko przeszlifowac paskiem papieru sciernego np: 800-1000 . Pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Jeżeli koło robi mniej niż jeden obrót, to trochę nie teges... - wyczyść prowadnice (jak pisali koledzy)- tłoczki w zacisku poruszają się płynnie więc to raczej można wykluczyć- możesz mieć zanieczyszczoną pompę, która nie "odpuszcza" do końca. Po odkręceniu pokrywy zbiorniczka będziesz widział dwa otworki - jeden mniejszy, drugi większy.. Sprawdx czy ten mały jest drożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 tłoczków bym nie szlifował, jedynie wysunąć i przeczyścić. Do tego nowy płyn bo w starym może być za dużo wody i wskutek hamowania się grzeje i zwiększa swoją objętość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulka096 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 U mnie też się tarcza grzeje! A tarcie klocków słychać tylko jak cofam motocykl do tyłu wtedy stawia mały opór! Ale z tymi tarczami to tak już chyba jest, że często są ciepłe w końcu ich dużo używamy i jakaś siła na nie od działo wuje! Ja w tej chwili ściągłam tarcze i dałam do przeszlifowania bo miała rysy, bo ktoś jeździł na zużytych klockach no i przy okazji wymieniam klocki! I niestety muszę aż do wtorku czekać aż zamówienie przyjdzie! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 dzisiaj z ciekawosci zakrecilem u siebie przednim kolem - mimo zakrecenia kolem tak od niechcenia (czyt. bardzo lekko) kolo robi 1,5-2 obr przy dwoch tarczach hamulcowych. takze u Ciebie wyraznie za ciezko to idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Najprawdopodobniej sprawa brudnych prowadnic zaciskow.Ulka, szlifowanie tarcz im nie pomoze, a raczej zaszkodzi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Mi tez sie grzeje ale tak ze az parzy i nie wim co z tym fantem zrobic. Moze niech trze bo mam tylko tylni hamulec. I nie chce zeby sie popsul jak zaczne grzebac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Jak sie tarcza grzeje az parzy bez zadnego hamowania to zasuwaj do warsztatu - niech to zrobia. To jest sprawa nie cofajacych sie klockow lub brudnych prowadnic zacisku.Jezeli tarcza grzeje sie az parzy podczas hamowania to jest to normalne.Potem potrzebuje jakiegos czasu zeby ostygnac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 chwila stuka jedna tarcza tak ? od której strony? nie czasem ta która jest zwykle od stony kraweznika?Dodam od siebie ze kazda tarcza ma lekka krzywizne która ma za zadanie oddalenie klocka od tarczy(chociaz teoretycznie i ideowo dosc szybko maja sobie z tym radzić siły bezwładnosci płynu oraz rozgrzane do granic powietrze na styku klocka i tarczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) Yo! Ja proponuje podczas jazdy spojrzec na zacisk, czy nim nie rzuca na boki, co swiadczyloby o krzywej tarczy :].Mam CBF, tarcze skrzywilem blokada (ruszylem zapominajac o niej) i nie zdajac sobie sprawy z problemu - jezdzilem. Slyszalem tarcie, ale myslalem, ze to normalne. Motocykl nie stawial oporu przy przepychaniu. Po dluzszym czasie z glupia frant spojrzalem na zacisk podczas jazdy - i latal jak Zyd po pustym sklepie. W CBF z przodu sa dwie tarcze - drugi zacisk jak przyspawany, nawet lekko nie falowal.Tarcze wymienilem i jest git. Pozdro Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.