Gość marcpol Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Hej! lakierowałem zaciski na czerwono, po złożeniu całości - dupa, mimo że odpowietrzyłem wszystko, bąbelki nie wypływają już klamka jest miękka i nie hamuje nic... co zrobić w tym wypadku ? :flesje: W jaki sposób odpowietrzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 wszystko zależy od techniki odpowietrzania ja sam u siebie pare tygodni temu odpowietrzyłem ale klamka była miękka a jak później zmieniłem technike odpowietrzania to teraz hebel jest tak mocny ze bez większego wysiłku mozna przyblokowac koło :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ok juz sobie poradziłem :banghead: po 5 mm wciśnięcia klamy moto staje dęba :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciolis Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 wszystko zależy od techniki odpowietrzania ja sam u siebie pare tygodni temu odpowietrzyłem ale klamka była miękka a jak później zmieniłem technike odpowietrzania to teraz hebel jest tak mocny ze bez większego wysiłku mozna przyblokowac koło :( mr-z napisz jak odpowietrzac, bo mam ten sam problem. wszystko zależy od techniki odpowietrzania ja sam u siebie pare tygodni temu odpowietrzyłem ale klamka była miękka a jak później zmieniłem technike odpowietrzania to teraz hebel jest tak mocny ze bez większego wysiłku mozna przyblokowac koło ;) mr-z napisz jak odpowietrzac, bo mam ten sam problem, po wymianie płynu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 mr-z napisz jak odpowietrzac, bo mam ten sam problem.mr-z napisz jak odpowietrzac, bo mam ten sam problem, po wymianie płynu hamulcowego. Skorzystaj z wyszukiwarki. W skrócie: przed odpowietrzaniem klamką odpowietrz wyciągając płyn strzykawką z odpowietrznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klamot1975 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Hej! lakierowałem zaciski na czerwono, po złożeniu całości - dupa, mimo że odpowietrzyłem wszystko, bąbelki nie wypływają już klamka jest miękka i nie hamuje nic... co zrobić w tym wypadku ? :( Najlepiej popuscic śrubke przy pompie na wężu skutkuje 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 w sumie dobrym sposobem jest podpięcie pod odsysacz taki jak mają w warsztatach ale ja u siebie odpowietrzyłem prostszym sposobem tylko przydają sie do tego 2 osoby :icon_mrgreen: odkręciłem całą pompkę od kierownicy tak aby przewód hamulcowy był poniżej pompki ( gdy jest przykręcona do kiery przewód idzie nieznacznie ponad pompką ) na odpowietrznik gumową przezroczystą rurkę wsadzoną do czystego pojemnika na płyn, po odkręceniu odpowietrznika jeśli wszystko z układem jest ok płyn powinien sie zacząć swobodnie przelewać, ze zbiorniczka na pompce poprzez cały układ wypływając przez odpowietrznik przy zacisku, u mnie po kilku uzupełnieniach płynu w zbiorniczku przestały wydobywać się bąbelki przez odpowietrznik i zaczął płynąc czysty płyn, zostało tylko skręcić spowrotem wszystko do kupy i po 2 naciśnięciach klamki była twarda jak nigdy :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtrz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam Wiem że tematów o odpowietrzaniu było milion... przeczytałem tyle ile znalazłem, wiec prosze o wyrozumiałość :banghead: Sytuacja ma się tak: odpowietrzam hamulce w gpz, dwie tarcze z przodu. Pompa nie jest zapowietrzona bo po zaślepieniu przewodów w miejscu przykręcania do zacisku klamka jest sztywna i nie da sie wcisnąć na 1mm nawet. Pompując na odkręconym dekielku od zbiorniczka płyn troche chlupie(z tego co wyczytałem nie jest to nic niepokojącego). Robie tak: odkręcam odpowietrznik z nałożonym wężykiem zanużonym w płynie, a płyn w zbiorniczku systematycznie uzupełniam z wężyka wychodzi powietrze, po pewnym czasie przestaje, zakręcam odpowietrznik, podpompowuje i na wciśniętej klamce odkręcam, i tak najpierw lewa tarcza aż wyjdzie całe powietrze i później prawa i tak już x 100 ;) . Lewy zacisk działa ale klamka chodzi w miarę miękko. Prawy nie chce w ogóle wypchnąć tłoczków(po ściągnięciu zacisku wychodzą łatwo więc nie są zapieczone). Kombinowałem już z odkręcaniem zacisku i kręceniem nim w powietrzu tak żeby wychodziło powietrze i nic.. efekt dalej taki sam. Lewy zacisk dociska ale słabo a prawy rusza się o 0,5 mm może. Czy wsztrzykiwanie płynu od dołu da lepszy efekt i czy nie ma ryzyka zapowietrzenia pompy wtedy? A może zrobić tak jak radzą inni, odkręcić odpowietrzniki, pokrywe pompki, zostawić i czekać aż sie samo odpowietrzy? Co radzicie z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 z tego co piszesz to odpowietrzasz raczej prawidłowo czyli pompujesz kilka razy, przytrzymujesz klamkę i nie puszczajac jej odkrecasz odpowietrznik i zakrecach nadal na wcisnietej klamce i tak kilka razy dwa zaciski...sprawdz jeszcze czy nie puchną Ci gdzieś przewody.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtrz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Przewody nie puchną, bo jak je zatkam śrubą bez dziurki to klamka jest sztywna, a jakby puchnęły to by można było wcisnąć... może ktoś ma inny pomysł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Nie chce zakładać nowaego tematu dlatego doczepiam sie tu. A mianowicie jakiej grubości powinny byc nowe tarcze w GPZecie z podelu powyzej 1994r??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 co do odpowietrzania spróbuj tak- odkręć odpowietrznik (mowie o tej stronie której nie możesz "uruchomić " ) poczekaj kilka minut (w tym czasie trochę płynu będzie ci wyciekać ale razem z płynem też powietrze ;) ) i dopiero później próbuj odpowietrzać co do grubości tarczy - musi być wybita na tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Nie chce zakładać nowaego tematu dlatego doczepiam sie tu. A mianowicie jakiej grubości powinny byc nowe tarcze w GPZecie z podelu powyzej 1994r??? Pozdrawiam Na tarczy masz podaną minimalną dopuszczalną grubość - 3,5mmgrubość nowej(mierzyłem na niezużytym rancie) - 4mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtrz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Zaśmiecacie mi temat.... ehh.... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_85 Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Jeżeli masz zaworek do odpowietrzania wyżej niż miejsce gdzie wchodzi przewód hamulcowy proponuje Ci odkręcić zaciski i obrócić je tak zeby zaworki były u dołu a wejscie do zacisku u góry i wtedy zacząć odpowietrzania. Ja miałem identyczna sytuacje w moim zygzaku i dopiero ten zabieg pomógł.życzę powodzenia mam nadzieje ze to pomoże ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.