Skocz do zawartości

Przerobka lewych (Angielskich) swiatel


JERY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktos zna jakies proste w uzyciu i tanie patenty na przestawienie lamp na prawa strone. Nie musi to byc idealnie jak ustawa przewiduje. Chcialbym zeby promien swiatla nie walil az tak mocno na lewa strone. Zdazalo mi sie wracac noca i kilka aut migalo mi ze niby jade na dlugich. Dokladnie rozchodzi sie o lampy w Fazerze kilo '01

 

P.S. Mozna sobie darowac odpowiedzi w stylu "zmien lampy na europejskie"

Edytowane przez JERY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to bez wymiany to nic nie zrobisz,mozna opuścić tak nisko światło żeby nie oslepiało,ale Ty nie bedziesz nic widział.Anglicy stosują pewien patent,jadąc na kontynent,zaklejają cześć szkła reflektora specjalną naklejką.Obcina ona część swiatła skierowanego na lewo.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tjaaa... AFAIR dawniej spotykałem się jeszcze z naklejkami imitującymi ryflowanie (?) klasycznego szkła reflektora. z tym, że raczej dedykowanego do współczesnego reflektora motocyklowego nie znajdziesz, nie ta technologia odbłyśnika. ewentualnie w grę wchodzi faktycznie zaklejenie czymś nieprzejrzystym części powierzchni szyby - z tym, że ani to trwałe, ani estetyczne

IMHO kupując motocykl z wysp czy ze stanów należy po prostu wymianę uwzględnić w kosztach i tyle

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna, odp. wycięta naklejka. Bo szyby nie wymienisz. W tym wypadku nie ma półśrodków.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktos zna jakies proste w uzyciu i tanie patenty na przestawienie lamp na prawa strone. Nie musi to byc idealnie jak ustawa przewiduje. Chcialbym zeby promien swiatla nie walil az tak mocno na lewa strone. Zdazalo mi sie wracac noca i kilka aut migalo mi ze niby jade na dlugich. Dokladnie rozchodzi sie o lampy w Fazerze kilo '01

 

P.S. Mozna sobie darowac odpowiedzi w stylu "zmien lampy na europejskie"

 

Kolega diagnosta ze stacji podpowiedział mi odpowiedź na twoje pytanie. Trzeba przekręcić w prawo żarówkę o około 15 stopni, o ile oczywiście konstrukcja reflektora pozwala na taki manewr. Na dłuższą metę myślę jednak, że konieczna była by wymiana lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

 

Co do naklejek to kupilem takowe na promie. Nie jest to rzecz ktora sluzy do wiejskiego tiuningu jak ktos zasugerowal. Jest to technologia stosowana przy produkcji znakow drogowych. Jak mysle ta folia czesciowo blokuje promien swiatla i czesciowo zmienia jego kierunek bardziej na prawo. Niestety w instrukcji sa pokazane jedynie sposoby montazu w samochodach. Problem polega na tym ze miejsce przyklejenia ma kluczowe znaczenie. Z tego co zaowazylem miejsce naklejenia zalezy od ukladu "zeberek" na wewnetrznej stronie klosza. Te "zeberka" klosza sa odnosnikami. Niestety u mnie klosz jest niemal gladki i ciezko sie zasugerowac ktorym kolwiek przykladem z samochodow.

 

Z przekreceniem zarowki tez chyba odpada bo mozna ja wlozyc tylko w jednej pozycji.

 

Generalnie mi te swiatla nie przeszkadzaja bo i tak wszystko widze. Poprostu nie chce oslepiac innych kierowcow.

Edytowane przez JERY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

 

Co do naklejek to kupilem takowe na promie. Nie jest to rzecz ktora sluzy do wiejskiego tiuningu jak ktos zasugerowal. Jest to technologia stosowana przy produkcji znakow drogowych. Jak mysle ta folia czesciowo blokuje promien swiatla i czesciowo zmienia jego kierunek bardziej na prawo. Niestety w instrukcji sa pokazane jedynie sposoby montazu w samochodach. Problem polega na tym ze miejsce przyklejenia ma kluczowe znaczenie. Z tego co zaowazylem miejsce naklejenia zalezy od ukladu "zeberek" na wewnetrznej stronie klosza. Te "zeberka" klosza sa odnosnikami. Niestety u mnie klosz jest niemal gladki i ciezko sie zasugerowac ktorym kolwiek przykladem z samochodow.

 

Z przekreceniem zarowki tez chyba odpada bo mozna ja wlozyc tylko w jednej pozycji.

 

Generalnie mi te swiatla nie przeszkadzaja bo i tak wszystko widze. Poprostu nie chce oslepiac innych kierowcow.

Z tym mruganiem innych kierowcow to tez ciekawa sprawa. Przez cztery sezony jezdzilem CB 750 w wersji angielskiej, i nikt nigdy mi nie mrugal ze go oslepiam. A zrobilem nia ponad 40 tys. km, czesto w nocy. Potem zmienilem na FZS 1000 z Niemiec i zdazalo sie ze mi mrugali-choc swiatla byly dobrze ustawione. Teraz mam FZ1 i tez mrugaja-swiatla ustawione na przyrzadzie w SKP. Moze im przeszkadza to ,ze dwa swiatla obok siebie swieca? Druga sprawa to taka, ze FZS ma miekki tylny amor, ktory na dziurach czesto dobija powodujac skakanie przodu i oslepianie jadych z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym mruganiem innych kierowcow to tez ciekawa sprawa. Przez cztery sezony jezdzilem CB 750 w wersji angielskiej, i nikt nigdy mi nie mrugal ze go oslepiam. A zrobilem nia ponad 40 tys. km, czesto w nocy. Potem zmienilem na FZS 1000 z Niemiec i zdazalo sie ze mi mrugali-choc swiatla byly dobrze ustawione. Teraz mam FZ1 i tez mrugaja-swiatla ustawione na przyrzadzie w SKP. Moze im przeszkadza to ,ze dwa swiatla obok siebie swieca? Druga sprawa to taka, ze FZS ma miekki tylny amor, ktory na dziurach czesto dobija powodujac skakanie przodu i oslepianie jadych z naprzeciwka.

 

Taaa też się spotkałem z opiniami, że dwa świecące reflektory obok siebie były kwitowane komentarzem "debil na długich jedzie" :buttrock: No i weź tutaj się dogadaj w tym kraju :banghead:

 

Na tych dziruach to w sumie i w motocyklu i samochodzie, złudzenie, które podpowiada, że "on chyba jedzie na długich" :biggrin:

 

Mój kuzyna ma Bandita z Anglii i jak do tej pory ani razu mu niekt nie mrygał :crossy:

 

A co do motocykli z USA, w sumie nigdy nie jechałem jeszcze na takim w nocy, ale wydaje mi się, że chyba będą "neutralne" przecież świecą symetrycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...