Skocz do zawartości

Dopuszczalna masa całkowita - cruiser


CJT7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Weź też pod uwagę, że producenci zazwyczaj podają masę własną moto "na sucho", (...)

 

dokładnie. ale w dowodach rejestracyjnych przynajmniej w teorii jest całkowita masa własna. np. dla mojej kanapy (nie kruzer, ale daje pogląd na wartości) sucha masa to 219, a w dowodzie własna - 239kg, przy dopuszczalnej 450 :cool:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoich oczekiuwń (250 kg ładowności) nie spełni chyba żaden cruiser

 

no i tu się mylisz - nie doceniasz daaalekiego wschodu, cyt Autora wątku:

 

Widzisz ja trochę ważę (plecak też ) i tak mi wychodzi że te 200 no może 220kg na upartego to musi ponieść - oczywiście i chińczykiem tak jeździłem i nie było problemu

He, he ... :)

 

czyli wychodzi na to, że po chińszczyźnie tylko Boss-Hoss... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tu się mylisz - nie doceniasz daaalekiego wschodu, cyt Autora wątku:

He, he ... :D

 

czyli wychodzi na to, że po chińszczyźnie tylko Boss-Hoss... :icon_razz:

 

Tak, ale jechałem głównie katowicką i nie było mowy o sensownym wyprzedzaniu Tir-ów, a serce też miałem wysoko bo cholera wie jak się zachowa takie moto (nie chodzi o prowadzenie - to akurat było ok). Pozatym przejechałem tak tylko około 500km....

 

Czyli co wniosek jest że cruiser nadaje się do długich wypraw .... ale tylko w pojedynkę, ew. jakaś szczupła, zgrabna blondyna w roli plecaczka ? :)

 

Na razie przymierzam się do SUZI Intrudera (M50 C50) albo większe pojemości bo tam wychodzi mi, że udźwig jest w granicach 200kg a to już mnie przybliża do moich założeń.

 

Dzięki wszystkim za cenne rady...

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CJT7, jak dałeś radę na aluminiowo-plastikowym chińczyku, to każdy średni i duży cruiserowy japoniec zaoferuje znaaaacznie więcej. Tą dopuszczalną ładownością to się w ogóle nie sugeruj. Nie tylko Ty wozisz taki ciężar. Bardziej patrz na moc i moment obrotowy oraz na solidność konstrukcji. A to zazwyczaj oznacza pojemność zdecydowanie powyżej litra. Raczej unikaj plastikowych błotników z tyłu z jakąś ażurową kratownicą pod nim (a taki ma niestety Volusia) tylko bierz solidną blachę z ramą. Plastik lubi pękać. Rodzaj i parametry moto trzeba dostosować do własnych potrzeb. I będziesz zadowolony.

Plus to co już pisałem: trochę więcej ciśnienia w tylnej oponie, twardszy amorek z tyłu i gęstszy olej z przodu, żeby mniej nurkował przy hamowaniu.

Edytowane przez TATAKIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz kasy i co preferujesz - gruby cruiser czy chopper? Zaraz zapodamy jakieś linki i sugestie... :icon_biggrin:

 

Preferencje tak jak w tytule: cruiser jak największy (również gabarytowo). Co do kasy to raczej do ok 20kpln....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TATAKIS czyli zamiast Volusi co proponujesz? (chodzi o rozsądne cenowo propozycje )

O matko, znów wychodzę na forumowego podpowiadacza.

 

Przy takiej masie, minimum DS1100 albo Honda Shadow1100, są jeszcze w rozsądnych granicach cenowych (ale to i tak ok. 20tys. PLN). Od biedy VN800 classic. Suzi wygląda masywniej od VNa czy DSa, no ale ten plastik nie wzbudza mojego zaufania przy planowanym obciążeniu. Najlepsze byłoby coś w okolicach 1,5 litra ale będą dużo droższe (VN1500, WS/RS, Honda 1300-1800, itp).

Volusia 1500 też byłaby bardzo OK, ale szczerze mówiąc nie wiem czy tam jest plastik czy blacha.

Jak Cię kręci Volusia 800 i jest bariera kasy, to podpytaj jej użytkowników o to w ich grajdołku, jakie mają z tym doświadczenia. Jest taki temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast Volusi co proponujesz?

 

czesc

 

ja miałem podobnego rodzaju zagwostke.

 

Ważę 100-110kg, do tego żona 50 w pełnym rynsztunku :icon_rolleyes: + bagaż

 

jeździłęm / jeżdżę sevenfifty (~74KM), wczoraj odebrałem właśnie VLkę, po pierwszych, krótkich przejażdżkach myślę powinno mi to moto na jakiś czas wystarczyć, pomimo, że jest ~20KM mniej niż w sevence.

 

co do funduszy

 

ja szukałem moto w granicach 15kpln, ty masz 20. Więc jesteś w komfortowej sytuacji.

Mi się udało znaleźć, to i uda się i Tobie.

 

Ja nie zdążyłem się wybrać, ale zerknij na allegro i poszukaj gościa z Siedlec, który miał violę za chyba 16900. wyglądało to sensownie.

 

Jak chcesz, to wszystko wskazuje na to, że od wtorku będę już na nowym sprzęcie smigał do roboty, więc jak chcesz się przymierzyć, zobaczyć, to się odezwij. Pracuje na Perkuna (okolice Promenady, Polsatu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 3 miesiące szukałem Wildka po całej Polsce. Nie widziałem żadnego poniżej 24 tys., nawet sprzed 2000 r., chyba że były uszkodzone i do naprawy. Roczniki 2000-2003 były po 26-29tys., 2004-2005 30-34tys. a młodsze około 38-42tys. I wcale nie było ich dużo, zwykle łącznie nie więcej niż ca 20 sztuk w całym kraju i to przed sezonem. A znikały szybko.

DSów 1100 było dwa/trzy razy więcej, nie mówiąc już o DS650.

WS/RS to wciąż jednak dość elitarny moto, chociaż stale ich przybywa, głownie z USA, Niemiec i Belgii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę znaleźć dane dot. dopuszczalnej masy całkowitej motocykli typu cruiser - chcę jeździć na dłuższe wyprawy dość mocno obciążony (około 250kg) i chciałbym znaleźć takiego cruisera (nie kredens), który by temu wyzwaniu podołał - czy ktoś ma jakieś rozeznanie w tym temacie?

 

Zaden cruiser, zaden Hoss Boss.

 

jedynie stare Triumph'y takie jak

 

Sprint ST

 

Sprint RS

 

220 - 500 kg

 

Sprawdzone w katalogu Motorrad 2002

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

 

ja miałem podobnego rodzaju zagwostke.

 

Ważę 100-110kg, do tego żona 50 w pełnym rynsztunku :biggrin: + bagaż

 

jeździłęm / jeżdżę sevenfifty (~74KM), wczoraj odebrałem właśnie VLkę, po pierwszych, krótkich przejażdżkach myślę powinno mi to moto na jakiś czas wystarczyć, pomimo, że jest ~20KM mniej niż w sevence.

 

co do funduszy

 

ja szukałem moto w granicach 15kpln, ty masz 20. Więc jesteś w komfortowej sytuacji.

Mi się udało znaleźć, to i uda się i Tobie.

 

Ja nie zdążyłem się wybrać, ale zerknij na allegro i poszukaj gościa z Siedlec, który miał violę za chyba 16900. wyglądało to sensownie.

 

Jak chcesz, to wszystko wskazuje na to, że od wtorku będę już na nowym sprzęcie smigał do roboty, więc jak chcesz się przymierzyć, zobaczyć, to się odezwij. Pracuje na Perkuna (okolice Promenady, Polsatu)

 

Bardzo chętnie się spotkam (może jakoś w tymalbo w przyszłym tygodniu sie na priv umówimy) - ja miałem na oku coś takiego (cena taka sama jak u ciebie) i chyba się jeszcze umówię z gościem w celu obejrzenia.

 

Zaden cruiser, zaden Hoss Boss.

 

jedynie stare Triumph'y takie jak

 

Sprint ST

 

Sprint RS

 

220 - 500 kg

 

Sprawdzone w katalogu Motorrad 2002

 

:)

 

A możesz coś więcej o nich napisać (mam nadzieję jako uzytkownik) bo dane sobie znajdę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...