Skocz do zawartości

Dopuszczalna masa całkowita - cruiser


CJT7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie mogę znaleźć dane dot. dopuszczalnej masy całkowitej motocykli typu cruiser - chcę jeździć na dłuższe wyprawy dość mocno obciążony (około 250kg) i chciałbym znaleźć takiego cruisera (nie kredens), który by temu wyzwaniu podołał - czy ktoś ma jakieś rozeznanie w tym temacie?

Edytowane przez CJT7
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzisz chinczykiem i jakos wniosluje, ze Cie uciagnie wiec skad te 250 kg wytrzasnales? Moj RS z tego co pamietam ma maks. dopuszczalna mase calkowita 528kg z czego 340 to sam moto. Ile moga bagaze wazyc? 30kg? Mniej niz 30 zapewne. Ciuchy, namiot spiwor itp. Reszta to Ty + ewentualny pasazer. Przeciez nie powieziesz 2 kanistrow z benzyna po 10l itp.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzisz chinczykiem i jakos wniosluje, ze Cie uciagnie wiec skad te 250 kg wytrzasnales? Moj RS z tego co pamietam ma maks. dopuszczalna mase calkowita 528kg z czego 340 to sam moto. Ile moga bagaze wazyc? 30kg? Mniej niz 30 zapewne. Ciuchy, namiot spiwor itp. Reszta to Ty + ewentualny pasazer. Przeciez nie powieziesz 2 kanistrow z benzyna po 10l itp.

 

Widzisz ja trochę ważę (plecak też :icon_evil: ) i tak mi wychodzi że te 200 no może 220kg na upartego to musi ponieść - oczywiście i chińczykiem tak jeździłem i nie było problemu (może z wyprzedzaniem tirów powyżej 100km/h) ale też nie była to waga nominalna (udzwig jakieś 160kg). Wiem że można moto trochę przeładować ponad stan fabryczny i stąd moje pytanie - które można i będzie się w miarę dobrze prowadziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde moto ma inna dopuszczalna mase calkowita. Musialbys w danych poszukac - najlepiej zagraniczne strony. Kupisz VTX1800R badz cos porownywalnego to Cie na pewno uniesie a w razie czego mozesz sprezyny utwardzic. Gdyby to byl problem to polowa motocyklistow w usa by musiala pieszo chodzic (to nie byl prztyczek ale fakt).

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VTX1800R wygląda konkretnie. Co do stron internetowych to musiałbym najpierw wiedzieć jaki typ motocykla szukam - masz może taką stronę gdzie jest porównanie danych technicznych kilku(nastu) cruiserów?

 

Zacząłem się zastanawiać nad tą Suzi: SUZUKI VS 1400 INTRUDER. Tam wychodzi że dopuszczalne obciążenie to 200kg - mam nadzieję że można to w miare przekroczyć... :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona to np.:

http://www.bikez.com/

 

Co do Intruza 1.4: jego zawieszenie do wzorcowych nie nalezy, a wrecz odwrotnie (to pierwsza czesc, ktora wlasciciele wymieniaja poza kiera) a Twoja kobita bedzie podrozowala w pozycji jak na fotelu ginekologicznym. Z tylu jest bardzo malo miejsca i niewygodnie. Jak chcesz we 2 + bagaz jezdzic to mysl na cruiserem a nie chopperem.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy można wyczytać w dowodzie rejestracyjnym. Jest przecież podana DMC /pozycjaF2/ oraz MW /pozycja G/. Po odjęciu tych wartości otrzymujemy dopuszczalną ładowność.

W moim Vulcanie wygląda to następująco: 435-254=181

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze aby kolega, ktory pytal dysponowal dowodami rejestracyjnymi wszystkich moto, ktore rozwaza jako docelowe. :)

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona to np.:

http://www.bikez.com/

 

Co do Intruza 1.4: jego zawieszenie do wzorcowych nie nalezy, a wrecz odwrotnie (to pierwsza czesc, ktora wlasciciele wymieniaja poza kiera) a Twoja kobita bedzie podrozowala w pozycji jak na fotelu ginekologicznym. Z tylu jest bardzo malo miejsca i niewygodnie. Jak chcesz we 2 + bagaz jezdzic to mysl na cruiserem a nie chopperem.

 

Wielkie dzięki vpower za podpowiedzi chociaż ta pozycja gnekologiczna jest całkiem nęcąca :). Tak, wpisałem choperka a przecież szukam cruisera. Zacząłem grzebać w 800 Boulevard M50 lub C50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VTX1800R wygląda konkretnie. Co do stron internetowych to musiałbym najpierw wiedzieć jaki typ motocykla szukam - masz może taką stronę gdzie jest porównanie danych technicznych kilku(nastu) cruiserów?

 

Zacząłem się zastanawiać nad tą Suzi: SUZUKI VS 1400 INTRUDER. Tam wychodzi że dopuszczalne obciążenie to 200kg - mam nadzieję że można to w miare przekroczyć... :flesje:

 

VTX 1800R - 186 kg

VTX 1800C - 197 kg

240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę znaleźć dane dot. dopuszczalnej masy całkowitej motocykli typu cruiser - chcę jeździć na dłuższe wyprawy dość mocno obciążony (około 250kg) i chciałbym znaleźć takiego cruisera (nie kredens), który by temu wyzwaniu podołał - czy ktoś ma jakieś rozeznanie w tym temacie?

Te dane powinieneś mieć umieszczone na tabliczce znamionowej pojazdu. U mnie są, więc wydaje mi się, że i u Ciebie powinne być. To dość ważne informacje i producenci mają obowiązek ich umieszczania.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha Road Star 1600 -ładowność 196kg.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoich oczekiuwń (250 kg ładowności) nie spełni chyba żaden cruiser (chyba, że Valkyrie albo Rocket).

Prawidłowość jest generalnie taka, że czym większy cruiser, czym większa pojemność, moc i moment obrotowy, tym większa ładowność dopuszczalna. Nie znam takiego co by miał 250 kg.

Weź też pod uwagę, że producenci zazwyczaj podają masę własną moto "na sucho", czyli bez płynów i dodatkowego wyposażenia. Paliwo, olej, płyny to ca 20-25kg, szyba, gmol, stelaże, sakwy, sissibar, lightbar, itp. to następne ca 20kg. Jak zostanie 160-170kg to już bardzo dobrze. Uwzględnij więc wagę w gotowości do jazdy (producenci czasami też ją podają) + ubranie moto.

Nie ma bata, w sytuacji jaką opisujesz, zawsze będziesz przekraczał max. ładowność.

Rozwiązanie jest: 0,3 atm. w oponę tylną więcej, tylny amor ustawiony na "twardy", płyn w przednich amorach na gęściejszy, ograniczenie bagażu do niezbędnego minimum i ...... nieco wolniejsza jazda z omijaniem dziur.

Edytowane przez TATAKIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...