Marecki900 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Szkoda linki - rozciąga się (no chyba że mamy hydraulikę), ręka boli od wciskania klamki - sama przyjemność w korkach no i tzw. mokre sprzęgło zawsze trochę "ciągnie" - zużywają się okładziny. EDIT: ale mam reakcję :icon_eek: jak policjant ;) pzdr kjujik Proponuje zapoznać się z budową sprzęgła. Większe siły działają na tarcze w czasie jazdy niż przy rozłączonym sprzęgle tarcze mniej się zużywają tylko gdy silnik jest wyłączony. Przez olej to "ciągnie" sprzęgło hydrokinetyczne a nie cierne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 A mam takie pytanie, czy będzie miał wpływ i czy będzie różnica w działaniu sprzęgła (cichsza zmiana biegów) na oleju pół i w pełni syntetycznym? Taka sama lepkość 10W40 :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Nie powinno byc zadnej roznicy. Co do nieciagniecia sprzegla mokrego z powodu oleju to nigdy nie siedziales na moim Suzuki z wlanym Mobilem 1 SAE15W50, ktory nie rozlaczal w pelni sprzegla do czasu dobrego rozgrzania sie silnika :). Na 5W50 bez problemow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 (edytowane) Qurim a probowales zmieniac biegi bez sprzegla? wtedy luz nie ma szans zeby wskoczyl. Edytowane 17 Listopada 2008 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki900 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Nie powinno byc zadnej roznicy. Co do nieciagniecia sprzegla mokrego z powodu oleju to nigdy nie siedziales na moim Suzuki z wlanym Mobilem 1 SAE15W50, ktory nie rozlaczal w pelni sprzegla do czasu dobrego rozgrzania sie silnika :). Na 5W50 bez problemow. Adam M. Wraz ze wzrostem gęstości oleju objaw "ciągnięcia" będzie sie nasilał. W opisanym przypadku gęsty olej przenosi część momentu obrotowego, czasem nawet dochodzi do "sklejenia się tarcz "z reguły po dłuższym postoju. Obaj wiemy, o co chodzi. Ale jak słysze, że podczas wysprzęglenia dochodzi do zużycia okładzin tarcz sprzęgłowych, to muszę zaprotestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ale jak słysze, że podczas wysprzęglenia dochodzi do zużycia okładzin tarcz sprzęgłowych, to muszę zaprotestować. Nom. Śmiać się chce jak słyszę gdy ludzie mówią że na luzie to szybciej tarcze się zużywają czy podczas wysprzęglania. Gdy jest na luzie to jedyne obciążenie z jakim musi uporać się sprzęgło to luźno obracające się wałki skrzyni biegów która jest na neutralnym akurat. A stojąc na biegu niestety sprzęgło ostro dostaje po doopie. Ale niektórzy nie kumają jak działa sprzęgło i przekładnia więc gadają głupoty. :banghead: pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 A ja lubię "gdynk". Przynajmniej wiem wiem, że jadę motocyklem :D, chociaż u mnie to wygląda raczej tak: kle-kle-kle-kle-kle-gdynk!!!-chrzęstchrzęstchrzęstchrzęstchrzęst :) - to istna muzyka dla moich uszu :D pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki900 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Nom. Śmiać się chce jak słyszę gdy ludzie mówią że na luzie to szybciej tarcze się zużywają czy podczas wysprzęglania. Gdy jest na luzie to jedyne obciążenie z jakim musi uporać się sprzęgło to luźno obracające się wałki skrzyni biegów która jest na neutralnym akurat. A stojąc na biegu niestety sprzęgło ostro dostaje po doopie. Ale niektórzy nie kumają jak działa sprzęgło i przekładnia więc gadają głupoty. :banghead: pzdr. Przeczytaj mój post jeszcze raz, widocznie nie zrozumiałeś. Piszesz STOJĄC NA BIEGU ???? nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale Zapewniam Cię, że po wrzuceniu dowolnego biegu i przy wciśniętej klamce sprzęgła sprzęgło nie dostaje po dupie!!! i Zapytaj się, kogo chcesz oby tylko wiedział o czym mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek778 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Najszybciej pozbędziesz się tego "gdynk" sprzedając moto :wink: A bardziej poważnie temat wałkowany nie raz, pozbyć się tego nie da, no chyba że wymyślisz i zamontujesz sobie synchronizator do skrzyni biegów w moto :flesje: Tutaj mały artykuł: http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,zmie...cyklu,7686.html Pozdro :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mieron Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Gdynk to czysta esencja "japonii". Jak zapinasz jedynke słysząc ten dzwięk przynajmniej masz wrażenie ze dosiadasz konkretnego sprzęta a nie skootera w automacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki900 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Gdynk to czysta esencja "japonii". Jak zapinasz jedynke słysząc ten dzwięk przynajmniej masz wrażenie ze dosiadasz konkretnego sprzęta a nie skootera w automacie odkurzacza znaczy :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Gdynk to czysta esencja "japonii". Jak to "japonii"??? Jak miałem Junaka dawno dawno temu to też robił gdynk, BMW kumpla też robi gdynk, Cagiva mi gdynka i Ducati tez gdynka. Najciszej gdynka mi wlasnie Suzuki... pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Jak to "japonii"??? Jak miałem Junaka dawno dawno temu to też robił gdynk, BMW kumpla też robi gdynk, Cagiva mi gdynka i Ducati tez gdynka. Najciszej gdynka mi wlasnie Suzuki... pozdr No właśnie, w moim DL-u w ogóle nie ma gdynk-a, myślałem ze dlatego ze ma 100 km przebiegu, ale w sumie u kumpla w Bandycie tez gdynk jest ledwo wyczuwalny :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 No właśnie, w moim DL-u w ogóle nie ma gdynk-a, myślałem ze dlatego ze ma 100 km przebiegu, ale w sumie u kumpla w Bandycie tez gdynk jest ledwo wyczuwalny :smile: Bo to kwestia świeżości oleju i jego lepkości w danej temperaturze, stanu/przypalenia sprzęgła i regulacji mechanizmu wyłączającego sprzęgło. Olej zbyt lepki, przypalone tarcze, zwichrowane przekładki, niepełne wyłączanie - wszystko to sprzyja waleniu podczas włączania pierwszego biegu na postoju. Ponadto, znam "fachowców" którzy przegazowują przed zapięciem jedynki :banghead: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 MZeta gdynkała, Kawasaki też gdynka, reszcie widać też gdynka... :buttrock: Widocznie tak musi być, więc jak to mówią nie ma co je*ać psa w chorą dupę i dalej drążyć temat. A jak komuś nie gdynka, to znaczy że ma zonka w moto hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.