Skocz do zawartości

Przy zapalaniu światła silnik przerywa lub gaśnie


Gość PCe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Objaw zbyt duzej przerwy na przerywaczu lub uszkodzenia kondensatora (oczywiscie pomijam uszkodzenie stacyjki, to jest na tyle banalne ze podejrzewam ze to wykluczyles)

 

 

Dzięki!

Podejrzewam to pierwsze ponieważ motocykl jak się rozgrzeje też za bardzo nie chce palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak magneto się Mi rozwaliło i dostało luzów na krzywce, to takie były objawy

 

U mnie magneto sztywno siedzi na wale.

 

 

Może opiszę to dokładniej. Jak silnik jest zimny to bez problemu zapala za trzeciem kopnięciem. Po włączeniu świateł silnik albo od razu gasnie albo przerywa. Jak już silnik się rozgrzeje można włączyć światła i jadąc silnik nornalnie pracuje. Czasami zdarza się, że jak stanę na skrzyzowaniu to motocykl gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie magneto sztywno siedzi na wale.

Może opiszę to dokładniej. Jak silnik jest zimny to bez problemu zapala za trzeciem kopnięciem. Po włączeniu świateł silnik albo od razu gasnie albo przerywa. Jak już silnik się rozgrzeje można włączyć światła i jadąc silnik nornalnie pracuje. Czasami zdarza się, że jak stanę na skrzyzowaniu to motocykl gasnie.

Bardzo tajemnicze reakcje ma twój motocykl. Nie wiem jeszcze co ci podpowiedzieć w kwestii diagnozy, ale podpowiem jak wyeliminować część przyczyn. Zakładać należy, że albo jest jakieś zwarcie w iskrowniku lub świeca wariuje albo coś nie tak ze stacyjką. Należy więc odłączyć wszystkie przewody od zacisków na silniku i pojeździć motorkiem. Jeśli objawy ustąpią po odłączeniu przewodów, winna jest instalacja, jeśli nie ustąpią przyczyn należy szukać w świecy, cewce zapłonowej, przerywaczu lub kondensatorze. Najbardziej zastanawia mnie bowiem to, że objawy pojawiają się na rozgrzanym silniku (świeca?) i przy załączonych światłach (stacyjka?). Popróbuj i daj jakieś sygnały czy coś się rozjaśniło, bo jak dla nie to bardzo tajemnicza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem to tak.

Pracujący silnik cały czas wytwarza prąd na żarówkę i tylko po przekręceniu stacyjki ten prąd na tę żarówkę wchodzi. Dodatkowym elementem tej układanki jest przełącznik świateł przez który ten prąd przechdzi.

Właczając światło prąd ten dostaje najwyraźniej jakiejś masy, która powoduje zwarcie w całym układzie i jednoczsny brak prądu na fajce.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Pamiętam jak składałem całe magneto i badałem miernikiem czy te trzy odizolowane bolce wychodzące z silnika masują się z całym korpusem- masowały się. Czy ta to powinno wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczne objawy mialem bardzo dawno temu w Komarku - silnik zimny odpalal bez problemu, a po wlaczeniu swiatel (na zimnym)od razu gasl gasl. Trzeba bylo dziada troche rozgrzac lub trzymac na obrotach gdy sie swiatla wlaczalo. Odpalic go po zgaszeniu (cieply) silnik graniczylo z cudem tzn trzeba bylo ganiac z nim w ta i z powrotem wymieniajac przynajmniej jedna zalana swiece.

 

Wina lezala po stronie cewki (lub cewek - bo zalozylem nowy kompletny zestaw wraz z obudowa - cewki od oswietlenia, zaplonowa - nie bylo to drogie) w iskrowniku. Po tym zabiegu wreszcie mozna bylo odetchnac tzn silnik pracowal rowno na wolnych i na wlaczonych swiatlach. Po rozgrzaniu odpalal od kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno - sprawdż odległość miedzy biegunami cewek a magnesami na kole. Za duże przerwy powodują osłabienie iskrownika. A iskrowniki w WFM/WSK/SHL każdy ma inaczej otwory i rózne cewki róznie pasują. Czasem szoruje koło o cewki a czasem jest 0.5cm przerwy i doopa wtedy. :P

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem to tak.

Pracujący silnik cały czas wytwarza prąd na żarówkę i tylko po przekręceniu stacyjki ten prąd na tę żarówkę wchodzi. Dodatkowym elementem tej układanki jest przełącznik świateł przez który ten prąd przechdzi.

Właczając światło prąd ten dostaje najwyraźniej jakiejś masy, która powoduje zwarcie w całym układzie i jednoczsny brak prądu na fajce.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Pamiętam jak składałem całe magneto i badałem miernikiem czy te trzy odizolowane bolce wychodzące z silnika masują się z całym korpusem- masowały się. Czy ta to powinno wyglądać?

 

Zwarcie na masę w układzie oświetleniowym nie powinno wyłączać zapłonu bo to dwa odizolowane od siebie układy. Jedynym wspólnym elementem je łączącym jest stacyjka, więc tam należy szukać przyczyny. Prawdopodobnie jakiś styk przy włączaniu pozycji oświetleniowej masuje się z innym przewodem odpowiedzialnym za wyłączanie zapłonu. Trzeba to dokładnie sprawdzić, najlepiej z rozebraniem stacyjki bo w jej wnętrzu może kryć się problem.

Masowanie końcówek przewodów od cewek w iskrowniku-prądnicy na wyjściu z silnika jest oczywiste, bo każda cewka jednym końcem połączona jest z masą, która jest wspólna dla całego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie na masę w układzie oświetleniowym nie powinno wyłączać zapłonu bo to dwa odizolowane od siebie układy. Jedynym wspólnym elementem je łączącym jest stacyjka, więc tam należy szukać przyczyny. Prawdopodobnie jakiś styk przy włączaniu pozycji oświetleniowej masuje się z innym przewodem odpowiedzialnym za wyłączanie zapłonu. Trzeba to dokładnie sprawdzić, najlepiej z rozebraniem stacyjki bo w jej wnętrzu może kryć się problem.

Masowanie końcówek przewodów od cewek w iskrowniku-prądnicy na wyjściu z silnika jest oczywiste, bo każda cewka jednym końcem połączona jest z masą, która jest wspólna dla całego silnika.

 

Stacyjka jest tam praktycznie nierozbieralna, prosciej bedzie jak polaczy kable ktore mu sa potrzebne do swiatel - wyciagajac je ze stacyjki, i wtedy gdy na odpalonym moto bedize tka samo to wykluczy problem stacyjki. Sprawdz lepiej te 3 kable co są przykrecane do silnika, powinny byc tam podkladki itp żeby prąd nieszedł na korpus silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...