Jump to content

Recommended Posts

Kolega strasznie zaszalał z tą listą - naliczyłem ponad 50 modeli. Każdy będzie chwalił swój i nic z tego nie wybierzesz. Lepiej ogranicz listę, potem poczytaj dokładnie o tych, które Ci się spodobały, spróbuj gdzieś się na nich przysiąść (salon, komis, giełda, ogłoszenie, znajomi) - wtedy sam najlepiej wybierzesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

junak millenium to nie jest hyosung gt tylko gv aquila

z yamahy to jeszcze oczywiście nieśmiertelny xt 600 chłodzony powietrzem i ewentualnie tt-r600

jeśli była tutaj wspomniana ybr 125 to od hondy np. cg125

cagiva river oraz w16, canyon 500 i 600

kawa el 250, w650 tez myślę dla początkującego byłoby ok

mały monster

ktm lc2/sting i lc4 400

Edited by konrad1f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maly monster został wykluczony - Vka 80-konna to nie jest dobry pomysł na 1 motocykl.

Jesli chodzi o czepianie sie kolegow co do dlugosci listy - lista ta bedzie sluzyla do stworzenia aplikacji, ktora na podstawie podanych parametrow (przeznaczenie, typ, wzrost, waga, plec) bedzie dobierac odpowiednie moto na 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie psize o 696

600 miał ciut ponad 50KM

620 to jakieś 60KM

695 ciut ponad 70KM więc to nie jest jakiś dramat

poza tym te motocykle nie sa "wściekłe" i jeśli kogoś na to stać to na pewno sa lepsze na 1wsze moto niż jakieś stukonne gsr bądź fz6

 

i jeszcze np xf freewind, fmx

 

aha -no i nieśmiertelna 535

rebel 125/250

Edited by konrad1f

Share this post


Link to post
Share on other sites

odnoszę nieodparte wrażenie, że jedynym kryterium wyboru był silnik: pojemność i moc. tymczasem motocykle takie jak enduro o pojemnościach ca. 600ccm IMHO niespecjalnie się nadają, zwłaszcza kiedy mają siodło bliżej 90 niż 80cm nad gruntem (xt, xtz, klr). jednym z problemów początkujących jest utrzymanie równowagi i podparcie przy zatrzymaniu

 

monster 600 ma ca. 50kucy i często właśnie jest pierwszym motocyklem; nie jeździłem, ale podobne zdanie wyrażał np. Paweł Boruta, a jemu trudno odmówić doświadczenia. inna sprawa, że jak piszą sami ducatisti nowe silniki 4 zaworowe są bardziej agresywne i przez to zdecydowanie mniej się nadają do nauki jazdy (696, niby teraz właśnie ten jest "mały")

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega strasznie zaszalał z tą listą - naliczyłem ponad 50 modeli. Każdy będzie chwalił swój i nic z tego nie wybierzesz. Lepiej ogranicz listę, potem poczytaj dokładnie o tych, które Ci się spodobały, spróbuj gdzieś się na nich przysiąść (salon, komis, giełda, ogłoszenie, znajomi) - wtedy sam najlepiej wybierzesz.

 

Dokladnie to mialem na mysli piszac pierwszy post

 

... jednym z problemów początkujących jest utrzymanie równowagi i podparcie przy zatrzymaniu

 

Najwiekszym jednak jest brak wyczucia i psychomotoryki.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze że lista robiona tak jakby na zasadzie , że nie koniecznie każdy co by wsiadał na 2 cyl 500cc, tylko że jeśli kogoś interesuje tylko kredens na 2 kołach to coś właśnie takiego spokojnego jak Virago535, kogoś interesuje enduro.. to właśnie jak najbardziej XT600 , choć na początek za mocna w teren, na drodze ok, ale w teren na początek może nie.

 

Może pomysł był dobry tylko troszke przekombinowałeś z wykonaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszua - z ta wysokością siedzenia nie masz racji

pytają mnie czasem ludzie co na pierwsze moto

i najczęściej na myśl przychodzi gs500

ale co jak gościu ma 2m wzrostu? - przecież nie będę mu na siłe wciskał gs-a bo raz będzie mu niewygodnie a dwa będzie wyglądał co najmniej dziwnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

brakuje propozycji ultra light - CBR 125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszua - z ta wysokością siedzenia nie masz racji

pytają mnie czasem ludzie co na pierwsze moto

i najczęściej na myśl przychodzi gs500

ale co jak gościu ma 2m wzrostu? - przecież nie będę mu na siłe wciskał gs-a bo raz będzie mu niewygodnie a dwa będzie wyglądał co najmniej dziwnie

 

GS 500 nie jest przeciez jedynym motocyklem w swojej klasie. W zeszlym roku mielismy w szkolce Ruska, chlop mial ponad 2 m i i tez dawal rade ( notabene wlasnie na GS 500 )

 

:icon_biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat(jeszua @ 19.06.2008 - 06:31)

 

... jednym z problemów początkujących jest utrzymanie równowagi i podparcie przy zatrzymaniu

 

 

 

Najwiekszym jednak jest brak wyczucia i psychomotoryki. Cytat(jeszua @ 19.06.2008 - 06:31)

 

 

utrzymanie rownowagi i podparcie przy zatrzymaniu to chyba kazdy siadajacy na motocykl powinien miec opnowane, wg wlasnych doswiadczen najwiekszym problemem jest dostosowanie predkosci do wlasnych umiejetnosci, czesto przeceniamy swoje umiejetnosci przy pierwszym kontakcie z motocyklem, ponosza nas emocje i cisniemy manetke gazu mocno w dol. jest to wielkim bledem, niestety niektorzy nie dostaja nauczki w postaci lekkiego szlifu, czesto zdarza sie tak ze pierwsza przejazdzka jest ostatnia :icon_mrgreen: ja sam osobiscie ucze sie jezdzic na zx-6r i podszedlem do tego z dystansem i na szczescie jestem caly i zdrowy. juz z wlasnego doswiadczenia wiem, ze nie hamuje sie tylnym hamulcem, tylko przednim, oraz ze nie przyspiesza sie gwaltownie na nierownej nawierzchni. wg mnie nie ma zasady jakim motocykem najlepiej sie uczy jezdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) wg mnie nie ma zasady jakim motocykem najlepiej sie uczy jezdzic.

 

...jak według każdego żółtodzioba, który porwał się na coś odradzanego przez instruktorów, itp. ludzi z większym doświadczeniem. wybacz, ale właśnie ludzie, którzy nie mają kompletnie żadnego porównania zazwyczaj walą takie teksty: ci, którzy już mają, często piszą później, że gdyby mieli jeszcze raz wybierać - zaczęliby od słabszej maszyny*

 

ale nie o tym ten wątek, więc może już bez dygresji

jsz

 

* - a ja na pewno od lepszej szkoły; tyle że wtedy takiej nie było w promieniu 35km


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

utrzymanie rownowagi i podparcie przy zatrzymaniu to chyba kazdy siadajacy na motocykl powinien miec opnowane,

 

He, he zdziwilbys sie jak to kursant ruszyl, pojechal kawalek, zatrzymal sie i....... przewrocil sie na bok, bo nauczyciel nie powiedzial mu, ze musi wystawic na bok noge ( scena tak z filmu Police Akademy cz. I Hightower - Mahoney )

 

...sam osobiscie ucze sie jezdzic na zx-6r

 

pogratulowac wyboru, naprawde pogratulowac :smile: :wink: :notworthy: :buttrock:

 

wg mnie nie ma zasady jakim motocykem najlepiej sie uczy jezdzic.

 

No EXPERTA zawsze milo posluchac :bigrazz: :notworthy: :banghead:

 

No dzieki Bogu, ze tylko w/g Ciebie :icon_mrgreen: ale co ja tam wiem :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, juz nie wypowiadam sie w tym temacie, przepraszam ze wogule cos napisalem

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisać można, ale z sensem i kiedy jest w tym jakaś nuta doświadczenia w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...