Jump to content

Recommended Posts

Ja sie waham miedzy suzuki gsr750 a yamahą mt07

suzuki mam wrażenie ze byłby na co najmniej kilka lat, ale znowu duza i cięzka a ja jestem nie za duży :)

yamaha boje sie trochę ze okaże się fajna na początek a za chwile za mało mocy a wtedy juz nie bede miał pieniędzy na większy motor ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesć, od niedawna jestem posiadaczem prawa jazdy kat. A i chciałbym zakupić swój pierwszy motocykl. Jeżeli chodzi o moje doświadczenie - dosłownie kilka przejazdów na 125cc oraz kurs na Yamashce XJ6 (swoją drogą - bardzo dobrze mi się jeździło na tej 600cc).

 

Jakie mam oczekiwania:

- mało awaryjny oraz tanie części! To najeazniejsze

- pojemność 500 - 650 cc

- małe spalanie - 5 - 5,5l

- cena max 6000 zł

- super by było coś powyżej roku 2000 w tej cenie

 

Podsumowując: zależy mi na czymś niepsującym się, z dostępem do tanich części oraz w miarę niskim spalanie. Nie zależy mi na dużej mocy, ale chciałbym móc swobodnie pośmigać po autostradzie. Osobiście podobna mi się Kawasaki ER5 ale wiele osób odradzało mi ze względu na "Awaryjność marki" - cokolwiek to znaczy. Nie może być to nic z owiewkami, przecinak ani chopper. Marzy mi się naked. Bardzo proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanów się nad singlem f650gs od BMW. Druga wersja, na wtrysku (od 2000r).

Spalanie 3,5-4,5, bardzo trwały, do spokojnej turystyki, nawet przelotów na stałym poziomie 130 doskonały.

Zawieszenie mega wygodne, prowadzi się dziecinnie prosto.

Żona takim w półtora roku ponad 50 tys zrobiła. Bałkany, Norwegia, bezawaryjnie.

Polecam.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko super ale czy części sa tanie? Niestety widze ze ciezko znalezc cos dobrego do 6 tys...

Do BMW części są tańsze i łatwiej dostępne niż do Japonii, mam na myśli oryginały.

 

Ja od siebie polecę XJ600 z końca produkcji, spokojnie starczy na ładną sztukę. Albo CB500 lub NTV650 Revere. Bandit 600 do 6k zł też jest osiągalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko super ale czy części sa tanie? Niestety widze ze ciezko znalezc cos dobrego do 6 tys...

W moto do 70 kilku tysięcy przebiegu trzeba było dorzucić kilka razy opony, raz napęd. Reszta jest trwała i nie ma problemów. Klocki, filtry, oleje pomijalne, bo w każdym trzeba...

Ten konkretny model ma jedną jedyną wadę projektową: łożyska główki ramy. Do wymiany co 20 tys. Nic nie zrobisz. Sto parę złotych, pół godziny i zmienione.

Szukaj dobrej sztuki, a gwarantuję, że będziesz zadowolony.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za porady. Przyznam szczerze że bmw wydaje się dość duże i toporne, oraz nie bardzo mi się podoba... Na podkarpaciu znalazlem 1 sztuke do 8000 zl. To dla mnie zbyt duzo, nie wystarczy mi na ciuchy. Chciałbym prosić Was o opinie nt. Kawy ER5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ER5 jak trafisz ładną to będziesz zadowolony i w zależności od potrzeb albo ją zostawisz na długo albo po sezonie zmienisz na coś większego.

 

Te motocykle pokroju ER5, GS500 czy CB500 mają jeden zasadniczy problem: są tanie i najczęściej kupowane jako pierwszy motocykl "na sezon" i jest w nich totalnie olewany jakikolwiek serwis bo i tak zaraz sprzęt będzie sprzedawany... To są dobre konstrukcję i dość pancerne ale nie bezobsługowe i do pewnych rzeczy typu zawory czy filtry trzeba czasami zajrzeć. Olewanie tego ma złe skutki.

 

Jeszcze jest fajny motocykl, Suzuki GSX 750 Inazuma. Jak lubisz klasyczne nakedy to się spodoba. Trochę mocny jak na pierwszy sprzęt ale jak masz oleju w głowie to ogarniesz. Na CB 750 Steven Fifty niestety trochę za mały budżet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za porady. Przyznam szczerze że bmw wydaje się dość duże i toporne, oraz nie bardzo mi się podoba... Na podkarpaciu znalazlem 1 sztuke do 8000 zl. To dla mnie zbyt duzo, nie wystarczy mi na ciuchy. Chciałbym prosić Was o opinie nt. Kawy ER5.

Ze względu na zawieszenie to już wolałbym gs500 ale z uwagą jak wyżej.

To że BMW wydaje Ci się toporne to nie dziwota ale są tacy którzy bardzo sobie chwalą to moto. Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xj i bandit mają podwozia z poprzedniej epoki. Bandit troche lepiej wygląda, ale oba te motocykle są niewspolmiernie gorsze dla początkującego od pozostałych zaproponowanych. Zwłaszcza jak nie jesteś duży i silny będzie się na nich czuł niezdarnie. Technika poszła do przodu, a te dwa motocykle to relikty minionej epoki pod kątem prowadzenia. Niektórym to nie wadzi, na co najlepszym dowodem jest popularność armatury, ale ja jestem zdania, po co sobie utrudniać życie, zwłaszcza na samym początku przygody?

Edited by Bimbak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...