Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czym różni się seria bmw k od r? Która jest przeznaczona do czego? Turystyka, sportowa turystyka czy coś jeszcze innego? A jak to jest z podtypami: lt, r, rt...Mi wydają się bardzo podobne. A co użytkownicy sądzą? Szukam czegoś dla siebie na kolejny motocykl, tym razem do sportowej turystyki i nie wiem co wybrać.

Pozdrawiam kalosh.

Edytowane przez kalosh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czym różni się seria bmw k od r? Która jest przeznaczona do czego? Turystyka, sportowa turystyka czy coś jeszcze innego? A jak to jest z podtypami: lt, r, rt...Mi wydają się bardzo podobne. A co użytkownicy sądzą? Szukam czegoś dla siebie na kolejny motocykl, tym razem do sportowej turystyki i nie wiem co wybrać.

Pozdrawiam kalosh.

Jak szukasz motocykla do sportowej turystyki to pomysl nad seria rs/s.

Tylko w rzedzie, bo boksery sa strasznie dychawiczne :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend miałem okazje jechaćna K1200R Sport,F800St i R1200R to o ile ten pierwszy BARDZO mi się spodobał,nie czuć masy,mocny,z dołu ładnie idzie,dobrze hamuje,dobrze się prowadzi,F800ST inna półka ale bardzo fajny motocykl w klasie hmm Bandita może a R1200R czyli boxer uczucie jakby się dieslem jechało,szybko zadyszke łapie jak się trochę wkręci na obroty ale prowadzi się dobrze,troche blisko kierownicy się siedzi i to mi średnio pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K - rzędowe, trzy- (dawno...), lub czterocylindorwce (obecnie), dawniej leżące na boku (tzw. flying brick), ostatnio (od K 1200 S) leżące poprzecznie i lepsze, napęd kardanem. BMW miało na ich rzecz nawet zrezygnować z (pre)historycznych bokserów, ale oprzytomnieli. Na szczęście.

R - boksery, czyli tradycja Bayerische..., napęd kardanem

F - napędzane łańcuchem, bądź paskiem zębatym produkty Działu Marketingu BMW Motorrad, podobno zachowują niektóre cechy oryginału. Nie wiadomo dokładnie które. Bardzo tanie. Ostatnio podwojono liczę cylindrów. Sa dla BMW tym, czym Freelander dla Land Rovera. Signum temporis. Pewną charyzmą dysponował 650 GS ale i jemu podwojono ilos cylindrów, więc nie wiadomo co bedzie dalej...

 

1200, 1150, 1100, 1000, 100 (1000), 75 (750), 850, 800, 650 - pojemność

 

RT - uniwersalny turystyk, prawdopodobnie najlepszy na rynku (tylko dla "R")

LT - wypasiony turystyk, a'la GoldWing, tylko o wiele bardziej zaawansowany (tylko "K"). Nie ma lodówki, ale ostatnio ma hydrauliczny podnóżek. Od samochodu sredniej klasy różni go wyższa cena.

R - naked (i dla "R", i dla "K"), pradziadek walczył pod Stalingradem i prawie wygrał ("R")

GS - kultowy turystyk, nie mylić z enduro ("R")

GS Adventure - bardziej kultowy i jeszcze cięższy turystyk, nie mylić z enduro (tylko dla "R")

C i CL - tzw. BMW Bonda (...Jamesa). Efekt pomyłki ("C") i dużej pomyłki, oraz chwilowej zatraty poczucia smaku ("CL"), (tylko dla "R") Juz naprawione - poprzez całkowite wycofanie z produkcji. Podobno jeszcze da się sprzedać.

S - sport w wydaniu Jedynej Słusznej Marki, na szczęście udało się wreszcie porzucić żenadę w postaci R 1200 S i pozostał tylko przyzwoity K 1200 S. Konie też wreszcie odeszły do Lamusa, chociaż może i piękne. Wieść niesie, że BMW postanowiło dla motocykli stać się tym, czym dla samochodów jest... BMW, i pracuje teraz nad supersportem.

RS, ST - nie-wiadomo-co pomiędzy turystykiem, nakedem i sportem (?). Nie dojdziesz o co w nim chodzi ("K" i "R")

 

Zelig.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K - rzędowe, trzy- (dawno...), lub czterocylindorwce (obecnie), dawniej leżące na boku (tzw. flying brick), ostatnio (od K 1200 S) leżące poprzecznie i lepsze, napęd kardanem. BMW miało na ich rzecz nawet zrezygnować z (pre)historycznych bokserów, ale oprzytomnieli. Na szczęście.

R - boksery, czyli tradycja Bayerische..., napęd kardanem

F - napędzane łańcuchem, bądź paskiem zębatym produkty Działu Marketingu BMW Motorrad, podobno zachowują niektóre cechy oryginału. Nie wiadomo dokładnie które. Bardzo tanie. Ostatnio podwojono liczę cylindrów. Sa dla BMW tym, czym Freelander dla Land Rovera. Signum temporis. Pewną charyzmą dysponował 650 GS ale i jemu podwojono ilos cylindrów, więc nie wiadomo co bedzie dalej...

 

1200, 1150, 1100, 1000, 100 (1000), 75 (750), 850, 800, 650 - pojemność

 

RT - uniwersalny turystyk, prawdopodobnie najlepszy na rynku (tylko dla "R")

LT - wypasiony turystyk, a'la GoldWing, tylko o wiele bardziej zaawansowany (tylko "K"). Nie ma lodówki, ale ostatnio ma hydrauliczny podnóżek. Od samochodu sredniej klasy różni go wyższa cena.

R - naked (i dla "R", i dla "K"), pradziadek walczył pod Stalingradem i prawie wygrał ("R")

GS - kultowy turystyk, nie mylić z enduro ("R")

GS Adventure - bardziej kultowy i jeszcze cięższy turystyk, nie mylić z enduro (tylko dla "R")

C i CL - tzw. BMW Bonda (...Jamesa). Efekt pomyłki ("C") i dużej pomyłki, oraz chwilowej zatraty poczucia smaku ("CL"), (tylko dla "R") Juz naprawione - poprzez całkowite wycofanie z produkcji. Podobno jeszcze da się sprzedać.

S - sport w wydaniu Jedynej Słusznej Marki, na szczęście udało się wreszcie porzucić żenadę w postaci R 1200 S i pozostał tylko przyzwoity K 1200 S. Konie też wreszcie odeszły do Lamusa, chociaż może i piękne. Wieść niesie, że BMW postanowiło dla motocykli stać się tym, czym dla samochodów jest... BMW, i pracuje teraz nad supersportem.

RS, ST - nie-wiadomo-co pomiędzy turystykiem, nakedem i sportem (?). Nie dojdziesz o co w nim chodzi ("K" i "R")

 

Zelig.

 

Swietny post!! Oddaje sens i klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

K - rzędowe, trzy- (dawno...), lub czterocylindorwce (obecnie), dawniej leżące na boku (tzw. flying brick), ostatnio (od K 1200 S) leżące poprzecznie i lepsze, napęd kardanem. BMW miało na ich rzecz nawet zrezygnować z (pre)historycznych bokserów, ale oprzytomnieli. Na szczęście.

R - boksery, czyli tradycja Bayerische..., napęd kardanem

F - napędzane łańcuchem, bądź paskiem zębatym produkty Działu Marketingu BMW Motorrad, podobno zachowują niektóre cechy oryginału. Nie wiadomo dokładnie które. Bardzo tanie. Ostatnio podwojono liczę cylindrów. Sa dla BMW tym, czym Freelander dla Land Rovera. Signum temporis. Pewną charyzmą dysponował 650 GS ale i jemu podwojono ilos cylindrów, więc nie wiadomo co bedzie dalej...

 

1200, 1150, 1100, 1000, 100 (1000), 75 (750), 850, 800, 650 - pojemność

 

RT - uniwersalny turystyk, prawdopodobnie najlepszy na rynku (tylko dla "R")

LT - wypasiony turystyk, a'la GoldWing, tylko o wiele bardziej zaawansowany (tylko "K"). Nie ma lodówki, ale ostatnio ma hydrauliczny podnóżek. Od samochodu sredniej klasy różni go wyższa cena.

R - naked (i dla "R", i dla "K"), pradziadek walczył pod Stalingradem i prawie wygrał ("R")

GS - kultowy turystyk, nie mylić z enduro ("R")

GS Adventure - bardziej kultowy i jeszcze cięższy turystyk, nie mylić z enduro (tylko dla "R")

C i CL - tzw. BMW Bonda (...Jamesa). Efekt pomyłki ("C") i dużej pomyłki, oraz chwilowej zatraty poczucia smaku ("CL"), (tylko dla "R") Juz naprawione - poprzez całkowite wycofanie z produkcji. Podobno jeszcze da się sprzedać.

S - sport w wydaniu Jedynej Słusznej Marki, na szczęście udało się wreszcie porzucić żenadę w postaci R 1200 S i pozostał tylko przyzwoity K 1200 S. Konie też wreszcie odeszły do Lamusa, chociaż może i piękne. Wieść niesie, że BMW postanowiło dla motocykli stać się tym, czym dla samochodów jest... BMW, i pracuje teraz nad supersportem.

RS, ST - nie-wiadomo-co pomiędzy turystykiem, nakedem i sportem (?). Nie dojdziesz o co w nim chodzi ("K" i "R")

 

Zelig.

 

 

 

Czyli zę co ze seria F to nie oryginał buhhaaa nie no super, zastanów się co piszesz a potem wsiądz na swój najbardziej oryginalny motocykl i porównój swój oryginał np z hondą i nieoryginalnymi motocyklami bmw. Żałosne...

Edytowane przez kalina75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zę co ze seria F to nie oryginał buhhaaa nie no super, zastanów się co piszesz a potem wsiądz na swój najbardziej oryginalny motocykl i porównój swój oryginał np z hondą i nieoryginalnymi motocyklami bmw. Żałosne...

 

 

może chodziło o to, że poprzednia seria F miała silnik Rotaxa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A co z GT dla serii K :icon_eek:

 

a pierun go wi, ja bym zaklasyfikował jako odpowiednik typu rt po (częściowej) zmianie nazewnictwa z niemieckiego na angielskie - podobnie jak rs (reise-sport) został zastąpiony przez st (sport-tourist) w bokserze. na lt (luxury-tourer) jeszcze sobie chyba chłopaki zostawiają furtkę, ale na razie klepią produkcję na starszym silniku :icon_mrgreen:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem co znaczy ;)

 

ciekawe, czy Pani tak dobrze pójdzie przełożenie pozostałych symboli. bo mnie na ten przykład tłumaczenie* skrótu rt jakoś do dziś nie trafia do przekonania :rolleyes:

jsz

 

* - da się wygooglać, ale nie w tym rzecz. czym się w tym skrócie różni słowo na r od słowa na t, i czy to nie jest przypadkiem masło maślane ;)

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...