Skocz do zawartości

Olej miesza się z benzyną


PeterS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem następujący:

ostatnimi czasy w misce olejowej panoszy się benzyna - czuć ją po odkręceniu bagnetu, olej jest rozcieńczony i jego stan się podwyższył. Poza tym w odmie zbiera się ciecz o zapachu benzyny i takiej też lepkości :wink:

Wykluczyłem uszkodzenie kranika/membrany w kraniku - tam wszystko jest w porządku. W warsztacie wymieniono zaworki iglicowe w gaźnikach. Niestety problem nie zniknął - dalej jest tak samo.

Co może być powodem? Już cała jestem głupia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jesteś ona czy on?

 

A w temacie - a ile paliwa ci bierze? Po w takim razie powinno więcej, a jeżeli gaźniki są OK, to w takim razie złe wieści - trzeba zdjąć głowicę i cylindry i obejrzeć pierścienie - bo to jedyna droga żeby paliwo do oleju się dostalo...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem następujący:

ostatnimi czasy w misce olejowej panoszy się benzyna - czuć ją po odkręceniu bagnetu, olej jest rozcieńczony i jego stan się podwyższył. Poza tym w odmie zbiera się ciecz o zapachu benzyny i takiej też lepkości :buttrock:

Wykluczyłem uszkodzenie kranika/membrany w kraniku - tam wszystko jest w porządku. W warsztacie wymieniono zaworki iglicowe w gaźnikach. Niestety problem nie zniknął - dalej jest tak samo.

Co może być powodem? Już cała jestem głupia :crossy:

Kranik jest uszkodzony lub ustawiony na PRI. Zaworki nie trzymają (czasami wymiana samych igliczek nic nie daje ponieważ zaworek składa się z dwóch części a kpl. można kupić jedynie w serwisie i jest dosyć drogi) . Ot i tyle. Wymienić uszkodzone elementy lub podłączyć elektrozawór do benzyny z samochodowej instalacji LPG i podłączyć go pod światła. Rozwiązanie dosyć praktyczne i przetestowane. No i wymienić olej bo szkoda silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, ja zakładam że jak autor pisze że wykluczył kranik/zaworki, to wie o czym pisze, nie?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbroiłem kranik i jest OK, poza tym goście w warsztacie też rozbrajali i potwierdzili.

Co ciekawe, oglądałem stare zaworki i (nie jestem tu bynajmniej specem) wydawało się, że są w porządku - nie obite, nie ułamane, trzpienie też chodzą na sprężynkach bez zacięć...

Co do spalania - ostatnio zanotowałem 6,1 l/100km, wcześniej było średnio 5,5 - 5,8l

 

Kranik na postoju zawsze zakręcam (przyzwyczajenie z 2T)

Edytowane przez PeterS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przypadkiem w cb nie jest kranik podciśnieniowy bez możliwości zamykania ?

Jest kranik podciśnieniowy - właśnie stąd była watpliwość czy nie zasysa przez uszkodzoną membranę benzyny do 2. cylindra.

Kranik jest klasik 3- położeniowy

 

Jak kranik i zaworki są ok to chyba ktoś mu tego paliwa do oleju dolewa. Innej możliwości nie ma.

Chciałbym wiedzieć kto. Zaje*ałbym na miejscu :(

Czeski film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa jasna, winne jest twoje przyzwyczajenie z 2t. Na postoju dajesz kranik pewnie na pri i paliwo leci non stop. W tych kranikach nie ma możliwości zamknięcia, na on i res paliwo leci tylko przy włączonym silniku.

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ale jesli nawet kranik jest ustawiony na PRI to przy szczelnych ganzikach benzyna i tak nie powinna dostac sie do silnika.

 

Jesli podcisnieniowe nie mają off to pozostaje pytanie jak autor topicu zakreca kranik :(

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostawimy motocykl z kranikiem na pozycji PRI to paliwo teoretycznie powinno wypływać przez filtr powietrza lub przez komorę pływakową. Zresztą kolega henio już na początku napisał poprawną moim zdaniem diagnozę.

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...