Skocz do zawartości

Czy da się podwyższyć motocykl?


Rekomendowane odpowiedzi

tylko się o to nie pobijcie

 

ale tu się nikt nie bije ;) ja tylko wyrażam swoje myśli... a po za tym Senda ma inne zawieszenie niż Rmx. W Suczce przedni amortyzator jest bardziej miękki niż w Sendzie, a co do tyłu to niestety nie wiem, ale podejrzewam, że tez jest inne. Po za tym z tego co wiem to nie ma w klasie 50 seryjnie produkowanego enduro z regulowanym zawieszeniem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jednego... dlaczego nie można skręcić sprężyny? Przecież to podnosi motocykl o kilka centrymetrów (jak kto sobie życzy).

Sam to ostatnio w KTMie robiłem.

pzdr

 

Zdaje mi się że skręcenie sprężyny nie podwyższa motocykla tylko powoduje że jest twardszy przez co nie ściska się on tak gdy siadamy. Widziałem w KTM trójstopniowe siodełko regulacji wyskokości na dole amortyzatora, lecz nie zaprzeczę temu co mówi Dominik bo nie znam tak dobrze nowych rozwiązań. Ja mam podwyższone moto na amortyzatorze centalnym - jest wstawiona kostka podwyższająca na górze amora. Wiem że w Dt80 ludzie wymieniali przednie widełki od Dt125 lub wkładali w golenie specjalne tulejki, które podwyższały moto

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znalazłem takie akcesoria, może sie przyda...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...&category=49809

 

O ile dobrze pamiętam to Twoja Yamaha ma centralny amortyzator... więc możnaby spróbować z tym zestawem:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...&category=32106

 

1PS: kostkę podwyższajšcš widziałem na http://www.goetz-motorsport.de i kosztowała ok 30 Euro (mówię o kostce z dt 80)

2PS: mogę moja zwymiarować jeżeli to pomoże w poszukiwaniach

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Moto kupiłem już podwyższone' date=' ale zapodaję foto zestawu dla dt80, looknij też na http://www.goetz-motorsport.de[/quote']

 

Ściśnięcie sprężyny w oczywisty sposób wplynie na utwardzenie zawieszenia, ale tym samym spowoduje, że motocykl, nie będzie "siadał" pod własnym ciężarem.

Druga sprawa, jeżeli motocyk moco usiadł, to trzeba wymienić sprężynę. Jezli wcześniej amotryzatro nie ciekł, to zużyta sprężyna będzie na pewno głównym powodem utraty odpowiednich właściwości przez tyle zawieszenie. Koszty zakupu nowej sprężyny nie są takie wielkie, a zawieszenie będzie zachowywało się jak nowe.

Kojejna sprawa to przedłużki-tuleje, które prezentuje Wojtas. Rzeczywisćie w niektórych przypadalkch istnieje możliwość podniesienia wysokości motocykal poprzez dodanie specjalnmych podkładek w miejscu łączenia amortyzatora z wahaczem. Jednak jeżeli sprężyna jest zużyta, takie podnoszenie nic nie da, bo motocykl owzzem będzie wyższy, jednak nadal będzie obijał tyłek na każdek większej nierówności, nie mogąc sobie poradzić z wybieranjem dołków wskutek zużyej sprężyny.

Poza tym na Twoim zdjęciu Wojtas jest także ładnie pomalowana boczna stopka ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym na Twoim zdjęciu Wojtas jest także ładnie pomalowana boczna stopka ;)

 

Wiesz dlaczego... jest to stopka przedłużana, niezbędna po zamontowaniu kostki - jeĹli jej nie zamontujesz, moto będzie stało na oryginalniej bardzo niepewnie. Foto mam z ebay.de i jest to kompletny zestaw potrzebny do podwyższenia Dt :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się taką kostę wykonać samemu?Nie wiecie czy są też uniwersalne zestawy?

 

mam pytanko... słyszałem, że Ty Paweł chyba na Sendę chciałeś sprzęta zmieniac... nie lepiej Ci sobie odpuścić wymianę tego amorka :?: :roll:

za rok, dwa zmienisz sprzęta na jakiegoś exc albo wr i wtedy będziesz mógł kombinować z zawieszeniem do woli, a wydaje mi sie, że w motorowerach się to nie opłaca :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się taką kostę wykonać samemu?Nie wiecie czy są też uniwersalne zestawy?

 

mam pytanko... słyszałem' date=' że Ty Paweł chyba na Sendę chciałeś sprzęta zmieniac... nie lepiej Ci sobie odpuścić wymianę tego amorka :?: :roll:

za rok, dwa zmienisz sprzęta na jakiegoś exc albo wr i wtedy będziesz mógł kombinować z zawieszeniem do woli, a wydaje mi sie, że w motorowerach się to nie opłaca :?[/quote']

 

Narazie nic się nie zanosi, żebym cokolwiek zaminiał, bo nie mam kupców na RMXA!Może dojdzie to tego, że potłukę się jeszcze tym przez jeden sezon a puźniej WR 250 4T :eek2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ha !!! Mam pomysł! Zobaczcie sami taki patent zastosuje w mojej DT zeby podwyższyć przód, bez zmiany naprężeń sprężyny.

 

Chce zrobic dokladnie to samo ... Wojtas napisz mi jak to sie sprawuje. Gdzie mozna taka czesc dorobic i ile to bedzie kosztowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chce zrobic dokladnie to samo ... Wojtas napisz mi jak to sie sprawuje. Gdzie mozna taka czesc dorobic i ile to bedzie kosztowac?

 

Poskładam dopiero około soboty bo czekam za uszczelniaczami. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ zmieniasz miejsca pracy uszczelniaczy, na niewyrobione. Dorobić to można w warsztacie tokarskim, ja miałem dorobione po znajomości. Sądzę że zda to egzamin, bo przedłużki sa zrobione z twardego materiału, i co najważniejsze nie zmieniasz napięcia sprężyn.

Moto stoi teraz na podstawie bo tył też regeneruję, ale przymierzyłem jakie to będzie wysokie, no i nie wiem czy nie przesadziłem, bo mam ponad 180cm a żeby siegnąć do ziemi muszę stac na palcach :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...