jachuer5 Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Witam, wczoraj zalałem moto do pełna, a dzisiaj zauważyłem ze jest słabszy, tzn gorzej sie zbiera... Co to może być, trefne paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 albo paliwo, albo też przyrost masy związany z pełniutkim bakiem trochę osiągi pogarsza;) Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 no nie, prosze.... Tylko nie mów że 15kg, robi różnice dla 50 kucy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Żarty na bok - oczywiście może być to trefne paliwo. Ale tez inne rzeczy. Opisz cos więcej. A gdzie tankowałeś? Branzowa stacja czy prywatna? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Pewnie paliwo. A jeśli zatankowałeś teraz 98okt wcześniej jeżdżąc na 95 to sie nie dziw ze słabiej ciągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 (edytowane) Jeszcze nie tankowałem 98 oktanowej. Stacja z której biore wache to petrochemia Płock SA...(tak na niej pisze:)....narazie mam ponad pół baku, jak będzie pustka, to zaleje z Bliskiej, moze tam będzie lepsza...Mam tylko nadzieje że gaziole nie proszą sie o regulacje... Edytowane 14 Maja 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirx11 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Jeszcze nie tankowałem 98 oktanowej. Stacja z której biore wache to petrochemia Płock SA...(tak na niej pisze:)....narazie mam ponad pół baku, jak będzie pustka, to zaleje z Bliskiej, moze tam będzie lepsza...Mam tylko nadzieje że gaziole nie proszą sie o regulacje...PRAWDOPODOBNIE WINA PALIWA. Bo jeśli tak nagle się to pojawio , to na regulację gaźników to nie wygląda. Ja też już tak miałem i to zawsze było paliwo - nawet ze stacji firmowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Jeszcze nie tankowałem 98 oktanowej. Stacja z której biore wache to petrochemia Płock SA...(tak na niej pisze:)....narazie mam ponad pół baku, jak będzie pustka, to zaleje z Bliskiej, moze tam będzie lepsza...Mam tylko nadzieje że gaziole nie proszą sie o regulacje...A rzeczywisice tak duzo oszczędzasz tankując na bliskiej czy petrochemi?? dla mnie to nie ma sensu tankowac na taki stacjach.Nawet ja w 2t(pojedzie na wiekszosci paliw) leje paliwo markowe typu:shell,bp,statoil,ostatecznie orlen.Duzo wiecej nie płace niz na jakis bliskich a jestem pewniejszy.Szkoda silnika na jakies wynalaazki typu bliska. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Dużo nawinąłeś kilometrów? Pytam, bo z tego co zauważyłem po tematach (no offence) dopiero zaczynasz jeździć. Ja jak zaczynałem to te moje 70-kilka koni chciało mi nadgarstki wyrwać, a dzis te same konie ledwo jadą. Wspomne też przy okazji, że kondycja psycho-fizyczna ma ogromny wpływ na odczucie prędkości i przspieszenia, więc się przejmuj "spadkiem mocy", a co do paliwa to czy lejsz 95 czy 98 to tego nie odczyjesz - róznice w mocy będą w granicach błedu pomiarowego na hamowni. Oczywiście zakładając, że moto jest sprawne. Pozdr Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 (edytowane) Yamaszka tzr 50 zrobiłem pare tys, a kawą 800km...Tankuje na petrochemi, nie ze względy na cene, tylko dlatego że mam bliżej:)jeszcze jakieś 6 litra wachy do opróżnienia, ale dam rade:) Edytowane 15 Maja 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 A rzeczywisice tak duzo oszczędzasz tankując na bliskiej czy petrochemi?? dla mnie to nie ma sensu tankowac na taki stacjach.Nawet ja w 2t(pojedzie na wiekszosci paliw) leje paliwo markowe typu:shell,bp,statoil,ostatecznie orlen.Duzo wiecej nie płace niz na jakis bliskich a jestem pewniejszy.Szkoda silnika na jakies wynalaazki typu bliska.PozdrawiamBartek He he co to reklama potrafi zrobić z człowiekiem. W Polsce wszystkie paliwa pochodzą z 1 rafinerii (jedynie paliwa typu shell v-power są podobno importowane) i z reguły w danej okolicy wszystkie stacje zaopatrują się w jednej hurtowni. U nie są obok siebie (ok 50m) 2 stacje Orlen i Neste, różnica w cenie litra pb95 ok 10gr a paliwo dowozi im ta sama cysterna wiec wybacz ale wole zatankować 10gr taniej i nie słuchać nartenta w firmowej koszulce czy nie mam ochoty na batonika albo cole przy płaceniu. Pomijam oczywiście stacje typu "U Zdzicha" bo tam faktycznie nie wiadomo co leją do baku i w takich nigdy nie tankuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 (edytowane) He he co to reklama potrafi zrobić z człowiekiem. W Polsce wszystkie paliwa pochodzą z 1 rafinerii (jedynie paliwa typu shell v-power są podobno importowane) i z reguły w danej okolicy wszystkie stacje zaopatrują się w jednej hurtowni. U nie są obok siebie (ok 50m) 2 stacje Orlen i Neste, różnica w cenie litra pb95 ok 10gr a paliwo dowozi im ta sama cysterna wiec wybacz ale wole zatankować 10gr taniej i nie słuchać nartenta w firmowej koszulce czy nie mam ochoty na batonika albo cole przy płaceniu. Pomijam oczywiście stacje typu "U Zdzicha" bo tam faktycznie nie wiadomo co leją do baku i w takich nigdy nie tankuje.Tak to ciekawy jestem jak wytłumaczysz to ,ze cinquecento po zatankowaniu na orlenie prychało z wydechu i słabo się wkręcał a po zatankowaniu na shellu tego objawu nie było.Mój tata jak tankował toyote "nowszą "na orlenie to nie chciała w ogóle odpalać ,w serwisie zlali paliwo przeczyścili układ paliwowy i zalali shellem i jakos o dziwo jezdzi??Może i tak jest ,ze dowożą z jednej rafinerii ,ale w różnych stacjach mogą inaczej ja wykorzystywac. Pozdrawiam Bartek Edytowane 15 Maja 2008 przez barthezzz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
veronx Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Witam , tak jak kolega pisał , paliwo na stacjach różni się tylko ceną i znaczkiem na dystrybutorze wszystkie pochodzą z tych samych źródeł , proponuje zapoznać się z tym tematem na forum vw polo : http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26997 a zwłaszcza z tym cytatem : ej, pozwole sobie zabrac głos na ten temat. Pracowałem ponad rok czasu z paliwem, przy cysternach, rozlewniach. W szczegolnosci mialem do czynienia z paliwem z rozlewni w radzionkowie na śląsku. Jak wszyscy wiedza rozlewnia to tylko rozlewnia gdzie wagonami paliwo dostarcza sie z roznych rafinerii, w radzionkowie akurat paliwoprzywozone bylo z dwoch rafinerii, pierwsza to rafineria słowackiego koncernu Mol mającego centrale dośc blisko..w Bratysławie. A druga rozlewnia wiadomo... z Płocka z PKN-u. Z rozlewni tej zaopatrywane sa teroretycznie wszystkie stacje paliw na śląsku i nie tylko, bardzo często małopolska, dolny sląsk, opolskie, swietokrzyskie. Transportem paliwa głownie zajmuje sie firma o ktorej mozna kiedys bylo przeczytac w gazetach, dlaczego..wiadomo czyli Klacka, ale rozne male firemki tj jak polkam czy petrotrans. Rozlewnia wyglada jak wielka stacja paliw, cysterna podjezdza pod jakby taki mini most, gdzie od gory jest napełniana...w oddali gdzies tam widac silosy z paliwem. Cysterny widujemy na drogach wydaje sie nam roznych stacji, bp, shell, jet itd. Prawda jest dla niektorych moze dziwna...szczegolnie tych chwalacych sie ze jezdza np na paliwie BP. Wcale nie jezdzicie na paliwie z BP, tylko na słowackim paliwie z rafinerii MOL, bo w to wlasnie paliwo zaopatrywane sa stacje BP na slasku itd. W tej rozlewnii wyglada to tak: Stacje BP, Slovnaft, Jet, Esso (jeszcze, bo od lutego Lotos) - paliwko z slowackiego Mola, stacje jak Orlen i Shell - wiadomo z Płocka z PKN-u. Małe prywatne stacje to juz inna historia, gdzie dostana lepsza cene tam biorą. Znam osobiscie kilku kierowcow ktorzy wozili paliwo na Shell, a paliwo v-power czy jak sie tam zwie tankuje sie tak...cysterna podjezdza najpierw pod pompy, i wtedy zalezy od stanow i zapotrzebowania...ale do komory z v-power wlewa sie najczesniej pb98, rzadziej pb95...nastepnie taka cysterna z zalaną komora w 9/10 podjezdza pod pompy z dodatkami, dodatkami roznej maści, i wtedy jest dopełniana do do swojego max! Potem tylko znikome ilosci srodkow ulatwiajacych wymieszanie sie paliwa z dodatkami:)) Nie jest jedynie do konca wiadomo co jest w tych dodatkach do v-powera. W kazdym razie MITEM jest ze shell produkuje paliwa typu v-power, to poprostu paliwo z pknu,najczesniej jak wczesniej pisalem 98 wzbogacone dodatkami, te sa jedynie opracowane przez chemikow shella. Nie ma paliwa i liczbie oktanowej 100 czy tez ponad 100, bajka!! (pomijając oczywiscie lotnicze itp.,zapomnialem dodac:) )...uff, gdyby byly jakies niejasnosci i pytania chetnie odpowiem i wyjasnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 (edytowane) A jak to wytłumaczycie że na Bliskiej wacha ma kolor Mocny żółty, Na petrochemi Płock w Duninowie Nowym słaby odcień żółtego, a na Statoil Żółty z czerwonym??? Pamięatm kolory, ponieważ w różnych miejscach sie tankuje, ale czasem to aż sie boje co leje do baku... Edytowane 15 Maja 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Witam , tak jak kolega pisał , paliwo na stacjach różni się tylko ceną i znaczkiem na dystrybutorze wszystkie pochodzą z tych samych źródeł , proponuje zapoznać się z tym tematem na forum vw polo : http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26997 a zwłaszcza z tym cytatem :To moze podlewaja wode juz na stacji??juz sam nie wiem... ;) :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.