tomektychy Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Witam nabyłem właśnie yamaha thundercat i moje pytanie...jaki płyn chłodniczy tam wchodzi i ile? ma ktoś jakieś przydatne strony odnośnie tego modelu, byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Płyn nalać najlepiej zimowy zamarzający w jak najniższej temperaturze. Nie chodzi o to żeby nie zamarzł ale taki ma najlepsze przewodnictwo cieplne. Ja mam u siebie Shella GLYCOSHELL do -38*C. Co do ilości to chyba wchodzą tam niecałe dwa litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 a ktoś by mi mógł napisać co ile robi się podstawowe wymiany, regulacje zaworów itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Na podstawie serwisówki FZS600 (to ten sam silnik): zawory co 42tyś.gaźniki co 12tyś.olej co 6tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 a jak wymienić płyn chłodzący? co trzeba rozkręcić i czy trzeba coś potem odpowietrzać? którędy go najlepiej spuścić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Ściągnij sobie serwisówke, tam wszystkie takie rzeczy są ładnie opisane. Śrubka do spuszczania płynu jest niedaleko tej do spuszczania oleju. To taka mała najczęściej z miedzianą podkładką. Odkręć przedtem korek wlewu w chłodnicy. Potem jeszcze pozostaje spuszczenie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego pod siedzeniem i już. Skręcasz, zalewasz nowym płynem i jazda. Nie ma potrzeby odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaleSatan Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Tutaj masz wszelakie manuale:http://jelonek.info/tcat/instrukcje/ Plynu do ukladu wchodzi 2,05 litra plus uzupelnienie zbiorniczka wyrownujacego pod siedzeniem. Oprocz sruby spustowej plynu chlodniczego trzeba jeszcze spuscic plyn z bloku cylindrow. Dwie sruby pod kolektorami. Ja nalalem zwykly plyn chlodniczy z orlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numberuno Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 A właśnie, że do odpowietrzenia w Thundercacie trzeba się przyłożyć, bo do układu chłodzenia są podłączone jeszcze gaźniki, a cały układ ma dużą pojemność. Nalej zwykłe różowe Borygo, w razie czego będzie najłatwiej dostępne. Spuść płyn odpinając przewód na dole chłodnicy, możesz też na zimnym silniku na chwilę go odpalić, żeby pompa pomogła wypluć wszystko. Potem zalej płyn, pościskaj wszystkie przewody i zagrzej silnik aż do włączenia wentylatora. Po tej operacji będziesz musiał uzupełnić płyn i powtórzyć to ze 2 razy. Korek chłodnicy masz z prawej strony pod przewodem doładowania, musisz odkręcić ten czarny plastik i rozpiąć przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Numberuno, dlaczego radzisz koledze jak uszkodzic motocykl?? Borygo nie nadaje sie do aluminiowych chlodnic i blokow, nalezy zalac Petrygo lub podobny do chlodnic alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Dokładnie. A poza tym dużo łatwiej spuścić płyn odkręcając śrubkę spustową w pompie niż odpinać przewody w chłodnicy. Dodatkowo śrubka spustowa jest położona w najniższym punkcie więc wiesz że wszystko ładnie zleci. Poza tym nie tak łatwo zmusić wentylator do tego by się włączył w tych silnikach. Musi to być na prawdę ekstremalna sytuacja. PaleSatan, rzeczywiście zapomniałem o spuszczeniu płynu z bloku cylindrów, dzięki za poprawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaleSatan Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Fakt ze przy normalnej jezdzie i sprawym termostacie wentylator sie nie wlacza. No ale jak sie przeciskasz w korkach na jedynce przy sporym upale to temp szybko rosnie i mi juz nie raz sie wlaczyl. No ale wiem ze przynajmniej dziala prawidlowo i temp spada do odpowiedniego poziomu.Rowniez na postoju zna sloncu mozna zagrzac silnik tak zeby sie wentyl wlaczyl. (zeby sprawdzic czy dziala-> a powinnien sie wlaczyc tuz przed czerwonym polem na wskazniku temp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 A co to za roznica, jak zaleje chlodnice alu Borygo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numberuno Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Różnica jest żadna, oba to glikol z dodatkami antykorozyjnymi, tak samo jak i każdy inny płyn do chłodnic. Petrygo może lepiej zabezpiecza aluminium przed utlenianiem, więc może być i Petrygo. Największą uwagę zwróciłem, żeby w Thundercacie dobrze odpowietrzyć układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 tak tylko z ciekawości sie pytam:)) troche mnie przestraszyliście, bo do swojego moto zalałem płyn z beczki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Not o najwazniejsze pytanie jest jaka to byla beczka.Bo jezeli z deszczowka to nie wroze dlugiej pracy silnika :P Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.