Skocz do zawartości

Thundercat 98


Rekomendowane odpowiedzi

Płyn nalać najlepiej zimowy zamarzający w jak najniższej temperaturze. Nie chodzi o to żeby nie zamarzł ale taki ma najlepsze przewodnictwo cieplne. Ja mam u siebie Shella GLYCOSHELL do -38*C. Co do ilości to chyba wchodzą tam niecałe dwa litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie serwisówke, tam wszystkie takie rzeczy są ładnie opisane.

 

Śrubka do spuszczania płynu jest niedaleko tej do spuszczania oleju. To taka mała najczęściej z miedzianą podkładką. Odkręć przedtem korek wlewu w chłodnicy. Potem jeszcze pozostaje spuszczenie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego pod siedzeniem i już. Skręcasz, zalewasz nowym płynem i jazda. Nie ma potrzeby odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wszelakie manuale:http://jelonek.info/tcat/instrukcje/

 

Plynu do ukladu wchodzi 2,05 litra plus uzupelnienie zbiorniczka wyrownujacego pod siedzeniem.

 

Oprocz sruby spustowej plynu chlodniczego trzeba jeszcze spuscic plyn z bloku cylindrow. Dwie sruby pod kolektorami.

 

Ja nalalem zwykly plyn chlodniczy z orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, że do odpowietrzenia w Thundercacie trzeba się przyłożyć, bo do układu chłodzenia są podłączone jeszcze gaźniki, a cały układ ma dużą pojemność. Nalej zwykłe różowe Borygo, w razie czego będzie najłatwiej dostępne. Spuść płyn odpinając przewód na dole chłodnicy, możesz też na zimnym silniku na chwilę go odpalić, żeby pompa pomogła wypluć wszystko. Potem zalej płyn, pościskaj wszystkie przewody i zagrzej silnik aż do włączenia wentylatora. Po tej operacji będziesz musiał uzupełnić płyn i powtórzyć to ze 2 razy. Korek chłodnicy masz z prawej strony pod przewodem doładowania, musisz odkręcić ten czarny plastik i rozpiąć przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. A poza tym dużo łatwiej spuścić płyn odkręcając śrubkę spustową w pompie niż odpinać przewody w chłodnicy. Dodatkowo śrubka spustowa jest położona w najniższym punkcie więc wiesz że wszystko ładnie zleci. Poza tym nie tak łatwo zmusić wentylator do tego by się włączył w tych silnikach. Musi to być na prawdę ekstremalna sytuacja.

 

PaleSatan, rzeczywiście zapomniałem o spuszczeniu płynu z bloku cylindrów, dzięki za poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze przy normalnej jezdzie i sprawym termostacie wentylator sie nie wlacza. No ale jak sie przeciskasz w korkach na jedynce przy sporym upale to temp szybko rosnie i mi juz nie raz sie wlaczyl. No ale wiem ze przynajmniej dziala prawidlowo i temp spada do odpowiedniego poziomu.

Rowniez na postoju zna sloncu mozna zagrzac silnik tak zeby sie wentyl wlaczyl. (zeby sprawdzic czy dziala-> a powinnien sie wlaczyc tuz przed czerwonym polem na wskazniku temp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest żadna, oba to glikol z dodatkami antykorozyjnymi, tak samo jak i każdy inny płyn do chłodnic. Petrygo może lepiej zabezpiecza aluminium przed utlenianiem, więc może być i Petrygo. Największą uwagę zwróciłem, żeby w Thundercacie dobrze odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...