Aguśka Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 (edytowane) Jak zewrzesz oba zaciski na elektrowłączniku (wystarczy wziąć śrubokręt i przyłożyć go jednocześnie do obydwu zacisków) to naciskanie startera nie będzie konieczne... prąd popłynie bezpośrednio z aku na rozrusznik i jeśli rozrusznik i aku są ok to powinien zakręcić w momencie przyłożenia śrubokręta do zacisków. Jeśli nie zakręci... a bateria jest na 100% ok no to możliwe że sam rozrusznik stawia duży opór... może na tulejkach... Dzięki! Lece do garażu :) D O P I S A N E : No i po wszystkim ;) Podłączyłam naładowany aku (12.9 V). Złączyłam styki przekaźnika. Poza kilkoma iskrami i wżerami na śrubokręcie efekt taki sam- rozrusznik ani drgnie. Wieczorem może będe miała drugie aku do sprawdzenia. Zostało tylko to, lub rozrusznik... Edytowane 4 Maja 2008 przez Aguśka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Nie chcę Cię martwić Aga, ale prawdopodobnie masz uszkodzony rozrusznik.Ja miałem taki sam przypadek.Najgorsze jest to że nikt niepotrafiłtego naprawić..Musiałem kupić drugi rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 A może awaria jest bardzo prozaiczna ?Uszkodzony kabel masy na silniku? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Nie chcę Cię martwić Aga, ale prawdopodobnie masz uszkodzony rozrusznik.Ja miałem taki sam przypadek.Najgorsze jest to że nikt niepotrafiłtego naprawić..Musiałem kupić drugi rozrusznik. Także coraz bardziej skłaniam się ku uszkodzeniu rozrusznika. Problem tylko w tym, że on normalnie działał, a wykończyła go "rutynowa kontrola" przed sezonem. Pójdę tam i wepchę go im w d*** !! Tak to jest dać coś do zrobienia partaczom. Szkoda że wczesniej nie miałam zastrzeżeń do współpracy z nimi... Po czymś takim będę omijać ich zakład szerokim łukiem. A może awaria jest bardzo prozaiczna ?Uszkodzony kabel masy na silniku? Piotrze wydaje mi się, że wszystko posprawdzałam bardzo dokładnie. Jutro przed wyjęciem rozrusznika sprawdzę to jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
personPILA Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 (edytowane) nie znam sie w ogole na mechanice, ale mialem problem badz co badz podobny, rozrusznik nie chcial krecic gdy swieca byla wyjeta to krecil bez problemu a gdy w srodku to ledwo co dawal glos, a po dluzszym czasie nie dzialo sie nic( jak sie nie myle to normalne w silniku jest kompresja to nie idzie tak latwo jak poza nim) swieca w ogole daje iskre?zalal sie? ja bym pobiegal z nim troche i sprawdzal czy swieca nie jest zabrudzona . moge mowic same glupoty :) nie krytykowac :flesje: Edytowane 5 Maja 2008 przez personPILA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 straszne glupoty. nie tyle nie krytykowac, co nie pisac. ja bym sprawdzil ile volt dociera do rozrusznika w momencie rozruchu, czyli podpial woltomierz bezposrednio do rozrusznika i przy pomocy drugiej osoby probowal zakrecic. to, ze aku ma 12.9 przed rozruchem nic nie mowi. wazne jest, ile tak naprawde wolt dociera do rozrusznika, bo wystepuja spadki na kablach, stykach, przy tak duzych pradach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Jak zwarłaś oba zaciski na elektrowłączniku i rozrusznik nie kreciTo wina elektrowłacznika albo uszkodzony wirnik przynajmniej ja tak miałemże bez obciązenia krecił a jak załozyłem to ani drgnie okazało sie że uszkodzony wirnik.Pod warunkiem ze wyeliminowałaś wszystkie inne rzeczy jak kable,masa akumulator itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Jak zwarłaś oba zaciski na elektrowłączniku i rozrusznik nie kreciTo wina elektrowłacznika albo uszkodzony wirnik przynajmniej ja tak miałemże bez obciązenia krecił a jak załozyłem to ani drgnie okazało sie że uszkodzony wirnik.Pod warunkiem ze wyeliminowałaś wszystkie inne rzeczy jak kable,masa akumulator itd. Jakiego elektrowyłącznika? co Ty chłopie mówisz? Zwierając te dwie śruby na przekaźniku omijasz go.Jeżeli po zwarciu nie kręci to rozrusznik złom. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Padniety akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Jakiego elektrowyłącznika? co Ty chłopie mówisz? Zwierając te dwie śruby na przekaźniku omijasz go.Jeżeli po zwarciu nie kręci to rozrusznik złom. Czyli mam rozumisć przez to że w motocyklowym rozruszniku niema elektromagnes rozrusznika?Tak jak jest to w samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 nie znam sie w ogole na mechanice, ale mialem problem badz co badz podobny, rozrusznik nie chcial krecic gdy swieca byla wyjeta to krecil bez problemu a gdy w srodku to ledwo co dawal glos, a po dluzszym czasie nie dzialo sie nic( jak sie nie myle to normalne w silniku jest kompresja to nie idzie tak latwo jak poza nim) swieca w ogole daje iskre?zalal sie? ja bym pobiegal z nim troche i sprawdzal czy swieca nie jest zabrudzona . moge mowic same glupoty :P nie krytykowac :P To że jest kompresja to akurat dobrze :) Problem w tym że tę kompresję trzeba przełamać. Robi to własnie rozrusznik, któy w moim przypadku nie chce nawet raz zakręcić wałem, a co dopiero mówić o odpaleniu moto... straszne glupoty. nie tyle nie krytykowac, co nie pisac. ja bym sprawdzil ile volt dociera do rozrusznika w momencie rozruchu, czyli podpial woltomierz bezposrednio do rozrusznika i przy pomocy drugiej osoby probowal zakrecic. to, ze aku ma 12.9 przed rozruchem nic nie mowi. wazne jest, ile tak naprawde wolt dociera do rozrusznika, bo wystepuja spadki na kablach, stykach, przy tak duzych pradach. MłodyVFR chyba tylko tyle mi pozostaje. Nie znam się jednak za bardzi na moim podstawowym mierniku :P Dlatego za jakieś 2-3 dni poproszę Cię o wskazówki jak to zrobic. Dlaczego wtedy- czytaj dalej :D Jak zwarłaś oba zaciski na elektrowłączniku i rozrusznik nie kreciTo wina elektrowłacznika albo uszkodzony wirnik przynajmniej ja tak miałemże bez obciązenia krecił a jak załozyłem to ani drgnie okazało sie że uszkodzony wirnik.Pod warunkiem ze wyeliminowałaś wszystkie inne rzeczy jak kable,masa akumulator itd. Kilka razy przewijał się watek aku. Wiem ze wszystko się moze zdarzyć, ale... Aku kupiony rok temu. Zawsze naladowany do konca, co kilka dni zarowno w sezonie jak i poza nim podpinany do prostownika ktory doladowywal go w razie potrzeby. Moto z tego samego aku 2 tyg. temu normalnie odpalało. Przez ten czas nie wydarzyło się absolutnie nic, co mogło by go uszkodzić. Jeśli jednak przyczyna nie zostanie odnaleziona to nie będę miała wyboru jak kupno nowego aku.,lub wczesńiej sprawdzenie metody MłodegoVFR... Jakiego elektrowyłącznika? co Ty chłopie mówisz? Zwierając te dwie śruby na przekaźniku omijasz go.Jeżeli po zwarciu nie kręci to rozrusznik złom. To własnie zrobiłam- złączyłam dwa styki przekaźnika. Pobłyskało iskrami, porobiło wżery na śrubokręcie, a rozrusznik jak milczał tak milczy. Dziś zaniosłam z reklamacją rozrusznik do zakładu w którym był robiony. Na forum wygrzebałam info., że ktoś z podobną usterką miał problem ze stojanem, który u mnie z tego co mi wiadomo był robiony. Byc może tutaj coś spieprzyli? Najbardziej obawiam się, że spierniczyli go do tego stopnia że będę musiała kupic nowy, nie stać mnie na to w tej chwili :( Rodobno (piszę tak, gdyż słabo się na tym znam), rozruszniki w moto są regenerowane tylko do pewnego stopnia. No i jak im udowodnię że rozrusznik nie działa, skoro na "sucho" kręci? Wolę o tym na razie nie myśleć. Jestem dobrej myśli :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Są rożne konstrukcje. Zasilane tylko po przez przekaźnik lub tak jak w samochodzie z elektromagnesem sprzęgającym i włącznikiem w jednym. http://www.dansmc.com/electric_starters.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Padniety akumulator :bigrazz: Zanim cos powiesz-pomysl. Zanim napiszesz przeczytaj wczesniejsze posty (ze zrozumieniem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
personPILA Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 a na pych odpala ? :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Czy ty tylko piszesz czy rowniez czytasz posty w temacie ???Jeszcze jeden i wszystkie twoje wypociny stad wywale.Watek oprocz bezposredniej pomocy kolezance walczacej z rozrusznikiem ma pomoc innym, ktorzy spotkaja podobny problem.Smieci mi tu nie trzeba.Ten post zostanie usuniety po rozwiazaniu problemu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.