Skocz do zawartości

Honda Dominator, zablokowany :(


BadMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

naprawiaja w Marex Motor , skutki ponoc dobre , ale osobiscie nie sprawdzalem , tylko slyszalem.

 

Od słuchania to są jurorzy w konkursie "Jak oni śpiewają".

Polecasz koledze na forum nie sprawdzone informacje ?

Czyżbyś robił z niego królika doświadczalnego ?

Czytaj co napisał kolega QPA i ucz się.

 

problem lezy w tym, ze jest to model NX 500, a znalezienie glowicy do tego modelu graniczy z cudem. Chyba, ze jest taka sama jak w 650 ale niestety nie mam jak tego sprawdzic. Do zrobienia jest gniazdo zaworu i zrobienie tego zadzioru ktory powstal od peknietego gniazda. Ogladam to z kazdej strony i dochodze do wniosku ze jak zawor dostal w tlok to nie mial kontaktu z gniazdem a zawor wydaje sie prosty i na wiertarce nie widac bicia. Co o tym myslicie¿

 

Pęknięcie gniazda świadczy o dużym zmęczeniu głowicy.

awaria nie powstała wczoraj i przy pomocy globalnej sieci znajdziesz głowicę na pewno.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiali swoje prowadnice w YZ 400 , 2 lata mijaja i glowica nadal jest ok. Z uzywka bedzie klopot , to malo popularne sprzety , chyba ze od xr/xl 500 dopasujesz. Pozatym ja sadzilem ze sama prowadnica jest do wymiany , a nie gniazdo ktore wypadajac wyrwalo kawalki w glowicy , jak nie bedzie wyjscia to mozesz wyslac zdjecia, albo glowice do tego zakladu i ocenia czy da sie cos z tym zrobic. Wypadajace gniazda , to niestety spotykana przypadlosc tych silnikow , najprawdopodobniej ty ,lub ktos inny przegrzal glowice .

 

sorki ale Pan Piotr nadal sadzi, ze w polska zatrzymala sie na "syrence" i ze najnowsza tokarka w polsce to z lat 60 jest.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiali swoje prowadnice w YZ 400 , 2 lata mijaja i glowica nadal jest ok. Z uzywka bedzie klopot , to malo popularne sprzety , chyba ze od xr/xl 500 dopasujesz. Pozatym ja sadzilem ze sama prowadnica jest do wymiany , a nie gniazdo ktore wypadajac wyrwalo kawalki w glowicy , jak nie bedzie wyjscia to mozesz wyslac zdjecia, albo glowice do tego zakladu i ocenia czy da sie cos z tym zrobic. Wypadajace gniazda , to niestety spotykana przypadlosc tych silnikow , najprawdopodobniej ty ,lub ktos inny przegrzal glowice .

 

sorki ale Pan Piotr nadal sadzi, ze w polska zatrzymala sie na "syrence" i ze najnowsza tokarka w polsce to z lat 60 jest.

 

Tak sądzę po dzisiejszych rozmowach w specjalistycznej firmie posiadającej najnowsze obrabiarki do głowic.

Poza obrabiarkami potrzebna jest fachowa obsługa i tego nam w kraju brakuje.

Fachowiec chciał mi udowodnić że wystarczy gniazdo do lodówki POLAR włożyć na chwilę i będzie już siedziało.

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie u nas w tej branży pracował za1200 zeta jak za Odrą dostanie 2500eurynek.

Wracając do tematu.

Na fotce masz pęknięte gniazdo a Ty kolegę namawiasz do wymiany prowadnic ?

Takie rzeczy robię w swoim garażu od 40 lat z prowadnicami ale za gniazda bym się nie brał.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zrobic to gniazdo to i tak trzeba zaczac od prowadnicy, bo na wyjechanej nie ustawisz przyrzadu do prawidlowego wytoczenia otworu pod nadwymiarowe gniazdo.

Czyli naprawde czeka cie wymiana prowadnic co najmniej wydechowych, zrobienie gniazda i nie masz gwarancji czy drugie nie wyleci w ciagu sezonu.

Ja mysle ze to nie ustawienie zaworow bylo przyczyna awarii, ale wylatujace gniazdo nie pozwolilo zamknac sie zaworowi i doprowadzilo do spotkania z tlokiem. Mimo ze nie widzisz tego golym okiem zawor moze byc krzywy.

Zdecydowanie szukalbym uzywki, lub nawet calego silnika - wyglad glowicy pokazuje ze pierscienie tez sa na wylocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zrobic to gniazdo to i tak trzeba zaczac od prowadnicy, bo na wyjechanej nie ustawisz przyrzadu do prawidlowego wytoczenia otworu pod nadwymiarowe gniazdo.

Czyli naprawde czeka cie wymiana prowadnic co najmniej wydechowych, zrobienie gniazda i nie masz gwarancji czy drugie nie wyleci w ciagu sezonu.

Ja mysle ze to nie ustawienie zaworow bylo przyczyna awarii, ale wylatujace gniazdo nie pozwolilo zamknac sie zaworowi i doprowadzilo do spotkania z tlokiem. Mimo ze nie widzisz tego golym okiem zawor moze byc krzywy.

Zdecydowanie szukalbym uzywki, lub nawet calego silnika - wyglad glowicy pokazuje ze pierscienie tez sa na wylocie.

Może wygląd nie jest rewelacyjny ale to przez to, że zaczął brać olej w dużych ilościach. Został zrobiony szlif cylindra i wymieniony został tłok i pierścienie na oryginalne hondowskie i od tej pory było "dobrze".

Chciałem też nadmienić, że jedna śruba od głowicy nie była dokręcona i nie było na niej podkładki.

Remont był przeprowadzony w serwisie Martin Motocykle w Będzinie w 2007 roku i od tej pory przejechał jakieś 4000 km- jeśli chodzi o tłok-cylinder jest ok.

 

Używana głowica też chyba nie daje pewności, że nie trzeba będzie jej zaraz robić ?

Jestem w kropce ponieważ idąc za radą doświadczonych mechaników powinienem szukać używanej głowicy ale w całym internecie takiej nie znalazłem - tak bym zrobił jeśli by było to możliwe. Z drugiej jednak strony firma Polok wstawia gniazda i daje na to gwarancje- nie jest to motocykl wyczynowy a ja nie jestem już bardzo młody i nie w głowie mi katowanie silnika. Koszt naprawy to ok 250 zł a cały silnik to 1600 zł plus 250 gaźnik- 650 cm, 500 cm nie ma na rynku silników. Skoro w samochodach się to sprawdza to w motocyklu o takich parametrach chyba również powinno ?

 

pozdrawiam i dziekuje za cenne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicy szukaj od FT 500 i XL 500. Głupie zawory też trzeba umieć ustawić ;)

 

 

Nie wprowadzajmy kolegi w błąd.

XL500 FT500 to seria hondy z mokrą miską olejową i tradycyjną głowicą

 

NX500 ma głowice radialną RFVC

Na 90% będzie pasować głowica od slr fmx nx xl xlr xr

 

Popatrz w fiszkach, numery mogą byc inne ale jesli np. ktoś zmierzy Ci to i rozstaw śrub będzie ten sam, a zawory będą miały takie same średnice to bez wahania uznałbym ze będzie pasować. Dla przykładu głowica z XL600R (średnica tłoka 100) działa w XR600 (średnica tłoka 97,5).

 

 

Najlepiej szukałbym jak najświeższej, od np. slr czy nx

 

http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-komplett-H...%3A1|240%3A1318

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzajmy kolegi w błąd.

XL500 FT500 to seria hondy z mokrą miską olejową i tradycyjną głowicą

 

NX500 ma głowice radialną RFVC

Na 90% będzie pasować głowica od slr fmx nx xl xlr xr

 

Popatrz w fiszkach, numery mogą byc inne ale jesli np. ktoś zmierzy Ci to i rozstaw śrub będzie ten sam, a zawory będą miały takie same średnice to bez wahania uznałbym ze będzie pasować. Dla przykładu głowica z XL600R (średnica tłoka 100) działa w XR600 (średnica tłoka 97,5).

Najlepiej szukałbym jak najświeższej, od np. slr czy nx

 

http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-komplett-H...%3A1|240%3A1318

 

Zawory ssące są inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzajmy kolegi w błąd.

XL500 FT500 to seria hondy z mokrą miską olejową i tradycyjną głowicą

 

NX500 ma głowice radialną RFVC

Na 90% będzie pasować głowica od slr fmx nx xl xlr xr

 

Popatrz w fiszkach, numery mogą byc inne ale jesli np. ktoś zmierzy Ci to i rozstaw śrub będzie ten sam, a zawory będą miały takie same średnice to bez wahania uznałbym ze będzie pasować. Dla przykładu głowica z XL600R (średnica tłoka 100) działa w XR600 (średnica tłoka 97,5).

Najlepiej szukałbym jak najświeższej, od np. slr czy nx

 

http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-komplett-H...%3A1|240%3A1318

 

Fuckt, maj mistejk. Myślałem że silnik jest taki sam jak w XBR 500 - od tego głowica pasuje na pewno.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze glowica od np xr 600 a nx 650 sa inne tzn ta od 650 jest wieksza , jako ze srednica tloka jest tam wieksza.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie z firmy Polok w Gliwicach. Głowica jest pęknięta przy gnieździe które wypadło więc to nie była sprawa błędnego ustawienia zaworów. Czy niedokręcenie śruby i niezastosowanie podkładki głowicy mogło spowodować jej pęknięcie? :evil: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz trudno powiedziec, moze odwrotnie za mocne skrecenie i zerwanie gwintu spowodowalo koniecznosc glebszego wkrecenia sruby zeby zlapala za ostatnie nitki i na podkladke juz miejsca nie starczylo.

Po jakims czasie wibracje spowodowaly poluzowanie tej sruby.

Ale czy to wszystko moglo spowodowac pekniecie glowicy tego nikt ci nie powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...