Asmodan Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 a od kiedy to er5 ma zbiorniczek wyrownawczy wpiety w obieg cieczy?? przeciez nie ma przez niego cyrkulacji cieczy, dostaje sie tem jedynie ciepla ciecz w momecie kiedy jest wywalana z chlodnicy po przegrzaniu lub uszkodzona jest uszczelka pod glowica. Jezeli chlodnica sie robi ciepla to zostaw to w spokoju, tak ma byc ten zbiorniczek nie ma wejscia z ukladu i powrotu do ukladu, on ma tylko odpowietrzenie i wezyk do zasysania z niego w przypadku ubytku cieczy.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Do zbiorniczka dochodzą 2 węze, i wydaje mi sie że to działa tak samo jak w samochodzie...Skontaktuje sie ze znajomym, który też jeździ er5 i jutro sprawdzi u siebie czy podczas jazdy płyn w zbiorniczku jest zimny...Dzięki za pomoc, jutro powinienem wiedzieć co jest grane, jak coś to dam znać.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Racja ze zbiorniczka wychodzą dwa przewody. Jeden jest połączony z chłodnicą, drugi jest puszczony pod moto. Podczas pracy i nagrzewania się silnika, ciecz chłodząca zwiększa swoją objętość (nieznacznie ale zwiększa) i wytwarza w układzie chłodzenia nadciśnienie. Korek od chłodnicy jest skonstruowany w ten sposób że przy pewnym ciśnieniu upuszcza nadmiar płynu chłodzącego właśnie do zbiorniczka wyrównawczego. Po zgaszeniu moto i ostygnięciu silnika w układzie chłodzenia powstaje podciśnienie które z powrotem zaciąga płyn ze zbiorniczka do chłodnicy. Przy normalnej pracy układu chłodzącego zbiorniczek nie ma prawa sie nagrzać. Jeżeli chłodnica jest ciepła (gorąca) to możesz śmiało jeździć. Gdyby nie otwierał termostat chłodnica była by zimna ewentualnie leciutko ciepła. Więc nie sugeruj sie zimnym zbiorniczkiem i nie rób sobie sam roboty z termostatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 To wszystko na to wskazuje że jest dobrze:chłodnica gorąca, w zbiorniczku zimno...nooo, w końcu człowiek uczy sie całe zycie...Thanks very much, everyone!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 No problem:) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Dodam tylko tyle ze przewaznie ( moje ulubione slowo :clap: ) na korku jest wytloczony lub nadrukowany numer np.0.9,1.0,1.1 itd ktory informuje przy jakim cisnieniu otwierane jest polaczenie ze zbiorniczkiem wyrownawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 no i w ten niskobudzetowy sposob naprawiles swoj motocykl :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 kurka też bym tak chciał swój naprawiać ;) Napisać na forum i iść jeździć :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 sprawdziłem, i mieliście racje. Woda jest zimna, i dobrze...Teraz jedynie zostało mi (chyba) do wymiany czujnik który reguluije prace wentylatora. dzisiaj zagrzałem moto a wentylator nie działa...Co ja biedny bym bez Was zrobił:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Bardzo prawdopodobne że sknocił się nie czujnik, a przekaźnik wentylatora. Zrób taki mały eksperyment. Odpal moto, zdejmij przewód z czujnika w chłodnicy i przytknij go do masy. Jeżeli wentylator odpali tzn że uszkodzony jest rzeczywiście czujnik, jeżeli wentylator sie nie ruszy tzn że uszkodzony jest przekaźnik. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 masa, tzn rama, czy silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Silnik, albo kawalek ramy nie pokryty farba. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.