Skocz do zawartości

obieg wody(coś jest nie tak)


jachuer5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a od kiedy to er5 ma zbiorniczek wyrownawczy wpiety w obieg cieczy?? przeciez nie ma przez niego cyrkulacji cieczy, dostaje sie tem jedynie ciepla ciecz w momecie kiedy jest wywalana z chlodnicy po przegrzaniu lub uszkodzona jest uszczelka pod glowica. Jezeli chlodnica sie robi ciepla to zostaw to w spokoju, tak ma byc ten zbiorniczek nie ma wejscia z ukladu i powrotu do ukladu, on ma tylko odpowietrzenie i wezyk do zasysania z niego w przypadku ubytku cieczy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zbiorniczka dochodzą 2 węze, i wydaje mi sie że to działa tak samo jak w samochodzie...Skontaktuje sie ze znajomym, który też jeździ er5 i jutro sprawdzi u siebie czy podczas jazdy płyn w zbiorniczku jest zimny...Dzięki za pomoc, jutro powinienem wiedzieć co jest grane, jak coś to dam znać.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja ze zbiorniczka wychodzą dwa przewody. Jeden jest połączony z chłodnicą, drugi jest puszczony pod moto. Podczas pracy i nagrzewania się silnika, ciecz chłodząca zwiększa swoją objętość (nieznacznie ale zwiększa) i wytwarza w układzie chłodzenia nadciśnienie. Korek od chłodnicy jest skonstruowany w ten sposób że przy pewnym ciśnieniu upuszcza nadmiar płynu chłodzącego właśnie do zbiorniczka wyrównawczego. Po zgaszeniu moto i ostygnięciu silnika w układzie chłodzenia powstaje podciśnienie które z powrotem zaciąga płyn ze zbiorniczka do chłodnicy. Przy normalnej pracy układu chłodzącego zbiorniczek nie ma prawa sie nagrzać. Jeżeli chłodnica jest ciepła (gorąca) to możesz śmiało jeździć. Gdyby nie otwierał termostat chłodnica była by zimna ewentualnie leciutko ciepła. Więc nie sugeruj sie zimnym zbiorniczkiem i nie rób sobie sam roboty z termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem, i mieliście racje. Woda jest zimna, i dobrze...Teraz jedynie zostało mi (chyba) do wymiany czujnik który reguluije prace wentylatora. dzisiaj zagrzałem moto a wentylator nie działa...Co ja biedny bym bez Was zrobił:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne że sknocił się nie czujnik, a przekaźnik wentylatora. Zrób taki mały eksperyment. Odpal moto, zdejmij przewód z czujnika w chłodnicy i przytknij go do masy. Jeżeli wentylator odpali tzn że uszkodzony jest rzeczywiście czujnik, jeżeli wentylator sie nie ruszy tzn że uszkodzony jest przekaźnik. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...