Buber Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Oho, znowu dyskusja olejowa....Ja to się nudzę i lubię czytać... i wynalazłem takei cuś, że to nie olej się zuzywa, tylko pakiet dodatków w tym oleju, oraz zwiększa się ilość zanieczyszczeń. Teraz użyję porównań, które wyśmiejecie, bo to nie o motocyklach, ale dla mnie coś w tym jest bo to o silnikach spalinowych - mianowicie tiraki. Jak to jest że PRODUCENT wszytskim każe zmieniać oleje co 6tyś (moto) 30tyś(samochód) ale i 100tyś(tirak)? Ano tak, że ciężarówki mają lepsze filty oleju, czasami i podwójne. Stąd środek smarny pozostaje w dobrym stanie.tak wiem, nasze oleje latają poprzez skrzynkę biegów, i bardziej dostaja w kość. Zgadza się. Ale widziałem jakieś amerykańskie tabele (nie pytajcie gdzie bo już nie pamiętam, ale wyglądało poważnie), że najszybciej olej pada w ciągu pierwszych ok. 2 tyś km. (z 10w40, do 10w30 na przykład), a później ta krzywa sie bardzo wypłaszczała. Na pewno częstsza zmiana oleju pomoże utrzymac silnik w lepszym stanie. A niezmieniany olej? Jeżeli są dolewki (a prawie zawsze są) to olej i tak jest wymieniany. O wiele bardziej istotney jest właściwy, nie za niski jego poziom. Pewnie, stary olej jest gorszy od nowego, ale silnik od starego oleju się nie zatrze - jeżeli jest jeżdżony. Co innego olej co stał kilka lat - to pewnie będzie jakaś dziwna melasa. Więc każdy zrobi co uważa. Wg. mnie, O WIELE bardziej zużywamy silniki jadąc 100 w 2 minuty po odpaleniu (kto jest bez grzechu niech rzuci kamieniem) i inne takie (gumowanie, stawianie na kółko, itp, itd) niż jeżdżąc na troszkę starszym oleju. A co do odpowiedzi na pytanie - Młody, zrobisz jak uważasz, i na co kasa ci pozwala, ale jeżdząc na tym oleju silnika nie uszkodzisz. TEORETYCZNIE skrócisz mu życie, ale go nie uszkodzisz. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Jeżeli jesteś pewny tego co piszesz to dlaczego nie pozostaniesz na stronie scigacz.pl ?Jest tylko jedna szkoła.Bez względu na przebieg olej silnikowy w motocyklu należy w naszych warunkach atmosferycznych wymienić po ostatnim przejechanym kilometrze jesienią i pozostawić go na zimę w garażu bez częstego odpalania.Działanie w/g tej drugiej szkoły jest bezmyślnym niszczeniem własnego sprzętu.Ale w końcu mamy demokrację i wolny wybór szkoły należy oczywiście do Ciebie.Panie Piotrze, a czy ja powiedziałem, że praktykuję tę szkołę? Wkleiłem ten tekst jako cytat z portalu ścigacz.pl i miała to być tylko informacja i to nie są moje słowa :clap: Ja wkleiłem to co przeczytałem i skoro jest tak napisane to skąd ja mam wiedzieć czy to jest prawda? Po to czytam nasze forum, żeby pogłębić swoją wiedzę i teraz już wiem, że jest to nieprawda. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubas Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Bez względu na przebieg olej silnikowy w motocyklu należy w naszych warunkach atmosferycznych wymienić po ostatnim przejechanym kilometrze jesienią i pozostawić go na zimę w garażu bez częstego odpalania.Działanie w/g tej drugiej szkoły jest bezmyślnym niszczeniem własnego sprzętu.Ale w końcu mamy demokrację i wolny wybór szkoły należy oczywiście do Ciebie. Wiem, że dużo ryzykuję polemizując z Panem Piotrem, ale pozwolę się nie zgodzić. W naszych warunkach atmosferycznych są tacy idioci jak ja, że najdłuższa przerwa pomiędzy sezonami trwa 2 tygodnie, bo tyle zalega śnieg na ulicy. Ewentualnie pojawiają się dwie przerwy. W takim przypadku wolę wymienić olej na wiosnę, czyli po jesieni, bo ryzyko opadnięcia zawartości oleju niewielkie. W okresie późnojesienno-przedwosennym nazywanym niekiedy zimą, silnik dłużej jest niedogrzany i do oleju przedostaje się więcej niedopalonych produktów, dlatego takie postępowanie uznaje za lepsze. Cytuj BMW F650 STSzyby samochodoweprogramy księgowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 W rok GS-em zrobiłeś 60 tys km??? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 On jest kurierem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rokfoor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 :buttrock: Taak. W jednym motorku RD650SE OD 11lat zmieniam olej o właściwych parametrach 10w40 lub lepszych co 5000km do 6000km tak wypadnie i jak mam czas, a najlepiej po dobrym przepaleniu(motorka a nie oleju) na wiosnę. Silnik ma 65tyś, czysty i dobrze działa.Oleju nie dolewam, bo nie ubywa,tylko wymieniam regularnie bo to pozorna oszczędność zrobić jeszcze 1000km, może jeszcze1000km itd. Jak ktoś się przegapi 100-300km, to nic się nie stanie, ALE LEPIEJ WCZEŚNIEJ NIŻ REMONćIK Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 W ok. 10 miesięcy zrobiłeś 60tys :D ….co miesiąc dolewałeś 100-200ml…to daje ze bierze ci zaledwie 200ml na 6 tys. :buttrock: ….teoretycznie przy wymianie zgodnie z zaleceniami producenta od wymiany do wymiany brał by ci 200ml … przy przebiegu 80tys. mil ?? …GS500?? :D :P … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Wiem, że dużo ryzykuję polemizując z Panem Piotrem, ale pozwolę się nie zgodzić. ...W okresie późnojesienno-przedwosennym nazywanym niekiedy zimą, silnik dłużej jest niedogrzany... i dlatego jakosc oleju w tym momencie jest tak wazna, tym bardziej powinienes zmienic olej jesli uzytkujesz motocykl zima. pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.