Skocz do zawartości

gwintowanie


Rekomendowane odpowiedzi

elo mam pytanie co zrobić jeśli zerwał mi się gwint w karterze jak się do tego zabrać bo koles w serwisie chce za to 50zł (za 1 otwór) coś gadał że wbijają tam jakąś tulejkę i robiom na oryginalny gwint a mi poszły chyba 4 otwory więc 200zł na pewno mu nie dam za samo gwintowanie tego prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwinty Hi-Lo , gwintowniki + talent pozwalajacy na zerwanie 4 gwintów = jakies 500zł . Jedż do serwisu.Bedzie taniej i szybciej.

Pozdro

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnmie lepiej by było poprostu rozwiercić i przy odrobinie umiejetnosci sam sobie nagwintujesz :notworthy:

 

Jesli jego odrobina umiejetnosci tak wyglada ze zrywa gwinty przy dokrecaniu (brak klucza dynamometrycznego?) to niech lepiej nie majstruje przy tym bo pogorszy sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo mam pytanie co zrobić jeśli zerwał mi się gwint w karterze jak się do tego zabrać bo koles w serwisie chce za to 50zł (za 1 otwór) coś gadał że wbijają tam jakąś tulejkę i robiom na oryginalny gwint a mi poszły chyba 4 otwory więc 200zł na pewno mu nie dam za samo gwintowanie tego prosze o pomoc

Zapytaj ile kosztuje nowy karter może wyjdzie taniej ?

Nawet nie myśl o przerabianiu na grubsze śruby bo zniszczysz silnik.

Naprawa gwintu tyle kosztuje i nikt Ci tego za darmo nie zrobi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jego odrobina umiejetnosci tak wyglada ze zrywa gwinty przy dokrecaniu (brak klucza dynamometrycznego?) to niech lepiej nie majstruje przy tym bo pogorszy sprawe.

 

po 1 to nie zerwałem go przy dokręcaniu tylko przy odkręcaniu wykruszył się stary gwint naucz się czytac i logicznie myśleć

 

zerwały się gwinty do dokręcania dekla od strony sprzęgła nagwintuje na grubsze śruby i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zerwały się gwinty do dokręcania dekla od strony sprzęgła nagwintuje na grubsze śruby i tyle

 

Pewien jestes ze te grubsze sruby przejda przez otwory w pokrywie sprzegla ?

A jak rozwiercisz otwory w pokrywie to pewien jestes ze dalej bedzie szczelna ?

Myslisz ze latwo jest zrobic dobry gwint recznie w aluminium ?

Jakby gwintowanie na wiekszy rozmiar gwintu bylo zalecanym sposobem naprawy to nikt by nie sprzedawal wkladek do gwintow, bo po co.

Zanim zrobisz cos glupiego najpierw dobrze sie zastanow, moze 200 to nie jest tak duzo za ta robote.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 to nie zerwałem go przy dokręcaniu tylko przy odkręcaniu wykruszył się stary gwint naucz się czytac i logicznie myśleć

 

zerwały się gwinty do dokręcania dekla od strony sprzęgła nagwintuje na grubsze śruby i tyle

 

Szanowny kolego kombinatorze - nie pisałeś nigdzie że zerwałeś gwint podczas odkręcania -

Czytaj jak mechanicy piszą co trzeba zrobić aby to Twoje urządzenie naprawić i zrób tak jak radzą starsi mechanicy bo jeżeli na starcie przyjąłeś że będą grubsze śruby przez Ciebie własnoręcznie wykonane nie ma sensu dalej tłumaczyć. Forum nawet bez Twoich postów jest przeciążone.

Nie stać Cię na profesjonalną naprawę to odstaw motocykl i idź do pracy bo jazda motocyklem to nie wyrok sądowy i nie musisz tego wykonać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poradził mi mechanik samochodowy że na gwintuje na grubsze śruby i jakimś klejem specjalnym to zaleje aby lepiej trzymało

zdecyduj się chcesz naprawiać motocykl u mechanika samochodowego to po co pytasz na forum motocyklowym?

W blokach silników samochodowych jest dużo materiału i można robić takie rzeczy ale w/g mnie to zwykła partyzantka.

W otwory uszkodzonych gwintów należy oprawić tulejki HeliCoile.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zeby było taniej to zanim wszystko rozwiercisz to sprawdź czy nie został sie zapas gwintu głebiej w otworze.Moze warto by było go wykorzystac.Wkrecasz śrube bez dekla i patzrysz jak daleko wlezie , kręcisz wałem(ręcznie , z wbitym biegiem i tylnim kołem w powietrzu) i sprawdzsz czy śruba która mogła przejsc na wylot przez otwór niczego nie blokuje wewnątrz silnika.Potem dobierasz odpowiednio dłuzą srubę uwzgledniajac dekiel , skrecasz i włala! Ale to środek nie gwarantujacy dostatecznego docisku na dekiel i utrzymania szczelnosci , no i raczej jednorazowego uzytku jezeli ci sie gwint przy odkręcaniu wykruszył.

 

Powodzenia :] Ja bym polazł do serwisu.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...