rafalNsR5o Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 elo mam pytanie co zrobić jeśli zerwał mi się gwint w karterze jak się do tego zabrać bo koles w serwisie chce za to 50zł (za 1 otwór) coś gadał że wbijają tam jakąś tulejkę i robiom na oryginalny gwint a mi poszły chyba 4 otwory więc 200zł na pewno mu nie dam za samo gwintowanie tego prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) Gwinty Hi-Lo , gwintowniki + talent pozwalajacy na zerwanie 4 gwintów = jakies 500zł . Jedż do serwisu.Bedzie taniej i szybciej. Pozdro Edytowane 29 Marca 2008 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 (edytowane) cala operacja jest droga dlatego ze chce wstawiac tulejki, w ktorym to miejcu, a nie wystarczy przegwintowac na wiekszy rozmiar i wkrecic inne sroby ?? powiedz dokladniej o co loto Edytowane 29 Marca 2008 przez rybson13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 No dokładnmie lepiej by było poprostu rozwiercić i przy odrobinie umiejetnosci sam sobie nagwintujesz :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 No dokładnmie lepiej by było poprostu rozwiercić i przy odrobinie umiejetnosci sam sobie nagwintujesz :notworthy: Jesli jego odrobina umiejetnosci tak wyglada ze zrywa gwinty przy dokrecaniu (brak klucza dynamometrycznego?) to niech lepiej nie majstruje przy tym bo pogorszy sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 elo mam pytanie co zrobić jeśli zerwał mi się gwint w karterze jak się do tego zabrać bo koles w serwisie chce za to 50zł (za 1 otwór) coś gadał że wbijają tam jakąś tulejkę i robiom na oryginalny gwint a mi poszły chyba 4 otwory więc 200zł na pewno mu nie dam za samo gwintowanie tego prosze o pomocZapytaj ile kosztuje nowy karter może wyjdzie taniej ?Nawet nie myśl o przerabianiu na grubsze śruby bo zniszczysz silnik.Naprawa gwintu tyle kosztuje i nikt Ci tego za darmo nie zrobi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 A stalowe tulejki będą niemal wieczne chyba że znowu przeciągniesz. Wtedy tulejka wychodzi z aluminiowego kartera ponownie i masz babo placek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalNsR5o Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Jesli jego odrobina umiejetnosci tak wyglada ze zrywa gwinty przy dokrecaniu (brak klucza dynamometrycznego?) to niech lepiej nie majstruje przy tym bo pogorszy sprawe. po 1 to nie zerwałem go przy dokręcaniu tylko przy odkręcaniu wykruszył się stary gwint naucz się czytac i logicznie myśleć zerwały się gwinty do dokręcania dekla od strony sprzęgła nagwintuje na grubsze śruby i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 nic nie napisales o tym a wyskakujesz z tekstami do starszych - niekulturalnie, a heil-coil w tym wypadku nie zda egzaminu ? starego gwintu nie da sie uratowac? nie gwintuj na wiekszy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 zerwały się gwinty do dokręcania dekla od strony sprzęgła nagwintuje na grubsze śruby i tyle Pewien jestes ze te grubsze sruby przejda przez otwory w pokrywie sprzegla ?A jak rozwiercisz otwory w pokrywie to pewien jestes ze dalej bedzie szczelna ?Myslisz ze latwo jest zrobic dobry gwint recznie w aluminium ?Jakby gwintowanie na wiekszy rozmiar gwintu bylo zalecanym sposobem naprawy to nikt by nie sprzedawal wkladek do gwintow, bo po co.Zanim zrobisz cos glupiego najpierw dobrze sie zastanow, moze 200 to nie jest tak duzo za ta robote. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 po 1 to nie zerwałem go przy dokręcaniu tylko przy odkręcaniu wykruszył się stary gwint naucz się czytac i logicznie myśleć zerwały się gwinty do dokręcania dekla od strony sprzęgła nagwintuje na grubsze śruby i tyle Szanowny kolego kombinatorze - nie pisałeś nigdzie że zerwałeś gwint podczas odkręcania -Czytaj jak mechanicy piszą co trzeba zrobić aby to Twoje urządzenie naprawić i zrób tak jak radzą starsi mechanicy bo jeżeli na starcie przyjąłeś że będą grubsze śruby przez Ciebie własnoręcznie wykonane nie ma sensu dalej tłumaczyć. Forum nawet bez Twoich postów jest przeciążone.Nie stać Cię na profesjonalną naprawę to odstaw motocykl i idź do pracy bo jazda motocyklem to nie wyrok sądowy i nie musisz tego wykonać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Kolego jedz do serwisu bo jak masz talent do zrywania gwintu to moze byc Ci baaardzo ciężko to naprawic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalNsR5o Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 poradził mi mechanik samochodowy że na gwintuje na grubsze śruby i jakimś klejem specjalnym to zaleje aby lepiej trzymało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 poradził mi mechanik samochodowy że na gwintuje na grubsze śruby i jakimś klejem specjalnym to zaleje aby lepiej trzymało zdecyduj się chcesz naprawiać motocykl u mechanika samochodowego to po co pytasz na forum motocyklowym?W blokach silników samochodowych jest dużo materiału i można robić takie rzeczy ale w/g mnie to zwykła partyzantka.W otwory uszkodzonych gwintów należy oprawić tulejki HeliCoile. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Jak chcesz zeby było taniej to zanim wszystko rozwiercisz to sprawdź czy nie został sie zapas gwintu głebiej w otworze.Moze warto by było go wykorzystac.Wkrecasz śrube bez dekla i patzrysz jak daleko wlezie , kręcisz wałem(ręcznie , z wbitym biegiem i tylnim kołem w powietrzu) i sprawdzsz czy śruba która mogła przejsc na wylot przez otwór niczego nie blokuje wewnątrz silnika.Potem dobierasz odpowiednio dłuzą srubę uwzgledniajac dekiel , skrecasz i włala! Ale to środek nie gwarantujacy dostatecznego docisku na dekiel i utrzymania szczelnosci , no i raczej jednorazowego uzytku jezeli ci sie gwint przy odkręcaniu wykruszył. Powodzenia :] Ja bym polazł do serwisu. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.