Skocz do zawartości

Przebarwiony wydech


jawos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Czasem, gdy ogląda się piękne choppery lub cruisery, można zauważyć, że niektóre mają przebarwione (tęczowe) wydechy, które kiedyś były chromowane, czasem tylko jeden tłumik jest kolorowy, a drugi nie.

Ciekawi mnie dlaczego się przebarwiają.

Czy jest to wpływ złej regulacji silnika, przegrzania, składu mieszanki, nieprawidłowego zapłonu, luzu zaworów, złej pracy świecy, czy też jeszcze czegoś innego?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. :buttrock:

Edytowane przez jawos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać kto ostro jeździ :)

ale jak dwucylindrowe moto i jeden wydech błękitny a drugi normalny - to chyba efekt że w niektórych v-kach ten tylny cylinder może "inaczej plić" niż pierwszy. Tak słyszałem od kumpla co ma crusiera że ten drugi cylinder ma zawsze gorzej. Może to wpływa też na przypalanie wydechu. Ale może ktoś by to kompetentnie rozwinął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znam teorie ze w prawidlowo dotartym BMW kolanka musza byc blekitne ...

 

i to rowniez jest prawda, przy duzych pojemnosciach chcac nie chcac przebarwienia beda i tak wlasnie jest w BMW, ale mniejsze silniki, dodatkowo mniej wysilone nie powinny przebarwic kolanka, chyba, ze i przebieg jest sluszny to chromy tez juz tego predzej czy pozniej nie wytrzymuja.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znam teorie ze w prawidlowo dotartym BMW kolanka musza byc blekitne ...

 

dotarty ? przeciez one dostaja koloru zaraz po wyjechaniu z salonu ;)

 

W BMW masz bardzo cienka blache, ktora bardzo mocno sie nagrzewa (jak przytrzymasz moto na obrotach - gdy stoi bez ruchu - to rozgrzewaja sie do czerwonosci). Zwykle motocykle, ktore nie maja blekitnych kolanek maja "podwojne" rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja kupilem swoja maszyne to oprocz kolorowego wydechu dostalem do drapania podeszwe buta poprzedniego wlasciciela... a wydech laser, wiec chyba tez nie takie byle co...

 

 

widac po prostu kto ostro jezdzi... chociaz chetnie dowiedzialbym sie od bardziej rozeznanych w temacie, czy sklad mieszanki ma tu duze znaczenie.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tęcza na wydechu pochodzi od "przypalonych" substancji nabłyszczających , wszelkiego rodzaju tłustych(oleistych) syfów roztartych na nim. Jeżeli juz czyms mamy wysmarowany wydech to prędzzej czypózniej przebarwienie wystąpi , w przypadku wiekszosci japońców z fabrycznymi kolektorami bedzie to raczej pózniej bo maja podwójną rure(rurka w rurze) i nizszą temperaturę zewnetrzną zatem syfy wolniej sie utleniają.

kiedys zrobiłem testa, jeden wydech wytarłem dokładnie szmatką z acetonem po polerowaniu a drugi szmatką bez acetonu , tecze złapał szybciej ten bezacetonowy :D

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem skład mieszanki może mieć znaczenie. Rozwinę tę myśł na przykładzie.

Niegdyś założyłem przelotową końcówkę Mig'a do mojego dawnego Horneta. Wceśniej jeden sezon śmigałem na stockowej końcówce. Po założeniu Miga zacząłem jeździć nie robiąc nic przy gaźnikach. Mieszanka po założeniu przelotu musiała/powinna więc zubożeć. Na kolektorach pojawiła się wówczas tęcza.

Kolejna kwestia w widlastych silnikach tylny gar jak już wcześniej pisałem ma zazwyczaj mniej efektowne spalanie. Widać to jak się świece wykręca z chyba większości crusierów /informacja zasłyszana przez kolegę od mechanika/ ta z tylnego gara powinna gorzej wyglądać. To zjawisko ma zapewne też wpływ na zabarwienie wydechów. Powyższe przykłady wskazują że zależnaośc proporcje mieszanki - tęcza jest;)

Mieszanka zbyt uboga to większa temperatura działająca na kolektor. Większa temperatura - większe prawdopodobieństwo wystąpienia tęczy.

A w widlaku tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę, niedopala, temperatuta spalin niższa - brak tęczy.

Jeżeli sie mylę to niech ktoś mnie poprawi :D

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od jakości powłoki chromu.

 

i ta odpowiedz jest prawidlowa. za czasow mz, byla nas wieksza ekipa co latala na tych wynalazkach. miedzy innymi zmienilismy kolanka wydechowe na nowe i jednemu zmatowialo, jednemu zrobilo sie niebieskie, jednemu zolte, a jednemu bez zmian. jak potem popatrzylismy, kazde z nich bylo od innego producenta. mylismy je, woskowalismy, ale zawsze wracaly do pierwotnego stanu, stad wniosek, ze zalezy od powloki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem, gdy ogląda się piękne choopery lub cruisery, można zauważyć, że niektóre mają przebarwione (tęczowe) wydechy, które kiedyś były chromowane, czasem tylko jeden tłumik jest kolorowy, a drugi nie.

A czy nie jest po prostu tak, że "lepszejsze" motocylke mają układ "rura w rurze" i zewnętrzna część nie mająca bezpośredniego kontaktu ze spalinami nie nagrzewa się tak mocno.

W każdym razie mojej krowie pierwsze 15 cm kolektorów jest niebieskie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...