jawos Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 (edytowane) Hej! Czasem, gdy ogląda się piękne choppery lub cruisery, można zauważyć, że niektóre mają przebarwione (tęczowe) wydechy, które kiedyś były chromowane, czasem tylko jeden tłumik jest kolorowy, a drugi nie.Ciekawi mnie dlaczego się przebarwiają.Czy jest to wpływ złej regulacji silnika, przegrzania, składu mieszanki, nieprawidłowego zapłonu, luzu zaworów, złej pracy świecy, czy też jeszcze czegoś innego?Z góry dziękuję za odpowiedzi. :buttrock: Edytowane 28 Marca 2008 przez jawos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 widać kto ostro jeździ :)ale jak dwucylindrowe moto i jeden wydech błękitny a drugi normalny - to chyba efekt że w niektórych v-kach ten tylny cylinder może "inaczej plić" niż pierwszy. Tak słyszałem od kumpla co ma crusiera że ten drugi cylinder ma zawsze gorzej. Może to wpływa też na przypalanie wydechu. Ale może ktoś by to kompetentnie rozwinął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Witam 2 najbardziej prawdopodobne opcje za bogata lub za uboga mieszanka ze wskazaniem na to drugie plus dlugotrwale duze obciazenie silnika... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusxmoto Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 ja znam teorie ze w prawidlowo dotartym BMW kolanka musza byc blekitne ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Wszystko zależy od jakości powłoki chromu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 ja znam teorie ze w prawidlowo dotartym BMW kolanka musza byc blekitne ... i to rowniez jest prawda, przy duzych pojemnosciach chcac nie chcac przebarwienia beda i tak wlasnie jest w BMW, ale mniejsze silniki, dodatkowo mniej wysilone nie powinny przebarwic kolanka, chyba, ze i przebieg jest sluszny to chromy tez juz tego predzej czy pozniej nie wytrzymuja. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 ja znam teorie ze w prawidlowo dotartym BMW kolanka musza byc blekitne ... dotarty ? przeciez one dostaja koloru zaraz po wyjechaniu z salonu ;) W BMW masz bardzo cienka blache, ktora bardzo mocno sie nagrzewa (jak przytrzymasz moto na obrotach - gdy stoi bez ruchu - to rozgrzewaja sie do czerwonosci). Zwykle motocykle, ktore nie maja blekitnych kolanek maja "podwojne" rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 jak ja kupilem swoja maszyne to oprocz kolorowego wydechu dostalem do drapania podeszwe buta poprzedniego wlasciciela... a wydech laser, wiec chyba tez nie takie byle co... widac po prostu kto ostro jezdzi... chociaz chetnie dowiedzialbym sie od bardziej rozeznanych w temacie, czy sklad mieszanki ma tu duze znaczenie. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 widac po prostu kto ostro jezdzi... Nie ma to nic do rzeczy. Moja byla Honda przezyla ze mna 40 kkm wyciskania z niej czesto ostatnich sokow. A wydech nadal byl sliczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 tęcza na wydechu pochodzi od "przypalonych" substancji nabłyszczających , wszelkiego rodzaju tłustych(oleistych) syfów roztartych na nim. Jeżeli juz czyms mamy wysmarowany wydech to prędzzej czypózniej przebarwienie wystąpi , w przypadku wiekszosci japońców z fabrycznymi kolektorami bedzie to raczej pózniej bo maja podwójną rure(rurka w rurze) i nizszą temperaturę zewnetrzną zatem syfy wolniej sie utleniają.kiedys zrobiłem testa, jeden wydech wytarłem dokładnie szmatką z acetonem po polerowaniu a drugi szmatką bez acetonu , tecze złapał szybciej ten bezacetonowy :D Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 (edytowane) moim zdaniem skład mieszanki może mieć znaczenie. Rozwinę tę myśł na przykładzie.Niegdyś założyłem przelotową końcówkę Mig'a do mojego dawnego Horneta. Wceśniej jeden sezon śmigałem na stockowej końcówce. Po założeniu Miga zacząłem jeździć nie robiąc nic przy gaźnikach. Mieszanka po założeniu przelotu musiała/powinna więc zubożeć. Na kolektorach pojawiła się wówczas tęcza.Kolejna kwestia w widlastych silnikach tylny gar jak już wcześniej pisałem ma zazwyczaj mniej efektowne spalanie. Widać to jak się świece wykręca z chyba większości crusierów /informacja zasłyszana przez kolegę od mechanika/ ta z tylnego gara powinna gorzej wyglądać. To zjawisko ma zapewne też wpływ na zabarwienie wydechów. Powyższe przykłady wskazują że zależnaośc proporcje mieszanki - tęcza jest;)Mieszanka zbyt uboga to większa temperatura działająca na kolektor. Większa temperatura - większe prawdopodobieństwo wystąpienia tęczy. A w widlaku tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę, niedopala, temperatuta spalin niższa - brak tęczy.Jeżeli sie mylę to niech ktoś mnie poprawi :D Edytowane 28 Marca 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawos Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 ...w widlaku tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę, niedopala, temperatuta spalin niższa - brak tęczyNie pojmuję. Dlaczego w V-kach tylny gar ma zbyt bogatą mieszankę?Możecie mnie oświecić? :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 tylny gar to z tego co sie orientuje jest gorzej chlodzony, bo jest z tylu i ma wyzsza temperature, ogolnie ma bardziej przerabane zycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Wszystko zależy od jakości powłoki chromu. i ta odpowiedz jest prawidlowa. za czasow mz, byla nas wieksza ekipa co latala na tych wynalazkach. miedzy innymi zmienilismy kolanka wydechowe na nowe i jednemu zmatowialo, jednemu zrobilo sie niebieskie, jednemu zolte, a jednemu bez zmian. jak potem popatrzylismy, kazde z nich bylo od innego producenta. mylismy je, woskowalismy, ale zawsze wracaly do pierwotnego stanu, stad wniosek, ze zalezy od powloki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Czasem, gdy ogląda się piękne choopery lub cruisery, można zauważyć, że niektóre mają przebarwione (tęczowe) wydechy, które kiedyś były chromowane, czasem tylko jeden tłumik jest kolorowy, a drugi nie.A czy nie jest po prostu tak, że "lepszejsze" motocylke mają układ "rura w rurze" i zewnętrzna część nie mająca bezpośredniego kontaktu ze spalinami nie nagrzewa się tak mocno.W każdym razie mojej krowie pierwsze 15 cm kolektorów jest niebieskie.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.