Skocz do zawartości

Nie mam lampki od luzu i moto gaśnie.


chorcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj zginęła mi lampka luzu, a problem polega na tym, że kiedy pale motor to musze wciskać sprzęgło, kiedy stawiam go na nóżce to odrazu gaśnie. Może wiecie gdzie jest ten przekaźnik, który włącza lampkę luzu. Jest to strasznie upierdliwe, że nie potrafię normalnie zapalic moto i że muszę je rozgrzewać siedząc na nim, bo tak jak pisałem wyżej rozkładam nózkę, moto jest na luzie - fizycznie, ale lampka nie świeci i moto gaśnie.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnika raczej tam nie ma, przekaźniki są od tych urządzeń które mają duży pobór ,coby nie zjarać włączników. Ostatnio spotkałem się z takim numerem jak u ciebie że to właśnie ten włącznik przy stopce bocznej sam w sobie robił zwarcie i historia była podobna. Pozatym wydaje mi się że kontrolka luzu nie ma nic wspólnego z gaśnięciem ale moge się mylić. Wykręć czujnik tej kontrolki, nie wiem jak u ciebie ale często mieści się przy małej zębatce pod pokrywką i go sprawdź miernikiem. Pozatym obejrzyj przewody czujnika stopki i luzu, bo często potrafią się przetrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj czujnika luzu i sprawdz jego działanie oraz przewody od niego

jak motocykl jest na biegu to rozłożenie stopki gasi go , to po to żeby się nie dało jeździć z rozłożoną stopką , to samo przy odpalaniu , jak jest na biegu to musisz mieć wcisnięte sprzęgło inaczej nie zapali.

U ciebie czujnik luzu nie działa i stąd takie zachowanie motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko jak ten czujnik wygląda i gdzie on jest ,na zewnątrz silnika czy w środku. Czy muszę rozebrac silnik czy co?!!. W serwisówce nie potrafie tego znależć.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nie nazywa 'czujnik luzu' ale czujnik stopki bocznej (side stand switch) i tak, jak zaznaczyli koledzy wcześniej nie ma nic wspólnego z lampką. Zlokalizowany jest dokładnie w okolicach osi stopki bocznej i ma postać prostokątnego pudełeczka z wystającym trzpieniem i przewodem elektrycznym w koszulce z drugiej strony. Właśnie ten trzpień porusza się w korpusie czujnika zamykając lub otwierając obwód elektryczny w zależności od pozycji stopki bocznej. Według zaleceń w książce obsługi należy do tych podzespołów, które należy często kontrolować i zapobiegać zatarciom lub korozji przez natryskiwanie smarem np. WD 40. Można go dość prosto zdemontować dla naprawy poprzez odkręcenie dwóch wkrętów w korpusie czujnika i odłączenie od szybkozłączki dostępnej pod zbiornikiem paliwa. Jej rozpięcie dla 'wyeliminowania' funkcjonalności czujnika nie przyniesie efektu, ponieważ jest aktywny przy rozwarciu styków w korpusie. Dla pocieszenia dodam, że na jego dysfunkcji przejechało się wielu motocyklistów, w tym i ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak o nie ma czujnika luzu? Jest i współgra z czujnikiem stopki i klamki sprzęgła. Czujnik stopki działa i to bardzo dobrze, bo jak ma stopkę złożoną, to silnik chodzi, a jak ja rozłoży, to gaśnie. Czujnik luzu znajdziesz prawdopodobnie pod osłoną przedniej zębatki, będzie z niego wychodził jeden przewód. Tam sie zbiera strasznie dużo syfu, więc może tylko styk zaśniedział, albo kabelek przerdzewiał tak, ze nie przewodzi prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest czujnik luzu i, że współgra z wymienionymi przez Ciebie. Ale ja nawiązałem do postu, w którym autor pomylił podzespoły nazywając coś mianem drugiego:

 

"poszukaj czujnika luzu i sprawdz jego działanie oraz przewody od niego jak motocykl jest na biegu to rozłożenie stopki gasi go , to po to żeby się nie dało jeździć z rozłożoną stopką" - mowa tu jest wyraźnie o funkcji czujnika stopki, który nazwano czujnikiem luzu!

 

Czujnik luzu w/g schematu elektrycznego motocykla uniemożliwia rozruch silnika przy włączonym biegu. Jego aktywny sygnał wchodzi na jedną z zespółu trzech diod odpowiadających za podanie blokady zapłonu. Ale to inna bajka, bo ja pisałem o czujniku stopki (Sidestand Switch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj zginęła mi lampka luzu, a problem polega na tym, że kiedy pale motor to musze wciskać sprzęgło, kiedy stawiam go na nóżce to odrazu gaśnie. Może wiecie gdzie jest ten przekaźnik, który włącza lampkę luzu. Jest to strasznie upierdliwe, że nie potrafię normalnie zapalic moto i że muszę je rozgrzewać siedząc na nim, bo tak jak pisałem wyżej rozkładam nózkę, moto jest na luzie - fizycznie, ale lampka nie świeci i moto gaśnie.

Najprosciej bedzie jak zmostkujesz czujnik stopki. to mimo problemow z kontrolka/czujnikiem luzu bedziesz mogl jezdzic ale wtedy musisz uwazac na stopke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - koniec z biciem piany o nazwy! Kolega wspomniał o braku lampki biegu jałowego, że musi odpalać maszynę ze złożoną stopką boczną i wciśniętym sprzęgłem. Kiedy stopka zostanie rozłożona silnik gaśnie. To fakty...

 

Po pierwsze - skoro silnik gaśnie przy rozkładaniu stopki to znaczy, że jej czujnik działa prawidłowo. W każdym razie generuje dwa stany - załączony i wyłączony. Trzeba więc skupić się na biegu jałowym. Nie mam w tej chwili przed sobą schematu elektrycznego, ale sygnał z czujnika luzu jest podawany w to samo miejsce, gdzie sygnał stopki blokując zapłon. Skoro lampka luzu nie świeci, to może znaczyć uszkodzenie czujnika lub jego obwodu elektrycznego. Brak schematu uniemożliwia mi jednoznaczne stwierdzenie, w jakim stanie elektrycznym czujnik włącza lampkę. Ale chorcio może mieć problem właśnie z czujnikiem luzu. Jest on zlokalizowany prawdopodobnie pod pokrywką na bloku silnika, od strony sprzęgła i trzeba sprawdzić jego stan elektryczny. Nie jest wykluczone, że zwarcie samej żarówki może też być przyczyną kłopotu. Po pracy, wieczorem jeszcze raz dokładnie przeanalizuję schemat i napiszę o wnioskach. Doraźnie sugerowałbym sprawdzenie obwodu czujnika omomierzem tym bardziej, że nie ma tam żadnego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik luzu dziala na zasadzie zwarcia przewodu od zarowki z masa na luzie i rozwarcia na kazdym innym biegu. Mozliwe ze po prostu przewod ulegl uszkodzeniu (przerwaniu lub zlamaniu) i czujnik stopki bocznej "widzi" zapiety bieg inny niz jalowy. Poszukaj przewodu w okolicy kola lancuchowego zdawczego i po kolei konektorow w strone kontrolki-cos jest nie tak na 99 % z przewodem, 1 % obstawiam na sam czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - skoro silnik gaśnie przy rozkładaniu stopki to znaczy, że jej czujnik działa prawidłowo

NIE - w VN800 - można odpalić moto na "kosie" (stopka, nóżka czy jak tam..). Silnik gaśnie po włączeniu 1 i puszczaniu sprzęgła. Przynajmniej u mnie tak było. tutaj przyczyną może być kontrolka luzu - coś się zawiesiło i podaje sygnał, że moto jest cały czas na biegu (dlatego odpala tylko na sprzęgle). Generalnie czujniki w VN trzeba traktować WD40 ZAWSZE po zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...