Skocz do zawartości

Honda CB 900 Bol d'Or


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiecej niz zmiesci sie w zakresie "szybkiej odpowiedzi".

Iskra to juz polowa sukcesu, a co z paliwem ?

Czy swiece po wyjeciu z glowicy po kilku probach zapalenia sa mokre ?

Jakie cisnienie sprezania ?

Sprawdzales luzy zaworowe ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek sprawdz gazniki czy masz czyste i przeczyść dysze sprężonym powietrzem,pomierz luzy zaworowe czy nie masz za ciasno,mimo wszystko to są twarde silniki,a jak wiadomo dla dobrych konstrukcji czas nie ma zanczenia !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie tak jak radzicie.Śwece po kilku próbach odpalenia sa tylko lekko wilgotne ,a mysle ze po kilkunastu odpaleniach to powinny byc nawet zalane.

Ciśnienia sprężania nie mam na razie czym sprawdzić,więc zaczne od rozebrania i wyczyszczenia gazników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie.Przywieziona z niemcowni nie chce odpalic,iskra jest ,odpalila pochodzila chwile, a pozniej po wielu próbach juz nie chce zaskoczyc.jakies pomysly?

 

Sam nie odpali.

Jeżeli motocykl stał jakiś dłuższy czas do sprzedaży to przed pierwszym odpaleniem należy wykonać kilka ważnych czynności:

1.Czyszczenie gaźników

2.Wymiana paliwa w zbiorniku na nowe

3.Wymiana świec zapłonowych na nowe

4.Wymiana oleju i filtra oleju po pierwszym rozgrzaniu silnika.

5.Wymiana filtra powietrza na nowy

Teraz napisz ile punktów z tej listy pominąłeś ?

 

Ps. nie piszę o ładowaniu akumulatora bo to jest aż nazbyt oczywiste

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz (jak to każdej usterki mechanicznej) podejśc do tego logicznie i systematycznie.

Iskra mówisz jest. Paliwo też (bo świece mokre) - najszybciej wychodzi że zalewasz świece. Prosty sposób - wyjmij na chwilę (do odpalania) filtr powietrza. (A jednak patrz punkt 5 powyżej). Jak moto długo stało, to i myszy mogły tam gniazdo założyć. I kręć dalej. Jak dalej nic, to iskra słaba - sprawdź po kolei cały układ, zaczynając od kabli i fajek. A propos fajek - jezeli odpalił wczesniej to OK, ale swoja droga sprawdź czy właściwe fakji podłączone są do właściwych cylindrów. Kiedyś dużego fiata znajomy parę kilometrów na lince odpalał, zanim kable przestawił właściwie.....

 

I napisz coś więcej co się dzieje.....

Powodzenia

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to nie gazniki...okazalo sie ze iskra slabnie ,sa chwile ze jej nie ma.Świece nowe,przewody WN zamienione-jest to samo

Wczoraj gdy odpalalem to wypadaly zaplony a na skrajnym prawym cylindrze po ostrym przegazowaniu na rurze wydechowej byly slady paliwa i byl wyraznie slabiej nagrzany od pozostalych.Wykrecilem swiece,iskra byla czyli zanika.Swiece pozamienialem i to samo czyli nie jest to wina swiecy.

Co by tu jeszcze sprawdzic?Mozna jakos cewki miernikiem pomierzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel mial podobny problem w boldorce, okazalo sie ze cewka zaplonowa padla, kupil cewke dwustrzalowa od malucha ze szrotu i jezdzil bez problemow, potem sprzedal moto i wiem ze nastepnemu wlascicielowi ta cewka od malucha caly czas sluzyla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to nie gazniki...okazalo sie ze iskra slabnie ,sa chwile ze jej nie ma.Świece nowe,przewody WN zamienione-jest to samo

..... Co by tu jeszcze sprawdzic?Mozna jakos cewki miernikiem pomierzyc?

Czyli jednak dobrze czułem ze słaba swieca. Można zmierzyc oporności cewki, obydwu uzwojeń. jeżeli choć troszkę się różnią od serwisówki, to są do wymiany. Albo porównaj z drugą cewka, która (zakładam ) jest dobra.

 

A tu mały prezent:

http://www.cb1100f.net/modules.php?name=Fo...viewtopic&t=685

Serwisówka Hondy CB 900. Firmowa! Nie haynes czy cośtam.... ;)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buber, opornosc cewki bez obciazenia nic ci nie powie, tzn prawie nic. rzadko kiedy cewka pada tak ze nie ma przejscia, a nawet jesli ma przebicie miedzyzwojne to omomierzem tego nie wybadasz. Cewki czasami zachowuja sie bardzo dziwnie, czasami po pewnym czasie (po osiagnieciu pewnej temperatury) gubia iskre, czasem dzieje sie to po przekroczeniu pewnych obrotow, czasem w gre wchodza jakies wewnetrzne uszkodzenia mechaniczne ujawniajace sie przy wstrzasach.. Szeroki temat. Najpewniej podmienic cewke z innego moto albo jak pisalem wczesniej nawet z malucha (ale nowego typu, dwustrzalowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze nieraz strzela w tlumik, a jak by było tego malo to tak dzisiaj walneła ze prawie bebenki mi popekaly!Cewki mierzylem miernikiem i wartosci na obydwu są identyczne,chyba ze wariuja pod obciazeniem,co raczej wykluczam gdyz jak iskra zanika to na obydwu cewkach.Sprawdzalem masy,połaczenia kabli i nic nie znalazlem

A tak dla pewnosci to kable WN z cewek jak powinny isc na swiece?

mam takie polaczenia:

Lewa cewka: prawa cewka

cylindry: 1-4 2-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...