jachuer5 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam, po dzisiejszej jeździe zauważyłem że z pod chłodnicy lekko kapie mi płyn chłodniczy. Zdiąłem lewą osłonke chłodnicy, a tu niespodzianka....Chłodnica byla klejona jakimś preparatem, i ten preparat zaczął puszczać. Jak myslicie, czym było by najlepiej zakleić???-Poxipol-migomat-jakieś inne pomysły,aha, jeszcze pytanko do posiadaczy Er 5, czy podczas jazdy załącza wam sie wentylator??? Przy obecnych temp jeszcze mi sie nie załączył, dlatego pytam... Jeszcze jedno, pod zbiornikiem paliwa jest korek wlewu (najprawdopodobniej płynu chłodniczego)...a wiec gdzie dolewa sie płyn chłodniczy, do zbiorniczka wyrównującego, czy do tego wlewu pod zbiornikiem paliwa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 wg mnie najlepiej zawieźć chłodnice do polutowania, myśle że zrobią to bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Jest taki środek firmy K2, który wsypuje się do chłodnicy na zimnym silniku i rozgrzewa przez 10-15 minut. Ojciec kleił kiedyś przeciętą nożem chłodnice w aucie służbowym i ładnie trzymała. Płyn zalewasz do korka przy chłodnicy. W zbiorniczku ma być poziom pomiędzy min, a max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Chłodnicy aluminiowej nie da się lutować. Pozostaje spawanie/ klejenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Mam szczęście w nieszczęściu, ponieważ klejenie jest na boku, tylko nie wiem jaka jest duża dziura, ponieważ jeszcze nie zerwałem kleju. Sprubóje Poxipolem, może poradzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Nie ma takiego kleju który sklei trwale metal takze dajse spokój z tym klejeniem.Albo spawanie albo nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 czytałem w archiwum, ze gostek skleił chłodnice w samochodzie poxipolem i trzyma mu już 3 rok,,,mam akurat pod ręką poxipol to spróbuje, jak to nie wypali, to podskocze do gościa która klei//spawa migomatem. Powinno być git:)))Kiedyś mojemu tacie zaspawywał rure od podnośnika, (a jest tam zajebiste ciśnienie oleju) i tzryma idealnie. A jak jest z waszymi wentylatorami, przyspokojnej jeździe przy obecnych temperaturach załączają sie wam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 To jest aluminium, a Twojemu ojcu mogli spawać conajwyzej stalową rurę. Nie baw się w poxipol, bo to i tak puści. Mówię Ci, wsyp do chłodnicy preparat firmy K2 do klejenia chłodnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ale to nie jest dziurka 2mm kwadratowe, tam jest chyba jakiś ubytek...a tamta rurka taty jest miedziana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Środek K2 i inne tego typu można stosować przy niewielkich nieszczelnościach,w przeciwnym razie nie zda on egzaminu.Jak ktoś wcześniej wspominał chłodnic aluminiowych sie nie lutuje,także daj ja do fachowca na pospawanie.Odnośnie wentylatora to na moje oko masz za mało płynu chłodniczego w układzie.Przy tych temperaturach wentylator nie powinien sie załączać,tym bardziej podczas jazdy.Jeśli nie masz wlewu na chłodnicy to zalewasz go właśnie w miejscu wlewu pod zbiornikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 A jak myślicie, tlenowo da rade zalać???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz 6 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 proponował bym ci oklejanie niemieckim klejem mieszanka kleju to aluminium mielone i klej żywicowy bardzo mocny można go potem nawet szlifować już korzystałem z tych klej kosztuje 22 zł ale jest super firma kleju nazwa TEHNICCOL Są RURZNE DO STALI ,ŻELIWA,PLASTIKU MOIM ZDANIEM BĘDZIE IDEALNY TYLKO WYBIERZ ODPOWIEDNI DO MARERIAU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dzieki, ale jeżeli bym już korzystał z kleju to POZIPOL, polecam go każdemu bo naprawde sprawdzał mi sie w każdych warunkach, a już dużo nim wykleiłem,,,dowiedziałem sie że mojego taty znajomy bardzo dobrze tlenowo zalewa, to jakby dało rade to bym na tlen sie skusił...tylko nie wiem czy dało by rade..co o tym sądzicie? POMYŁKA POXIPOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Kurcze blade, nowa swoje kosztuje, odpowiedzcie mi CZY MOŻNA ZALAC TLENOWO???a co do stopu, to nie jestem tego taki pewien czy moja chłodnica jest aluminiowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_boch Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Kurcze blade, nowa swoje kosztuje, odpowiedzcie mi CZY MOŻNA ZALAC TLENOWO???a co do stopu, to nie jestem tego taki pewien czy moja chłodnica jest aluminiowa... Ja poleciłbym ci klej loctail jest tez specjalny do polaczen elastycznych w sam raz do chlodnic motocyklowych w prawdzie nie ma tam zbyt duzych pulsacji ale temperatura ptrafi zrobic swoje. Jakbys mogl zalaczyc zdjecie tej chlodnicy byłoby łatwiej udzielić ci jakiejs odpowiedzi. napiz czy dziura jest na zbiorniku i jaki jest zbiornik plastikowy czy aluminiowy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.