Skocz do zawartości

Śruba do koła magnetycznego


patlys
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Złożyłem już cały silnik ale brakuje mi jeszcze śruby do przykrecenia koła magnetycznego (zwanego także zamachowym, magneto lub jeszcze jakos inaczej). Mialem śrube z drugiego silnika...niby identyczny ale niepasuje. Śruba to także 10 ale ma inny przeskok gwintu. Dorwałem taki specjalne coś do mierzenia tego przeszkoku ale w kole nie mam jak tego zmierzyć...wkładam tam i nic nie widać. Czy pasuje czy nie. Śruba to o i ile dobrze pamietam 1,25. I co teraz? Można przegwintować ten gwint w kole magnetycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkładasz grzebień i mierzysz (pomiar grzebieniem polega na dopasowaniu grzebienia do gwintu MUSI PASOWAĆ IDEALNIE) to co podałes tzn 1,25 to jest rozmiar skok gwintu na dana jednostkę pomiarową tzn przypada 1,25 zwoju gwintu na 1 mm śruby czy nakrętki

 

Ale do rzeczy kupić śrubę jak nie ma to do tokarza i dorobić

pamiętaj DROBNY GWINT WYTRZYMA OGROMNE OBCIĄŻENIA

 

Koło ktoś zrobił tak a nie inaczej Niech tak zostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkładasz grzebień i mierzysz (pomiar grzebieniem polega na dopasowaniu grzebienia do gwintu MUSI PASOWAĆ IDEALNIE) to co podałes tzn 1,25 to jest rozmiar skok gwintu na dana jednostkę pomiarową tzn przypada 1,25 zwoju gwintu na 1 mm śruby czy nakrętki

Niestety ale to co podałeś jest prawdziwe tylko przy gwintach calowych. Tam skok podaje się w ilości zwojów przypadających na 1 cal (np 3/8" x 16). A przy gwintach metrycznych stosowanych w Polsce i większości krajów produkujących motocykle, skok jest wyrażony w milimetrach. Po prostu 1 lub 1,25 oznacza wielkość odstepu pomiędzy wierzchołkami wyrażoną w milimetrach. Za pomocą tzw " grzebienia" nie mierzysię, a tylko sprawdza skok gwintu. Jesli po przyłożeniu zarys odwzorowany na grzebieniu dokładnie pokrywa się z tym co jest wykonane w danej części to właśnie taki skok musi być zastosowany w nakrętce lub śrubie.

 

Dorwałem taki specjalne coś do mierzenia tego przeszkoku ale w kole nie mam jak tego zmierzyć...wkładam tam i nic nie widać. Czy pasuje czy nie. Śruba to o i ile dobrze pamietam 1,25. I co teraz? Można przegwintować ten gwint w kole magnetycznym?

 

Jesli jest "ciemno i nic nie widać" to trzeba poświecić lampką. Właściwą (prawdopodobnie o skoku 1 mm, bo dla średnicy 10 mm to podstawowy rozmiar gwintu drobnozwojnego) kupisz w sklepie ze śrubami lub w sklepie z częściami do samochodów. Gwintów się nie zmienia poprzez przegwintowywanie bo w ten sposób tylko niszczy się wcześniej nacięty gwint a nałożony na niego będzie miał tylko fragmentaryczny zarys czyli będzie całkowicie niewytrzymały. Jedynym rozwiązaniem jest kupno własciwej nakrętki lub sruby o właściwym skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sklepach ze śrubami to mówili że to są śruby samochodowe i oni takich nie mają bo nie opłaca im sie tego sprowadzać. A jak włoże ten grzebień w ten otwór od koła to poważnie nic nie widac...swiecilem i latarką i próbowałem różnymi sposobami. Może gdzieś to może być podane? Katalogowo tej śruby sie raczej nie dokupi? Czyli dedykowanej do danego modelu i rocznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sklepach ze śrubami to mówili że to są śruby samochodowe i oni takich nie mają bo nie opłaca im sie tego sprowadzać. A jak włoże ten grzebień w ten otwór od koła to poważnie nic nie widac...swiecilem i latarką i próbowałem różnymi sposobami. Może gdzieś to może być podane? Katalogowo tej śruby sie raczej nie dokupi? Czyli dedykowanej do danego modelu i rocznika?

Przy gwincie M10, jak pisałem, praktycznie występuje tylko skok 1,25mm (normalny rozmiar śrub ogólnego przeznaczenia) oraz skok 1 mm (jako wymiar drobnozwojny). Jesli w sklepie ze śrubami nakrętki nie dostałeś (swoją drogą dziwne, bo na pewno ludzie mają auta i do nich potrzebne sa takie rozmiary) to idź do sklepu rowerowego. Rozmiar M10 x 1 jest też powszechnie stosowany w rowerach górskich. Ale pamiętaj, że tam kupiona nakretka nie spełnia wymagań silnika. Możesz ją tam kupić tylko po to, aby sprawdzić, że o taką właśnie chodzi. Z Radzymina do Warszawy nie daleko a w Leroy Martin lub Castoramie powinny być (tylko potrzebujesz utwardzanych, koloru czarnego). W ostateczności jak już będziesz pewny, że chodzi ci o M10x1 to skocz na szrot lub złomowisko (w Radzyminie pewnie coś jest) i poszukaj w samochodach (służą do mocowania klawiatury i głowicy w niektórych modelach). Ale na pewno nie przegwintowuj bo tylko zniszczysz to co konstruktor przewidział.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kasą to żaden problem. Tylko własnie chcę być pewnien jaka śruba pasuje. Mam 1,25 to nie pasuje napewno. Byłem u tokarza by mi zrobił srube o skoku 1 i tez nie pasuje;/ Na tym grzebieniu jest sporo tych rozmiarów. Bym ją kupił napewno tylko gdybym wiedział jaka to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kasą to żaden problem. Tylko własnie chcę być pewnien jaka śruba pasuje. Mam 1,25 to nie pasuje napewno. Byłem u tokarza by mi zrobił srube o skoku 1 i tez nie pasuje;/ Na tym grzebieniu jest sporo tych rozmiarów. Bym ją kupił napewno tylko gdybym wiedział jaka to :icon_mrgreen:

W takim razie musi być gwint lewozwojny. Takiej nakrętki nie dostaniesz. pozostaje kontakt z dilerem marki i zakup poprzez niego. Ewentualnie poproś kogoś bardziej doświadczonego w sprawdzaniu gwintów (np. tego tokarza) aby ocenił rozmiar i określił czy to gwint lewo czy prawozwojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japierdykam... mieszkam chyba w maluteńkim miasteczku jakim jest Rzeszów a bez zadnych cyrków moge kupić taka nakretke;]

 

10x1 to przecież wymiar który powinienes dostać w sklepie z czesciami do WSK,MZ simsonów itp;] Prawo lewe skretne nie ma problemu. To czesty rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japierdykam... mieszkam chyba w maluteńkim miasteczku jakim jest Rzeszów a bez zadnych cyrków moge kupić taka nakretke;]

 

10x1 to przecież wymiar który powinienes dostać w sklepie z czesciami do WSK,MZ simsonów itp;] Prawo lewe skretne nie ma problemu. To czesty rozmiar.

Myślę, że chociaż Radzymin jest zdecydowanie mniejszym miastem niż Rzeszów to na pewno odpowiednie nakrętki są do dostania. Ale chłopak wyraźnie jest młody, nie zna się na rzeczy, nie wie gdzie się udać a pewnie nikt ze starszych nie ma woli mu pomóc. Niestety ale bawienie sią w Polsce w motocykle (niezaleznie czy nowe czy stare) wymaga albo kasy na mechaników albo trochę smykałki i wiedzy do własnoręcznych prac. Ale jak człowiek będzie zdeterminowany to dzięki radom wszystkich forumowiczów uda mu się przezwyciężych te kłopoty. Tylko co to będzie gdy trzeba będzie np. zmienić łańcuch lub wyregulować zawory? Aż strach pomysleć :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dokładnie i powoli cały wątek i nie mogę jednej rzeczy skumać: jak jest mocowane koło magnesowe na wale korbowym w rzeczonym motocyklu? Czy jest to nakrętka nakręcana na wał, czy śruba wkręcana w wał? Bo napotkałem zdanie o badaniu gwintu w kole, co zrujnowało moje wyobrażenie... Gwint w kole może służyć jedynie do wkręcenia ściągacza - tak mi się wydaje :crossy:

 

Agrotuner

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...