Skocz do zawartości

Żarówki ...


Avalon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj po wyjęciu przepalonej żarówki z zestawu wskaźników ZR7 oczy mało mi nie wypadły 8O Otóż wspomniana żarówka jest rozmiaru zwykłej 5W bez cokołu jak np.do świateł pozycyjnych ALE :arrow: ma moc 1,7W :!: Pierwszy raz coś takiego widziałem 8O a na stacji benzynowej gdzie zapytałem o takie żarówki popatrzyli na mnie jak .... :D czy są dostepne gdzieś takie żaróweczki :?: Nie chce zakładać 3W ze względu na to że bardziej sie grzeją i może coś sie przytopić w zegarach.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rodzajów żarówek jest na kopy. Pamiętam jak po spaleniu regulatora w alternatorze w samochodzie spaliła mi się także żaróweczka w zestawie wskaźników. Ile się za na ułaziłem.

Miała moc 1.2 wata i nietypowy cokół.

Co jeszcze najlepsze, Podczas demontażu wskaźników , co pociągało niestety rozbebeszenie połowy wnętrza samochodu odkryłem że oprócz całej masy standardowych żarówek jest kupa niestandardowych ( nieraz specyficznych dla jednego producenta ) żarówek np. w włączniku świateł ( podświetlająca go ) jest żaróweczka o mocy 0,5W .

Ostatnio widzę że włącznik jest ciemny , najwidoczniej żywot żarówki dobiegł końca. Ciekawe gdzie ja taką teraz znajdę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak potrzebujesz żróweczke podświetlającą włącznik to mogę Ci pomóc.Otóż jak wiecie pracuje w serwisie Peugeot i kiedyś drążąc temat podświetlenia włączników wydębiłem od żabojadów nr.referencyjny na takie żaróweczki.Żeby było ciekawiej w/g producenta są niedostepne jako część zamienna i trzeba kupic nowy włącznik 8O Jest to mała żaróweczka do wlutowania z dośc długimi miedzianymi "wąsami" Zapytaj gdzies w swojej okolicy w serwisie Peugeot o takie żarówki.Pewnie sprzedawca powie że nie ma.Zapytaj więc o nr.ref 6371.40

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnę ten włącznik, spróbuję poszukać. Tyle że wydaje mi się że była ona demontowana, nie trzeba było jej lutować Jeżeli będę miał problemy to zrobię fotki tej żarówki i wyśle na maila do Ciebie. No ale najpierw sam spróbuje sobie poradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

Pipcyk może spróbuj takiego rozwiązania jakie było w samochodzie Fiat 131.

Jedna centralna duża żarówka i od niej rozchodzące się światłowody do diagramów wyłączników.

 

Proste - prawda?, ale nowości motoryzacyjne nie tylko te o dwóch kołach są tak robione teraz żeby cię udupić cenowo Za wymyślny kształt żaróweczki nie zapłacisz 2 zeta tylko 20 (.................w tym miejscu dowolne przekleństwo)

Pozdr.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

Pipcyk może spróbuj takiego rozwiązania jakie było w samochodzie Fiat 131.

Jedna centralna duża żarówka i od niej rozchodzące się światłowody do diagramów wyłączników.

 

Proste - prawda?' date=' ale nowości motoryzacyjne nie tylko te o dwóch kołach są tak robione teraz żeby cię udupić cenowo Za wymyślny kształt żaróweczki nie zapłacisz 2 zeta tylko 20 (.................w tym miejscu dowolne przekleństwo)

Pozdr.....[/quote']

 

Samochody za bardzo mnie nie rajcują, wole motocykle ;) .

Tak więc samochodu nie będę przerabiać :)

zostaje kupić żarówke za 20 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :) ;)

Tak jak w temacie zarowki :( znalazlem przypadkiem na necie test zarowke H4 przeroznego rodzaju , oto on :

1. Zwykła żarówka H4 o mocy 55W/60W

 

To zwykle źródło światła, o znacznie większej ilości promieni o barwie żółtej niż białej, daje dosyć słabe światło o mocy 750 lumenów/1250 lumenów. Tę wielkość przyjmę jako bazową. W zwykłą noc, gdzie jezdnia jest sucha, lub na śniegu i z dobra przejrzystością powietrza światło emitowane przez to źródło jest wystarczające. Niby jasno, ale nie tak jak by się chciało. Nie powoduje to jednak dyskomfortu, chociaż udowodniono, że duża zawartość światła żółtego znacznie szybciej męczy wzrok niż światło białe lub o niebieskim zabarwieniu. Tej żarówki nie polecam i zagrzała ona miejsce w moim samochodzie jedynie przez miesiąc.

 

 

2. General electric blue look 55/60W

 

Daje światło barwy białej i lekko wpadającej w niebieską, ale zauważyć można tylko patrząc na reflektor pod pewnym kątem. Mimo, że żarówka nie miała więcej mocy dawała znaczna poprawę widoczności szczególnie w nocy i na suchym lub na śniegu. Bańka tej żarówki jest zabarwiona na błękitny kolor, ale bardzo delikatnie. Po założeniu i włączeniu świateł nie zauważymy tego. Wzrok powinien się wolnej męczyć przez zredukowany odsetek barwy żółtej. Niestety nie mogłem tego stwierdzić. Żarówka ma niską trwałość i spaliła mi się po około 2 miesiącach jazdy w zimie, więc reflektory były w użyciu prawie cały czas. Mankament: światło wydaje się wsiąkać w mokry asfalt i widoczność tak jakby się pogarszała.

Cena to około 45zl/sztuka (w Lublinie)

 

 

3. Osram cool lube 55/60W +30% światła.

 

Żarówka daje efekt podobny jak poprzednio omawiana tzn. światło jest barwy białej z lekkim zabarwieniem na niebiesko, ale nadal mało widocznym. Daje jednak więcej światła i i poprawia widoczność na drodze. Znaki drogowe szybciej pojawiają się, a wszystkie przedmioty, osoby lub przeszkody są widoczne wcześniej niż wydawałoby się, że mogą być zauważone. Generalnie światło jest lepsze i daje zauważalną poprawę komfortu jazdy nocą, i mogę stwierdzić, że w długich trasach wzrok męczy się wolniej. Jest jednak mankament: światło na mokrej drodze wydaje się wsiąkać w asfalt i moje odczucie było, jakbym jechał na oświetlonej ulicy w mieście bez włączonych świateł. Granice światła można było dostrzec jedynie na trasie przez pojawiające się znaki drogowe.

Cena: ok. 38zl/sztuka (Lublin)

 

 

4. Philips premium +30% światła

 

Światło mocniejsze, ale nie tak zabarwione na niebiesko jak w dwóch ww. żarówkach. Generalnie widoczność jest dobra, chciaz według mnie gorsza niż w żarówkach z pozycji 3. Komfort jazdy jest dosyć dobry, na akceptowalnym poziomie i wydaje mi się, ze dla osób jeżdżących po mieście jest zupełnie wystarczający. Światło nie ginie na mokrym asfalcie.

Cena Kolo 20zl/sztuka

 

 

5. Philips Vision plus +50% światła

 

Światło barwy białej, lekko niebieskiej, bardzo mocne takie jak w żarówkach 100 watowych. W nocy zdecydowane polepszenie widoczności, mniej więcej 20m dalej widać drogę na płaskiej powierzchni. Bańka żarówki jest biała, a końcówka jej zabarwiona jest na niebiesko. Ta żarówka jest naprawdę dobra na suchy asfalt lub śnieg, bo świetnie wtedy oświetla drogę. Niestety podczas gdy asfalt jest mokry, żarówka daje światło, które wydaje się wsiąkać w nawierzchnię i występuje wizualne pogorszenie widoczności. Żarówki kupowałem w kompletach - po dwie za 55zl.

 

 

6. Osram Allweather +20% światła.

 

Światło barwy żółtej z przebłyskami fioletowego/niebieskiego podczas patrzenia na poruszający się reflektor. Daje dosyć silne światło i w nocy na mokrym jest naprawdę najlepsza ze wszystkich żarówek. Granice światła i mroku wtedy widać dobrze, a większa "świetlność" daje więcej jasności i generalnie jest bardzo dobrze. Na suchym lub na śniegu lepiej sprawują się żarówki niebieskie. Szkło tej żarówki przypomina fotochromowe i w nocy ona daje troszkę inne światło - bardziej białe niż w dzien. Jest dosyć droga, ale jej żywotność jest duża.

Cena (chyba) 45zl/sztuka.

 

 

7. Philips Allweather.

 

Żarówka dobra i daje jasne światło mimo, że nie ma więcej mocy. W dzień wydaje się żółta z przebłyskami niebieskimi, natomiast w nocy z bardzo daleka jest żółta, a z bliższej daje niebieski kolor. Dosyć intensywny, wyróżnia się spośród samochodów ze zwykłymi światłami. Światło jest dobre zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. W deszczu w nocy daje niebieska poświatę. Patrząc pod różnymi kątami na reflektor można zauważyć fioletowo-niebieski intensywny kolor. Żarówka jest naprawdę dobra. Według mnie najlepsza z testowanych przeze mnie, bo zachowuje się dobrze w każdych warunkach drogowych i atmosferycznych.

Ceny nie znam, bo te żarówki dostałem.

 

A teraz zxgadzacie sie z tym ? Jakies inne rozwiazania , spostrzezenia?

Mylse ze bedzie to przydatne dal ludzi co chca zwiekszyc wizke swiatla ale nie za cene zarowy o wiekszej mocy :(

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz zxgadzacie sie z tym ? Jakies inne rozwiazania , spostrzezenia?

Mylse ze bedzie to przydatne dal ludzi co chca zwiekszyc wizke swiatla ale nie za cene zarowy o wiekszej mocy ;)

:)

Niezły teścik. Jezeli chodzi o katamarany to wadą najważniejszą jest to, że nie każda stacja benzynowa posiada używany przez ciebie model żarówek. Z moich doświadczeń wynika, że wszystkie te wynalazki mają mniejszą trwałość od standartowych - więc wymiana na trsie to z reguły dwie różne żarówki :roll: - nie wiem czy to dobry poysł. Niektóre z nich sprzedawane są po dwie w komplecie - to też dodatkowa komplikacja. Oczywiście w motocyklu jest jedna - ale po przepaleniu w nocy to też niezbyt przyjemne doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Osobiście zastanawiałem się nad tymi modelami: Philips Vision plus +50% światła i Philips Allweather.

Obie widziałem np w Norauto. Vision na pewno pakowane sa po 1 sztuce, więc niezła sprawa, ale nie pamiętam czy Allweather nie są w kompletach.

W każdym razie na seozn zmieniam żarówkę w Duce, ot choćby dla sprawdzenia czy coś w tym jest.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zastanawiałem się nad tymi modelami:  Philips Vision plus +50% światła i Philips Allweather.  

Obie widziałem np w Norauto. Vision na pewno pakowane sa po 1 sztuce, więc niezła sprawa, ale nie pamiętam czy Allweather nie są w kompletach.  

W każdym razie na seozn zmieniam żarówkę w Duce, ot choćby dla sprawdzenia czy coś w tym jest.  

pzdr

 

W tym tescie pisze ze na sniegu ;) i suchej nawierzchni swiatlo jest ok , ale w deszczu gubi sie :) , wsumie czasami zdarza sie na naszych drogach jezdzic w deszczu lub podczas mrzawki , czy ktos mial ta zarowe i zeczywiscie jej swiatlo na mokrej nawierzchni sie gubi ???

Ja mam cos chyba z reflektorem i kiepsko mi oswietla droge :/ wsumie an poczatku chcialem wrzucic macniejsza zarowe ale teraz kpmbinuje cos z tymi z testu , a niechcial bym stracic drogi przy 120 w nocy, wkoncu jak przepalaja sie w autach duzo szybciej to co u nas , my jezdzimy caly czas na swiatlach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie miałem zakładać temat o żarówkach 60/55W, a tu.....

Zamierzam wymienić tę żarówę (bo poprzedni właściciel włożył 45/40 R2, a zalecana H4) toteż poszukałem trochę w necie i oprócz tamtego testu znalazłem jeszcze inne (chyba ciekawe) stronki/opinie:

http://skoda.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm

i

http://arch2.triger.com.pl/2_1_1190745.html

oraz

http://arch2.triger.com.pl/2_2_1170774.html

 

Czy mieliście do czynienia z takimi żarówkami (+30/+50%), które z nich są najtrwalsze?

Jeszxcze mam jedną obawę: skoro taka żarówka jaśniej swieci to i wytwarza większą temperaturę, czy nie będzie to powodowało jakiś problemów???

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mieliście do czynienia z takimi żarówkami (+30/+50%), które z nich są najtrwalsze?

Jeszxcze mam jedną obawę: skoro taka żarówka jaśniej swieci to i wytwarza większą temperaturę, czy nie będzie to powodowało jakiś problemów???

pozdro.

Wyższa temperatura przy niezmienionej pojemności bańki = szybsze przepalanie. Wszystkie używane przeze mnie w samochodach żarówki "+" były dużo mniej trwałe od zwykłych H4. Dlatego odpuściłem sobie ten temat. Nie ma nic bardziej wkurzającego od przepalających się co dwa miesiące żarówek. Te "zwykłe" potrafią świecić rok lub więcej. Dlatego odpuściłem sobie tego typu eksperymenty, chociaż Shadow nabyłem razem z żarówką Philips Vision i przez dwa lata nic się nie działo. Być może jest to również kwestia objętości reflektora i jego podatności na chłodzenie :roll: .

 

PS

W Shadow'ce zestaw Philips Vision i symetryczny (kanadyjski) reflektor dawały nieźle ŻARU.... :twisted: . Oświetlenie drogi było super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...