Gienek Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 WitamMuszę ściągnąć chłodnicę z mojej cbr 1000 rr, żeby móc zdemontować kolektor wydechowy /zamieniam cały układ wydechowy na tuningowy/.I teraz pytanie jak to zrobić najlepiej; czy spuścić całą słodziankę ?, czy odkręcić tylko zaciski i ściągnąć przewody gumowe - wtedy spłynie to co musi do jakiegoś podstawionego naczynia. No i po wymianie kolektora myślę przykręcić chłodnicę i węże, a płyn który zlałem do naczynia po prostu wlać do wlewu przy chłodnicy, ale nie jestem pewien czy tak to powinno się robić. Jak umieścić ubyty płyn w chłodnicy, żeby układ nie był zapowietrzony ? Jak się go powinno skutecznie odpowietrzyć.Kiedyś jak mi wymienili płyn chłodzący w serwisie to mechanik mówił, że trzeba odessać płyn chłodniczy. /wtedy się nie przyglądałem jak to było robione/.Czy taka opreacja wymaga jakiegoś specjalnego postępowania? Boję się żeby nie zapowietrzyć układu i później nie przegrzać jakichś elementów silnika. Proszę więc o rzetelną radę w tej kwestii. Chciałbym to zrobić profesjonalnie - tak jak postępują mechanicy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 jak robic, to porzadnie, czyli spuscic caly plyn. poszukaj najnizszego punktu w ukladzie, z lewej strony na pompie wody powinna byc sruba spustowa. wykrec ja, podstaw miche. wtedy odkrec korek od chlodnicy i powinno niezle siknac:D jak uporasz sie z kolektorami, zakrec srube spustowa, poskladaj wszystko do kupy. wlej plyn do chlodnicy, ale nie na fulla, niech zostanie Ci 2-3 cm. wtedy raczka z lewej strony ponaciskaj waz wyjsciowy z pompy. poziom sie podniesie, opadnie i powinno wywalic pare babli powietrza. uzupelnij znowu i powtorz. jak bedziesz pewny, ze juz wiecej nie odpowietrzysz - dolej do fulla i odpal moto, zrob krotka przejazdzke, znowu sprawdz. a potem mozesz go postawic do zagrzania sie i wlaczenia wentylatora, zeby byc pewnym, ze duzy obieg sie otworzyl. i DOPIERO jak moto ostygnie czy tez na drugi dzien skontroluj poziom dolewajac znowu. mozna to tez zrobic, bez tych wszystkich krokow, ale ja lubie kontrolowac sytuacje w kazdym punkcie:D generalnie uklad odpowietrza sie sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam, już kilka razy zmieniałem płyn chłodniczy w samochodzie i w kilku motocyklach, i nigdy nie przydażyła mi sie taka sytuacja, aby sie chłodnica zapowietrzyła. Zrób tak, jak wspomniał wczesniej kolega, albo po prostu spuśc wode, pozakręcaj wszystkie ,śruby zalej wode do chłodnicy i zbiorniczka wyrównującego odpal moto, z odkręconym korkiem od zbiorniczka, czekaj aż dostanie temp. Ja poziom nie opadnie drastycznie, to zakrec korek, i w drogę:biggrin:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 dkladnie tak, uklad opowietrzy sie sam. po zalaniu nowego plynu trzeba doprowadzic do zalaczenia sie wentylatora a pozniej jak silik bedzie stygnoł nalezy dolac do prawidlowego poziomu. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam, już kilka razy zmieniałem płyn chłodniczy w samochodzie i w kilku motocyklach, i nigdy nie przydażyła mi sie taka sytuacja, aby sie chłodnica zapowietrzyła. Zrób tak, jak wspomniał wczesniej kolega, albo po prostu spuśc wode, pozakręcaj wszystkie ,śruby zalej wode do chłodnicy i zbiorniczka wyrównującego odpal moto, z odkręconym korkiem od zbiorniczka, czekaj aż dostanie temp. Ja poziom nie opadnie drastycznie, to zakrec korek, i w drogę:crossy:)) Powiecie że jestem upierdliwy ale jak czytam te Twoje wypociny to zastanawiam się czy to z głupoty napisałeś czy złośliwie namawiasz kolegę z 4um aby sobie uszkodził silnik bo Ciebie na taki nie stać?Czytałeś chociaż o jaki motocykl chodzi ?Jaki dureń do CBR1000RR doradza nalanie wody?Wytłumacz to publicznie i szczerze a kolegę od CBRa serdecznie przeproś. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spman Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 myślę ze kolega pisząc "woda" miał na mysli plyn chłodniczy, zreszta chyba nie o to tutaj chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Mechanik to nie polski lekarz nie może pisać o jednym a myśleć o czymś innym no chyba że nie rozróżnia wody od płynu do chłodnic. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 (edytowane) WitamMuszę ściągnąć chłodnicę z mojej cbr 1000 rr, żeby móc zdemontować kolektor wydechowy /zamieniam cały układ wydechowy na tuningowy/.I teraz pytanie jak to zrobić najlepiej; czy spuścić całą słodziankę ?, czy odkręcić tylko zaciski i ściągnąć przewody gumowe - wtedy spłynie to co musi do jakiegoś podstawionego naczynia. No i po wymianie kolektora myślę przykręcić chłodnicę i węże, a płyn który zlałem do naczynia po prostu wlać do wlewu przy chłodnicy, ale nie jestem pewien czy tak to powinno się robić. Jak umieścić ubyty płyn w chłodnicy, żeby układ nie był zapowietrzony ? Jak się go powinno skutecznie odpowietrzyć.Kiedyś jak mi wymienili płyn chłodzący w serwisie to mechanik mówił, że trzeba odessać płyn chłodniczy. /wtedy się nie przyglądałem jak to było robione/.Czy taka opreacja wymaga jakiegoś specjalnego postępowania? Boję się żeby nie zapowietrzyć układu i później nie przegrzać jakichś elementów silnika. Proszę więc o rzetelną radę w tej kwestii. Chciałbym to zrobić profesjonalnie - tak jak postępują mechanicy.Pozdrawiam. na przykładzie mojej cbr900, banał korek wlewowy na chłodnicy out śrubka spustowa na pompie wody out jak zleci wsio zakręcasz wlew na chłodnicy, śrubke na pompie wkręć tylko lekko (niby tak nie trzeba, ale kiedyś ktoś mi doradził aby zostawić tak aby bardzo delikatnie ciekł spust po wlaniu płynu bo wtedy zalewając płyn wypchnie ewentualne powietrze i zakręcamy go po chwili jak zacznie z niego kapać ) odłączasz węże sobie po wszystkim zalewasz płynem odpalasz moto, nagrzewasz później uzupełniasz jeśli trzeba Zresztą w serwisówce wszystko jest prosto i klarownie opisane Edytowane 12 Marca 2008 przez kazan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) Dzięki Panowie za zainteresowanie. Rzeczywiście przypominam sobie, że jak Blady otrzymał w serwisie nową słodziankę to mechanik pompował ciecz uciskając dolny wąż... p.s. Nie przedstawiłem się więc powiem parę słów. Całkiem fajne forum, sam nie wiem czemu wcześniej się nie zapisałem. No i kompetentnie, konkretnie bez pogaduszek nie na temat - słowem w porządku forumowicze. Jutro biorę się za bladego i pruję owiewki. Dostanie pełny układ wydechowy Arrow tytan i eliminator sondy Lambda a także "fender eliminator" -bibeloty właśnie przyszły. K&N'y i Power Commandera założyłem już w zeszłym sezonie. Dwie mapy przygotowane specjalnie pod tą konfigurację ściągnięte, czekają na dysku. Oczekiwania spore, wykresy przebiegu krzywej mocy przeglądane w internecie wyglądają obiecująco. Potwór. Edytowane 13 Marca 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Najprostszy sposób. Spuszczasz cały płyn chłodniczy z bloku silnika i chłodnicy, zakręcasz śrubę spustową w bloku i zalewasz nowym płynem, chłodnice i zbiornik wyrównawczy, nagrzewasz silnik i po ostygnięci dolewasz do normy. Po przejechaniu kilku też możesz sprawdzić poziom. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Plyn chlodniczy zawiera,pomilajac zamarzalnosc, zwiazki anykorozyjne,czysta woda mozna uzyc tylko w sytuacji kiedy nie ma innego wyjscia. Byc moze musisz rzeczywiscie spuscic plyn,ale zanim to zrobisz przyjrzyj sie dobrze jak to wyglada,czesto wystarczy odkrecenie chodnicy od zamocowan,uchwytow,ale z pozostawienie wezow w spokoju,mozna ja wtedy troche odsunac od glowicy,podniesc do gory,itd, i wymontowac wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Zacząłem pruć moto jeszcze wczoraj /ciężko byłoby sobie odmówić:icon_razz:/.Wymanewrować z chłodnicą bez odpinania węży nie było szans.śróba spustowa jest umiejscowiona w trudno dostępnym miejscu, tak że jakby ciecz spływała to zapewne po kolektorze wydechowym i po spodzie silnika i skitrała by się. A niedawno wlali mi tam nowy motul. Wziąłem więc cięki silikonowy wężyk i wprowadziłem przez korek chłodnicy po jej boku na sam dół i spuściłem wszystko ładnie nie uraniając ani kropli :) . Rzeczywiście chłodziwo przejrzyste, ładne kolor ciemna fluorescencyjna zieleń /nie wiem czemu wydawało mi się że kupowałem żółty wtedy :wink: / Tylko w zbiorniczku wyrównawczym syf był jakiś - odkręce go i wypłukam. Pół motoru normalnie trzeba rozkręcić żeby wymienić ten wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Inku Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Jaki dureń do CBR1000RR doradza nalanie wody? "Absolutnie wywalamy płyn chłodniczy, zastępując go wodą destylowaną. Płyn jest diabelnie śliski i przy ewentualnej wywrotce można zgotować innym użytkownikom toru niemiłą niespodziankę, jeśli rozprujemy chłodnicę, lub któryś z węży" Źródło: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art9.html Mógłbyś mi wytłumaczyć, jakie niekorzystne działanie dla motocykla, ma woda w chłodnicy? Oczywiście nie mówimy o zwykłej tylko destylowanej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 "Absolutnie wywalamy płyn chłodniczy, zastępując go wodą destylowaną. Płyn jest diabelnie śliski i przy ewentualnej wywrotce można zgotować innym użytkownikom toru niemiłą niespodziankę, jeśli rozprujemy chłodnicę, lub któryś z węży" Źródło: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art9.html Mógłbyś mi wytłumaczyć, jakie niekorzystne działanie dla motocykla, ma woda w chłodnicy? Oczywiście nie mówimy o zwykłej tylko destylowanej. Pozdrawiam temperatura zamarzania oraz wrzenia, dodatkowo w płynie mamy środki delikatnie smarne co napewno ucieszy naszą pompe wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Inku Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 O ile temperatura zamarzania raczej mnie nie przekonuje. W zimę oczywiście jest to uzasadnione ale latem...Temperatura wrzenia: No i właściwie przejrzałem na szybko aukcje na allegro i nikt nie podaje parametru temp. wrzenia. Dopiero karta charakterystyki borygo: 107,5 C. Czyli nie ma jakiś kolosalnych różnic. No chyba, że o szkodliwości wody decyduje brak dodatków antykorozyjnych i tak jak mówisz "środki delikatnie smarne" jeżeli takowe występują. No i na pewno dochodzi większe parowanie wody. Nie pytałem przypadkiem, żeby oszczędzać na płynie, zresztą mnie ten problem w motocyklu na razie nie dotyczy. Czyli jak ktoś jeździ na tor, to po przyjeździe zastąpić od razu płynem? Taka wiedza na przyszłość.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.