Skocz do zawartości

Jak odpowietrzyć chłodnicę - po demontażu cbr


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Absolutnie wywalamy płyn chłodniczy, zastępując go wodą destylowaną.

Mógłbyś mi wytłumaczyć, jakie niekorzystne działanie dla motocykla, ma woda w chłodnicy? Oczywiście nie mówimy o zwykłej tylko destylowanej. Pozdrawiam

 

Pytanie moze nie do mnie ale wytlumacze.

-Pompa jest smarowana... wlasnie plynem chlodzacym, ktory zawiera gliceryne.

-Co do tego odpowietrzania ukladu chlodzacego to nie ma co demonizowac, generalnie w kazdym normalnym pojezdzie korek wlewowy jest umieszczony w najwyzszym punkcie i wystarczy wlac do tego poziomu, popompowac wezem, ewentualnie odpalic i uzupelnic. To co jest przed tylnym kolem to zbiornik wyrownawczy. Tylko w francuzkich wynalazkach typu Renault przewody chlodzace przebiegaja gora silnika i tam tak istotne jest odpowietrzenie ukladu.

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Absolutnie wywalamy płyn chłodniczy, zastępując go wodą destylowaną. Płyn jest diabelnie śliski i przy ewentualnej wywrotce można zgotować innym użytkownikom toru niemiłą niespodziankę, jeśli rozprujemy chłodnicę, lub któryś z węży"

 

Źródło: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art9.html

 

Mógłbyś mi wytłumaczyć, jakie niekorzystne działanie dla motocykla, ma woda w chłodnicy? Oczywiście nie mówimy o zwykłej tylko destylowanej. Pozdrawiam

 

Powołujesz sie na przepisy dotyczące jazdy motocyklem po torze ale nie masz pojęcia że przed zalaniem wodą destylowaną jeszcze coś w silniku trzeba wymienić a zastosowanie wody w motocyklu szosowym bez przeróbek szybko doprowadzi do awarii silnika z powodu przegrzania.

Sprawdź dokładnie w jakim zakresie temperatur pracuje silnik CBR1000RR

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pana Piotra Dudka:Faktycznie miałem na mysli płyn chłodniczy, woda to potoczna nazwa, ale skoro tak sie przejęzyczyłem, to dlaczego odrazu pan tak po mnie jeździ(nie stać mnie i takie tam) CHce sie pan komuś podlizać? Sadząc po wieku, oczekuje sie po panu troszke więcej powagi. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powołujesz sie na przepisy dotyczące jazdy motocyklem po torze ale nie masz pojęcia że przed zalaniem wodą destylowaną jeszcze coś w silniku trzeba wymienić a zastosowanie wody w motocyklu szosowym bez przeróbek szybko doprowadzi do awarii silnika z powodu przegrzania.

Sprawdź dokładnie w jakim zakresie temperatur pracuje silnik CBR1000RR

 

Nie wiem czy zadał Pan sobie trud przeczytania tego co podałem jako źródło. Są to porady jak przerobić/przygotować motocykl na tor. W dodatku pisane przez zawodnika, więc zakładam, że są wiarygodne. Nie ma tam nic wspomniane na temat przeróbki silnika/układu chłodzenia w związku z wlaniem wody do chłodnicy. Stąd moje wcześniejsze pytanie. I teraz kolejne: Jeżeli ktoś jedzie amatorsko na tor, to co należy przerobić, żeby jeździć na - jak zakładam - regulaminowej wodzie? A może zostać na płynie, skoro ma to doprowadzić do awarii? Tylko po co komuś, przypadkiem zgotować glebę? Odp. może być na priv. żeby nie robić off topu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Temperatura wrzenia: No i właściwie przejrzałem na szybko aukcje na allegro i nikt nie podaje parametru temp. wrzenia. Dopiero karta charakterystyki borygo: 107,5 C. Czyli nie ma jakiś kolosalnych różnic.

 

 

ale te 7,5 stopnia wlasnie sprawia kolosalna roznice. niby niewiele a jednak. poza tym rozne plyny maja rozne temeratury wrzenia. np. Dynagel 2000 ma 197*C. Mało?? prawie drugie tyle co woda.

 

juz pomijam cene ktora jest na poziomie 40zł za 5 litrow.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, tylko z tego co się orientuję, to temp. wrzenia wody różni się zależnie od ciśnienie. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie jest ciśnienie w układzie, ale np. przy 1,5 bara to już 111 C. Płynu też pewnie będzie odpowiednio wyższa.

Co do tego Dynagela 2000 - robi wrażnie :wink: Tylko, czy jest Ci potrzebna tak wysoka temp. wrzenia?? Wydaje mi się, że to tak jakbyś we Włoszech używał płynu do -35C i zimowego do -25C do spryskiwaczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w układzie chłodzenia motul o temperaturze wrzenia +133°C.

Od znajomego mechanika, który pojechał w ekipie serwisowej na Le Mans właśnie z CBR 1000 rr przed kilkoma sezonami wiem że przy jeździe "na wodzie" /bo na Le Mans inaczej nie można/ były problemy z temperaturą. Swoją drogą jazda z wodą w układzie chłodzenia to nie jest wymóg na każdy tor.

W upalne dni przy jeździe szosowej obawiam się że doda odpada. Przy małych prędkościach motor by się nie wychłodził. Musiało by się cały czas szybko zapieprz@ć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pana Piotra Dudka:Faktycznie miałem na mysli płyn chłodniczy, woda to potoczna nazwa, ale skoro tak sie przejęzyczyłem, to dlaczego odrazu pan tak po mnie jeździ(nie stać mnie i takie tam) CHce sie pan komuś podlizać? Sadząc po wieku, oczekuje sie po panu troszke więcej powagi. pzdr

 

A ja miałem na myśli że dyskutuję z mlodym mechanikiem a nie dyletantem.

 

Odnośnie tematu na tor wyścigowy:

Należy wymienić termostat lub całkowicie go usunąć.

 

Temat drugi: Na żadnym torze wyścigowym nie wolno używać płynu chłodzącego z dodatkiem gliceryny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wymienić termostat lub całkowicie go usunąć.

 

A czy można coś bliżej na ten temat - co dokładnie spowoduje taka przeróbka i jakie pociągnie konsekwencje?

 

 

Temat drugi: Na żadnym torze wyścigowym nie wolno używać płynu chłodzącego z dodatkiem gliceryny.

 

A Motul motocool expert zawiera glicerynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takiej przeróbce NA TOR silnik pracuje w dużo niższych temperaturach oddając kilka koni więcej niż w normalnych warunkach ale zużycie silnika jest wtedy bardzo szybkie.

Po wyścigu 24H Le Mans czyli ok 4000 kilometrów silnik wyrzucany jest na złom.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...