Skocz do zawartości

Jak odpowietrzyć chłodnicę - po demontażu cbr


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę ściągnąć chłodnicę z mojej cbr 1000 rr, żeby móc zdemontować kolektor wydechowy /zamieniam cały układ wydechowy na tuningowy/.

I teraz pytanie jak to zrobić najlepiej; czy spuścić całą słodziankę ?, czy odkręcić tylko zaciski i ściągnąć przewody gumowe - wtedy spłynie to co musi do jakiegoś podstawionego naczynia. No i po wymianie kolektora

myślę przykręcić chłodnicę i węże, a płyn który zlałem do naczynia po prostu wlać do wlewu przy chłodnicy, ale nie jestem pewien czy tak to powinno się robić. Jak umieścić ubyty płyn w chłodnicy, żeby układ nie był zapowietrzony ? Jak się go powinno skutecznie odpowietrzyć.

Kiedyś jak mi wymienili płyn chłodzący w serwisie to mechanik mówił, że trzeba odessać płyn chłodniczy. /wtedy się nie przyglądałem jak to było robione/.

Czy taka opreacja wymaga jakiegoś specjalnego postępowania? Boję się żeby nie zapowietrzyć układu i później nie przegrzać jakichś elementów silnika. Proszę więc o rzetelną radę w tej kwestii. Chciałbym to zrobić profesjonalnie - tak jak postępują mechanicy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak robic, to porzadnie, czyli spuscic caly plyn. poszukaj najnizszego punktu w ukladzie, z lewej strony na pompie wody powinna byc sruba spustowa. wykrec ja, podstaw miche. wtedy odkrec korek od chlodnicy i powinno niezle siknac:D jak uporasz sie z kolektorami, zakrec srube spustowa, poskladaj wszystko do kupy. wlej plyn do chlodnicy, ale nie na fulla, niech zostanie Ci 2-3 cm. wtedy raczka z lewej strony ponaciskaj waz wyjsciowy z pompy. poziom sie podniesie, opadnie i powinno wywalic pare babli powietrza. uzupelnij znowu i powtorz. jak bedziesz pewny, ze juz wiecej nie odpowietrzysz - dolej do fulla i odpal moto, zrob krotka przejazdzke, znowu sprawdz. a potem mozesz go postawic do zagrzania sie i wlaczenia wentylatora, zeby byc pewnym, ze duzy obieg sie otworzyl. i DOPIERO jak moto ostygnie czy tez na drugi dzien skontroluj poziom dolewajac znowu. mozna to tez zrobic, bez tych wszystkich krokow, ale ja lubie kontrolowac sytuacje w kazdym punkcie:D generalnie uklad odpowietrza sie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, już kilka razy zmieniałem płyn chłodniczy w samochodzie i w kilku motocyklach, i nigdy nie przydażyła mi sie taka sytuacja, aby sie chłodnica zapowietrzyła. Zrób tak, jak wspomniał wczesniej kolega, albo po prostu spuśc wode, pozakręcaj wszystkie ,śruby zalej wode do chłodnicy i zbiorniczka wyrównującego odpal moto, z odkręconym korkiem od zbiorniczka, czekaj aż dostanie temp. Ja poziom nie opadnie drastycznie, to zakrec korek, i w drogę:biggrin:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dkladnie tak, uklad opowietrzy sie sam. po zalaniu nowego plynu trzeba doprowadzic do zalaczenia sie wentylatora a pozniej jak silik bedzie stygnoł nalezy dolac do prawidlowego poziomu.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, już kilka razy zmieniałem płyn chłodniczy w samochodzie i w kilku motocyklach, i nigdy nie przydażyła mi sie taka sytuacja, aby sie chłodnica zapowietrzyła. Zrób tak, jak wspomniał wczesniej kolega, albo po prostu spuśc wode, pozakręcaj wszystkie ,śruby zalej wode do chłodnicy i zbiorniczka wyrównującego odpal moto, z odkręconym korkiem od zbiorniczka, czekaj aż dostanie temp. Ja poziom nie opadnie drastycznie, to zakrec korek, i w drogę:crossy:))

 

Powiecie że jestem upierdliwy ale jak czytam te Twoje wypociny to zastanawiam się czy to z głupoty napisałeś czy złośliwie namawiasz kolegę z 4um aby sobie uszkodził silnik bo Ciebie na taki nie stać?

Czytałeś chociaż o jaki motocykl chodzi ?

Jaki dureń do CBR1000RR doradza nalanie wody?

Wytłumacz to publicznie i szczerze a kolegę od CBRa serdecznie przeproś.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Muszę ściągnąć chłodnicę z mojej cbr 1000 rr, żeby móc zdemontować kolektor wydechowy /zamieniam cały układ wydechowy na tuningowy/.

I teraz pytanie jak to zrobić najlepiej; czy spuścić całą słodziankę ?, czy odkręcić tylko zaciski i ściągnąć przewody gumowe - wtedy spłynie to co musi do jakiegoś podstawionego naczynia. No i po wymianie kolektora

myślę przykręcić chłodnicę i węże, a płyn który zlałem do naczynia po prostu wlać do wlewu przy chłodnicy, ale nie jestem pewien czy tak to powinno się robić. Jak umieścić ubyty płyn w chłodnicy, żeby układ nie był zapowietrzony ? Jak się go powinno skutecznie odpowietrzyć.

Kiedyś jak mi wymienili płyn chłodzący w serwisie to mechanik mówił, że trzeba odessać płyn chłodniczy. /wtedy się nie przyglądałem jak to było robione/.

Czy taka opreacja wymaga jakiegoś specjalnego postępowania? Boję się żeby nie zapowietrzyć układu i później nie przegrzać jakichś elementów silnika. Proszę więc o rzetelną radę w tej kwestii. Chciałbym to zrobić profesjonalnie - tak jak postępują mechanicy.

Pozdrawiam.

 

na przykładzie mojej cbr900, banał

 

korek wlewowy na chłodnicy out

 

śrubka spustowa na pompie wody out

 

jak zleci wsio zakręcasz wlew na chłodnicy, śrubke na pompie wkręć tylko lekko (niby tak nie trzeba, ale kiedyś ktoś mi doradził aby zostawić tak aby bardzo delikatnie ciekł spust po wlaniu płynu bo wtedy zalewając płyn wypchnie ewentualne powietrze i zakręcamy go po chwili jak zacznie z niego kapać )

 

odłączasz węże sobie

 

po wszystkim zalewasz płynem

 

odpalasz moto, nagrzewasz

 

później uzupełniasz jeśli trzeba

 

 

Zresztą w serwisówce wszystko jest prosto i klarownie opisane

Edytowane przez kazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za zainteresowanie. Rzeczywiście przypominam sobie, że jak Blady otrzymał w serwisie nową słodziankę to mechanik pompował ciecz uciskając dolny wąż...

 

p.s.

Nie przedstawiłem się więc powiem parę słów.

Całkiem fajne forum, sam nie wiem czemu wcześniej się nie zapisałem. No i kompetentnie, konkretnie bez pogaduszek nie na temat - słowem w porządku forumowicze.

Jutro biorę się za bladego i pruję owiewki. Dostanie pełny układ wydechowy Arrow tytan i eliminator sondy Lambda a także "fender eliminator" -bibeloty właśnie przyszły. K&N'y i Power Commandera założyłem już w zeszłym sezonie. Dwie mapy przygotowane specjalnie pod tą konfigurację ściągnięte, czekają na dysku. Oczekiwania spore, wykresy przebiegu krzywej mocy przeglądane w internecie wyglądają obiecująco. Potwór.

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób. Spuszczasz cały płyn chłodniczy z bloku silnika i chłodnicy, zakręcasz śrubę spustową w bloku i zalewasz nowym płynem, chłodnice i zbiornik wyrównawczy, nagrzewasz silnik i po ostygnięci dolewasz do normy. Po przejechaniu kilku też możesz sprawdzić poziom.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn chlodniczy zawiera,pomilajac zamarzalnosc, zwiazki anykorozyjne,czysta woda mozna uzyc tylko w sytuacji kiedy nie ma innego wyjscia.

 

Byc moze musisz rzeczywiscie spuscic plyn,ale zanim to zrobisz przyjrzyj sie dobrze jak to wyglada,czesto wystarczy odkrecenie chodnicy od zamocowan,uchwytow,ale z pozostawienie wezow w spokoju,mozna ja wtedy troche odsunac od glowicy,podniesc do gory,itd, i wymontowac wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem pruć moto jeszcze wczoraj /ciężko byłoby sobie odmówić:icon_razz:/.

Wymanewrować z chłodnicą bez odpinania węży nie było szans.

śróba spustowa jest umiejscowiona w trudno dostępnym miejscu, tak że jakby ciecz spływała to zapewne po kolektorze wydechowym i po spodzie silnika i skitrała by się. A niedawno wlali mi tam nowy motul. Wziąłem więc cięki silikonowy wężyk i wprowadziłem przez korek chłodnicy po jej boku na sam dół i spuściłem wszystko ładnie nie uraniając ani kropli :) . Rzeczywiście chłodziwo przejrzyste, ładne kolor ciemna fluorescencyjna zieleń /nie wiem czemu wydawało mi się że kupowałem żółty wtedy :wink: / Tylko w zbiorniczku wyrównawczym syf był jakiś - odkręce go i wypłukam. Pół motoru normalnie trzeba rozkręcić żeby wymienić ten wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jaki dureń do CBR1000RR doradza nalanie wody?

 

 

 

 

"Absolutnie wywalamy płyn chłodniczy, zastępując go wodą destylowaną. Płyn jest diabelnie śliski i przy ewentualnej wywrotce można zgotować innym użytkownikom toru niemiłą niespodziankę, jeśli rozprujemy chłodnicę, lub któryś z węży"

 

Źródło: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art9.html

 

Mógłbyś mi wytłumaczyć, jakie niekorzystne działanie dla motocykla, ma woda w chłodnicy? Oczywiście nie mówimy o zwykłej tylko destylowanej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Absolutnie wywalamy płyn chłodniczy, zastępując go wodą destylowaną. Płyn jest diabelnie śliski i przy ewentualnej wywrotce można zgotować innym użytkownikom toru niemiłą niespodziankę, jeśli rozprujemy chłodnicę, lub któryś z węży"

 

Źródło: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art9.html

 

Mógłbyś mi wytłumaczyć, jakie niekorzystne działanie dla motocykla, ma woda w chłodnicy? Oczywiście nie mówimy o zwykłej tylko destylowanej. Pozdrawiam

 

 

temperatura zamarzania oraz wrzenia, dodatkowo w płynie mamy środki delikatnie smarne co napewno ucieszy naszą pompe wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile temperatura zamarzania raczej mnie nie przekonuje. W zimę oczywiście jest to uzasadnione ale latem...

Temperatura wrzenia: No i właściwie przejrzałem na szybko aukcje na allegro i nikt nie podaje parametru temp. wrzenia. Dopiero karta charakterystyki borygo: 107,5 C. Czyli nie ma jakiś kolosalnych różnic.

 

No chyba, że o szkodliwości wody decyduje brak dodatków antykorozyjnych i tak jak mówisz "środki delikatnie smarne" jeżeli takowe występują. No i na pewno dochodzi większe parowanie wody.

 

Nie pytałem przypadkiem, żeby oszczędzać na płynie, zresztą mnie ten problem w motocyklu na razie nie dotyczy. Czyli jak ktoś jeździ na tor, to po przyjeździe zastąpić od razu płynem? Taka wiedza na przyszłość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...