Antoine Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) Wiedzialem, ze kiedy to sie stanie - ruszylem z zalozona blokada na tarcze... klamka wpadla, blokade udalo sie zdjac silowo bo sie zaklinowala... foto1 foto2 uszkodzenia widac na zdjeciach - cos pozatym moglo sie stac? moze to miec wplyw na hamowanie? mam wrazenie ze odleglosci przy tarczy sie zmniejszyly (tam przy tych nitach)... Jak to wogole jest zrobione? po co te nity? Edytowane 10 Marca 2008 przez Antoine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 sprawdz czy nie skrzywiła sie tarcza- tzn czy nie bije na boki. Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Antoine Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 sprawdz czy nie skrzywiła sie tarcza- tzn czy nie bije na boki. Pozdro jak to mam sprawdzic? po manetce nie czuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin SF Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 jak będzie skrzywiona to przy obracaniu kołem na stopce będzie czuć/słychać, że nie równomiernie trze, albo koło będzie się zatrzymywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hube Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Koledzy mają rację. Sprawdź tarczę poprzez - najlepiej - postawienie moto na bocznej nóżce (lub centralnej, jak masz), poproszenie kogoś o przytrzymanie i przyjrzyj się tarczy w ruchu od góry. Nawet jak jest trochę skrzywiona będziesz widział jak bije na prawo czy lewo.Inna sprawa to jakość Twoich tarcz. Wedle mnie są do wymiany - masz duże nierówności i bruzdy spowodowane zapewne małymi kamyczkami między tarczą a klockami lub zaniedbałeś kiedyś wumianę klocków i pozostałości porysowały Ci tarczę. Szkoda, bo nowe to około 800 zł. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Antoine Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Koledzy mają rację. Sprawdź tarczę poprzez - najlepiej - postawienie moto na bocznej nóżce (lub centralnej, jak masz), poproszenie kogoś o przytrzymanie i przyjrzyj się tarczy w ruchu od góry. Nawet jak jest trochę skrzywiona będziesz widział jak bije na prawo czy lewo.Inna sprawa to jakość Twoich tarcz. Wedle mnie są do wymiany - masz duże nierówności i bruzdy spowodowane zapewne małymi kamyczkami między tarczą a klockami lub zaniedbałeś kiedyś wumianę klocków i pozostałości porysowały Ci tarczę. Szkoda, bo nowe to około 800 zł. Pozdro Moto bylo na przegladzie w ASO 250km temu i nie mieli zadnych zastrzezen do stanu ani tarcz ani klockow. wszystko jest fabryczne jeszcze.... a te nity to jaka funkcje spelniaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 a te nity to jaka funkcje spelniaja?jako ze jest to tarcza pływająca (jest lekko ruchliwa), to nity sprawiają ze podczas hamowanie tarcza dopasowuje sie do zacisku. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Antoine Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) jak będzie skrzywiona to przy obracaniu kołem na stopce będzie czuć/słychać, że nie równomiernie trze, albo koło będzie się zatrzymywać tarcie jest, ale mam wrazenie ze rownomierne. moze jednak tarcza jest prosta bo nowe tarcze to 1200zl :) Edytowane 11 Marca 2008 przez Antoine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) jako ze jest to tarcza pływająca (jest lekko ruchliwa), to nity sprawiają ze podczas hamowanie tarcza dopasowuje sie do zacisku.A nie przypadkiem chodzi o bezpieczeństwo?Jesteś pewien, że ta tarcza przemieszcza się na boki?Mi się wydaje, że taka konstrukcja jest po to zastosowana, że jak tarcza pęknie to po prostu się rozsypie nie powodując zablokowania przedniego koła, no ale może po prostu mi się tylko tak wydaje. Edytowane 10 Marca 2008 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Luca, wydaje ci sie. kiki ma racje, to tarcza plywajaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Luca, wydaje ci sie. kiki ma racje, to tarcza plywajaca.A mi sie wydaje ze zacisk jest plywajacy...Co do tematu-zawsze uwazalem ze disclock to zadne zabezpieczenia na zlodzieja, a mozna sobie przez niego tylko problemow narobic :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cenderr Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Tak jak wyżej kolega pisze. Chodzi o zacisk pływający a nie o bezpieczeństwo. Disc-lock to według mnie tylko problem dla samego siebie. Do kradzieży motocykla wystarczy 20 sek i 2 bydlaków z vanem. Lepiej już w łańcuch zainwestować i przypinać tak aby ewentualnie wysuwał się z pod przecinaka/nożyc złodzieja (tzn żeby nie leżał na ziemi bo łatwo go ścisnąć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 A mi sie wydaje ze zacisk jest plywajacy...Co do tematu-zawsze uwazalem ze disclock to zadne zabezpieczenia na zlodzieja, a mozna sobie przez niego tylko problemow narobic ;)zaciski to jedno a tarcza to drugie. Pływające zaciiski to takie które tylko z jednej strony tarczy mają tłoczki. Zacisk jest osadzony na prowadnicach, które powodują przyciskanie strony bez tłoczków równomiernie ze stroną z tłoczkami. Tarcza pływająca to taka, która zbudowana jest z dwóch, połączonych ze sobą tulejkami elementów, między którymi występuje mały luz poosiowy.Tarcze moto kolegi są pływające.pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) Antoine, najlepiej sprawdź jak moto zachowuje się przy "dohamowywaniu". Ja miałem lekko skrzywioną tarczę w zx-ie która kręcąc kołem wydawała się być prosta a dopiero przy dohamowywaniu wykazywała delikatne "pulsowanie" w dźwigni hamulca... Tak więc to, ze na postoju nic nie słychać/widać, wcale nie świadczy, że tarcza jest prosta (klocki mogą się minimalnie cofnąć co spowoduje mikro luz pomiędzy klockiem a tarczą i nie będzie efektu punktowego tarcia), najbardziej wiarygodne jest właśnie sprawdzenie przy hamowaniu, albo na np. tokarce czy prasie ciernej która precyzyjnie pokaże, nawet najmniejszą krzywiznę rzędu kilkusetnych milimetra (no ale niestety prasa w tarczach pływających z jasnych względów odpada :icon_eek: ). PS. i dlatego ja używam blokady z alarmem :icon_razz: pzdr Edytowane 10 Marca 2008 przez Kamel-WGJG Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 w tarczach plywajacych chyba powinny byc takie blaszki sprezyste na tych tulejkach, a tu zdaje sie ze ich nie ma. No chyba ze zle widze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.