firefox Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam, Jestem nowa osoba w temacie motocykli, dopiero motocykl staje sie moim hobby w zwiazku z tym mam kilka dla mnie istotnych pytan. Poczytalem troche na forum i internecie, ale nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie, jaki rodzaj motocykla wybrac. Otoz mnie osobiscie podobaja sie sportowe, ale z z roznych stron slysze, ze to motory nie wygodne jako pierwszy motocykl ze wzgledu chociazby na pozycje jazdy, tzn prawie lezaca co przy dlugiej jezdzie moze byc meczace. Wlasnie i tu moje pytanie do was bardziej doswiadczeni koledzy, jak to naprawde jest, czy ta lezaca pozycja jest rzeczywiscie przy kilku godzinnej podrozy meczaca?Czy ten rodzaj motocykla jest przeznaczony do szybszej jazdy ale krotszej? Dodadzany mi jest motor gdzie pozycja jest siedzaca, a wiec plecy sa w pozycji prostej, np cos takiego jak harley. Mam nadzieje, ze pomozecie mi. A drugie pytanie to chyba standard ktorego pelno w necie, jednak czytam i nie moga wyciagnac wnioskow, tzn jaki motor na pierwszy raz, ale z mysla ze bede jezdzil nim conajmniej 2-3 sezony. Budzet to okolo 7 tys.Mam kilka na oku ale nie bede sugerowal, zdaje sobie sprawe, ze pierwszy powinien byc slabszy, ale nie stac mnie aby za kilka miesiecy wymieniac na cos mocniejszego i drozszego. Prosze o naprawde dobre wypowiedzi i rady, na pewno kazda wypowiedz dla mnie jest na wage zlota :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżymol Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 kieruj sie zdrowym rozsądkiem jesli masz poukładane pod kopułą kup coś mocniejszego ale jesli masz zamiar sie popisywac przed panienkami i kolegami ile potrafisz wycisnąc z maszyny to coś słabszego bedzie w sam raz na f4 jest dos optymalna pozycja jednak nie mam duzego dosiwadzczenia moge tylko porówna z 900rr i z f3 najlepiej popros kogos kto dał by ci sie przymierzyc do motocykla czy nie jest np dla ciebie zaduzy czy wrecz przeciwnie za mały jednak z opini znajomych wnioskuje ze najlepsze pozycje oferują neked-y choc pewnei sie spotrkasz z opiniami ze nie ma osłony przedwiatrem (są tez z owiewkami):() prawde mówiąc ja uwazam ze przez 2 sezony (moze i wiecej) napewno niebede w stanie wykozystac mozliwosci mojego moto pozdrawiam i zycze udanego wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Coś czuję,że będzie się działo...na pierwsze moto poleca się małą pojemność, żeby moto było lekkie, łatwe do ogarnięcia bo dzięki temu szybko nauczysz się jeździć. Do poprawnej jazdy przyda się jeszcze dobry nauczyciel, teoria, bo jeśli w tym wieku zaczynasz to szybciej przełożysz teorię na praktykę. Jazda na moto jest trudną sztuką, ale jeśli masz ciśnienie to kup już coś dużego. Jeśli szukasz motocykla do dłuższej jazdy a chcesz by było sprytne to przymierz się np. do Fazera 600... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Za 7000 kupisz MOTOCYKL (nie motor, bo to silnik :)) typu Suzuki GS 500 czy Honda CB 500. I takie coś też polecam na początek. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 sugeruję długą, bardzo długą lekturę tematów pod zbiorczym tytułem "co na początek i dlaczego nie plastik". wszystko jest ładnie wyjaśnione. te linki na początku zdania to wyniki z wyszukiwarki - warto się z tym urządzeniem zaprzyjaźnić co do pozycji, bo to pytanie faktycznie mogło się nie pojawić: oczywiście motocykle sportowe są na dłuższą metę niewygodne, obciążają zwłaszcza nadgarstki, mocno ugięte kolana, szyję pod wysoko podniesioną głową. natomiast nie jest prawdą, jakoby wyprostowany kręgosłup w chopperach był idealny: przy tych krótkich skokach zawieszeń kręgi dostają dość mocno w kość, szczególnie na naszych drogach. IMHO najlepsza jest pozycja lekko pochylona, przy której z jednej strony nie obciąża się ponad miarę kręgosłupa, z drugiej - nadgarstków. taką mniej więcej oferuje większość uniwersalnych nakedów jeszcze raz: zalecam lekturę archiwalnych postów, powinny rozwiać twoje wątpliwościjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firefox Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Poczytalem sobie i mysle. ze najlepsza dla mnie opcja bedzie chyba rodzaj szosowo turystyczny ze wzgledu wlasnie zalozenie dluzszego posiadania motocykla (bynajmniej obecnie mam takie zalozenie) oraz wlasnie jego mozliwosci. Pozycja jazdy wporzadku, tzn moze byc na dluzsze dystanse, czlowiek nie bedzie sie tak meczyc, no i jego moc mysle. ze rowniez jest rozsadna. Porownuje sobie allegro i w tym przedziale cenowym bryluje chyba yamaha fazer 600. Cena do 8000 a rocznik, mozna spotkac nawet 2000 no i 100 konny silnik. Teraz sobie troche o nim poczytam, ale wdzieczny bede za jakies opinie, na temat awaryjnosci, mozliwosci, dostepnosci czesci itp. Czy to dobry wybor? Dzieki serdeczne za odpowiedzi. Mam tez prosbe, jest ktos z Wawy kto posiada ten motocykl?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 miałem podobny problem przy zakupie, 80% mojego użytkowania (i tak było z założenia) to podróże, ale podobają mi się ścigi, przymierzałem się na trochę sprzętów no i powiem, że ścig jest mniej wygodny, ale jak dla mnie pozycja na cbr900 była znośna, przynajmniej dla mnie najwygodniejsza i dlatego wzięłem 900-tkę na pierwsze moto, jest większa od 600-tki, a mam 192cm wzrostu, niższych myślę, że cbr600 zadowoli proponowałbym jeszcze przyjrzeż się bliżej modelowi Honda VFR, osobiście nie miałem z tym doświadczeń, ale słyszałem opinie,że to ścig w trasę. a jak już chwile pojeździsz to pomyśl o XX, Honda Blackbird1100, prawdziwy sport turystyk, ahh marzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Dodadzany mi jest motor gdzie pozycja jest siedzaca, Z tym nie powinno byc problemu he he :banghead: Swoja droga Fazerek jest świetny no ale zawsze to silnik od R6 czy ja wiem czy to sie nada do nauki. Wszystko zalezy od Ciebie.... jedni maja to cos do motocykli a inni przewracaja sie przy wlaczaniu kierunkow. Mam na zbyciu dobra i tania XJ 600 z 2001 roku :) pozycja prosta, lekki i zwrotny - ideal do nauki. Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Porownuje sobie allegro i w tym przedziale cenowym bryluje chyba yamaha fazer 600. Cena do 8000 a rocznik, mozna spotkac nawet 2000 no i 100 konny silnik. Teraz sobie troche o nim poczytam, ale wdzieczny bede za jakies opinie, na temat awaryjnosci, mozliwosci, dostepnosci czesci itp. Mam tez prosbe, jest ktos z Wawy kto posiada ten motocykl?? ad. 1. 100KM to nie jest dobry wybór. przyglądnij się jeszcze xj600, banditowi. nie są tak mocne, a chyba nawet wygodniejsze - tak przynajmniej mawiają ludzie ad. 2. opcja szukaj, na temat tych motocykli jest na forum tona opinii ad. 3. jest sporo, ale po co ci to? jeśli chcesz "się przymierzyć", idziesz do dowolnego komisu i siadasz sobie na interesującej cię maszyniejsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 nie motor, bo to silnik :) Nie tylko ;) ---> http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Swoja droga Fazerek jest świetny no ale zawsze to silnik od R6 czy ja wiem czy to sie nada do nauki. Od R6 ma dopiero od 2003 roku chyba(albo gdzieś w tej okolicy) prędzej od Thundercata miał no i przekonstruowany.Co do motocykla z 7-8tyś(o ile masz już cały ubiór!!!)to pomyśl o Bandicie(zwłaszcza że o dobrego Fazera za tyle kasy może być cięzko)...jest mocny ale zarazem jeszcze nie jest to 100KM więc troche lepiej dla początkującego a naprawde wątpie żeby szybko się znudził.Co do pozycji to na sportowych zwłaszcza jak jesteś wyższy nie jest za ciekawa pozycja,nie wiem jak na dłuższych trasach bo w sumie pęd powietrza prostuje troche i nie jest tak źle ale po mieście szybko ręce itp zaczynają boleć.Moja GSXF nie ma ekstremalnie sportowej pozycji(choć jest dość mocno pochylona) i na mieście idzie to odczuć, raz jechałem(i to niezbyt długo)na daytonie 675 i szybko zaczałem odczuwać ręce.I tak jak ktoś pisał najwygodniejsza pozycja to nie ala HD prosto jak na krześle bo kręgosłup dostaje troche przy twardych zawieszeniach ale lekko pochylona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 prędzej od Thundercata miał no i przekonstruowany Dokładnie tak. Ciekawe jaki Fazer będzie za 8000? Pewnie jakieś padło, nie zapominasz o serwisie? Części, przeglądy, opony i cała reszta pochłania niezłe kworty, kupisz sprzęta w złym stanie i ciągle coś będziesz w nim robił. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Firefox, a jedziles czymkolwiek wczesniej, jakims skuterem czy czyms? Jesli nie to nie siadalbym na nic wiekszego niz jakas 500-ka, ewentualnie xjota. Bandit to juz za duzo, nie mowiac o fazerze. Wszystko zalezy od tego jakie masz doswiadczenie, jesli w ogole. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawam Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Firefox, a jedziles czymkolwiek wczesniej, jakims skuterem czy czyms? Jesli nie to nie siadalbym na nic wiekszego niz jakas 500-ka, ewentualnie xjota. Bandit to juz za duzo, nie mowiac o fazerze. Wszystko zalezy od tego jakie masz doswiadczenie, jesli w ogole. No właśnie dobry wybór sportowy motocykl na poczatek :biggrin: Chyba że masz jakis dar do jazdy motocyklem sportowym.Człowieku weź na start CB 500 GS 500 ER5 to absolutnie powinno Tobie starczyć i na jakieś łachy Tobie starczy a to co wiem to to tez nie należy do najtańszych :wink: Ja wydałem na łachy tylko 300funtów i to za takie ze środkowej półki.A tych tematów na fotum jest na prawdę dużo :buttrock:Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nagly Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Fazer za 8tys w przyzwoitym stanie... bedzie ciezko, ostatnio duzo jest "skladakow" i "zlepek". A jak juz kupisz nawet cos w dobrym stanie to beda czekaly wydatki: opony, naped, plyny, regulacje, rejestracje itp itd... moze to wyniesc nawet 2tys :biggrin: Fazer na 1 moto... jesli ci zycie mile to NIE. Mimo, ze masz 24 lata to nie wstyd jezdzic na 500 :buttrock: Za 8kola wyrwiesz CB, GPZ, GS w lepszym stanie niz fazera. Chyba, ze jestes tak uparty na ta 600 to tak jak poprzednicy polecam XJ - moto spokojniejsze, dosc tanie w utrzymaniu. BTW. Kazdy z tych wymienionych modeli ma na forum swoj osobny watek, znajdziesz tam wady/zalety itp.Przed kupnem lepiej poczytac, dowiesz sie na co zrocic uwage w okreslonym modelu.Pozdrawiam MARCIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.