santi Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam,założyłem nowy tłok do ktm sx 125 -wiseco .Po przejechaniu ok 12 h stwierdziłem ,że motor jest słaby.Zdjęłem cylinder i okazało się ,że luz na zamku pierścienia jest ok.0,7mm ,gdy zakładałem nowy tlok było 0,25 mm.Czy to możliwe żeby tak szybko zajechać tłok ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filipecki Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Mozliwe ale w Twoim przypadku to pierscionki raczej sie rozciagnely ;p chyba ze jest wyrazny luz i kiedy przepuszczasz sam tlok przez cylinder ten spada bez oporow. Tloki wiseco sa wysokiej klasy wiec jeszcze z 18 mh powinienes na nim przejezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam,założyłem nowy tłok do ktm sx 125 -wiseco .Po przejechaniu ok 12 h stwierdziłem ,że motor jest słaby.Zdjęłem cylinder i okazało się ,że luz na zamku pierścienia jest ok.0,7mm ,gdy zakładałem nowy tlok było 0,25 mm.Czy to możliwe żeby tak szybko zajechać tłok ?.Jaki tłok? To raczej niemożliwe żeby dobry tłok tak szybko zajechać, muszą wchodzić w grę jeszcze jakieś inne przyczyny... Filtr jak często czyścisz? I co znaczy że motocykl jest słaby? Mi nawet po 40h ciężko odczuć czy jest mocny czy słaby (różnicę czuć dopiero po zmianie tłoka na nowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Jaki tłok? To raczej niemożliwe żeby dobry tłok tak szybko zajechać, muszą wchodzić w grę jeszcze jakieś inne przyczyny... Filtr jak często czyścisz? I co znaczy że motocykl jest słaby? Mi nawet po 40h ciężko odczuć czy jest mocny czy słaby (różnicę czuć dopiero po zmianie tłoka na nowy)Słaby to znaczy nie wkreca się na obroty na 4 i 5 biegu.Zmierzyłem mu ciśnienie sprężania i wyszło 7.Dwa tygodnie temu miał ok 10 bar.W cylindrze mam wbitą tuleję zamiast nikasilu ,rys nie ma .Mieszankę robię 1: 40 a nawet bogatszą.Tłok był wiseco ,dałem za niego 359 zł.Jak go teraz oglądałem to wygląda ok, tylko tak jak mówiłem mam wrażenie ,że bardzo sie starł pierścień bo luz na zamku jest pow0.7 mm.Gdy tlok wkładam do ylindra i spuszczam z zatkanym otworem świecy to spada pomału.Po prostu zgłupiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filipecki Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Wymien pierscionki, czasami luzy na korbie i konczace sie lozyska walu daja takie efekty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 a jak docierałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filipecki Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Takich motocykli sie nie dociera ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Takich motocykli sie nie dociera ;pOdezwał się spec... Zmień sam pierścień jeśli masz możliwość kupić, no i przy tulei to powinieneś ze 2 baki wyjeździć zanim zaczniesz ostro dawać w palnik, zrobiłeś tak? I napisz jeszcze co do filtra powietrza, bo można łatwo nowy tłok zajechać nie czyszcząc filtra (absolutnie górna granica to 2 jazdy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 (edytowane) Ty filipecki to sie nie odzywaj bo gdzie sie nie odezwiesz to kompromitacja:/ a na jakim oleju docierałeś i czy w ogóle docierałeś bo tam masz tuleje i trzeba docierać.. Edytowane 29 Lutego 2008 przez nowytzrdt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Za bardzo nie docieralem.Dobrze go rozgrzewałem i potem rura, z tym że gaz okresowo odpuszczalem żeby nie przytrzec.Filtr czyszcze ale rzadziej,na pewno nie co dwie jazdy.Wizualnie nie jest strasznie zasyfiony.Tłok był pod nikasil i zastanawiam sie czy pierścienie w takim przypadku nie są robione z bardziej miękiego materialu a tuleja z kolei daje wieksze tarcie niż nikasil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filipecki Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Nie wszedzie :banghead: nie doczytalem ze byla tuleja :P Pozdrawiam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Za bardzo nie docieralem.Dobrze go rozgrzewałem i potem rura, z tym że gaz okresowo odpuszczalem żeby nie przytrzec.Filtr czyszcze ale rzadziej,na pewno nie co dwie jazdy.Wizualnie nie jest strasznie zasyfiony.Tłok był pod nikasil i zastanawiam sie czy pierścienie w takim przypadku nie są robione z bardziej miękiego materialu a tuleja z kolei daje wieksze tarcie niż nikasil.Z deka źle zrobiłeś zakładając tłok przystosowany pod nikasil w tuleje. Skutki widzisz sam. Btw to tuleje dobrze byłoby dotrzeć te 200-300km na spokojnie dla własnego spokoju. :P I tulei trzeba częściej dać odpocząć co jakiś czas niż nikasilowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Za bardzo nie docieralem.Dobrze go rozgrzewałem i potem rura, z tym że gaz okresowo odpuszczalem żeby nie przytrzec.Filtr czyszcze ale rzadziej,na pewno nie co dwie jazdy.Wizualnie nie jest strasznie zasyfiony.Tłok był pod nikasil i zastanawiam sie czy pierścienie w takim przypadku nie są robione z bardziej miękiego materialu a tuleja z kolei daje wieksze tarcie niż nikasil.Po pierwsze co znaczy że tłok był pod nikasil? Chwyt reklamowy sprzedawcy czy rzeczywiście Wiseco robi podział na tłoki pod tuleje i nikasil? Jak dla mnie skoro masz Wiseco to jest idealny do tulei - na pewno jest odkuwany więc twardszy od odlewanych tłoków. Po drugie wyjmij filtr i uderz nim o ścianę kilka razy - posłuchaj ile piasku się wysypie. Aha, czym go nasączasz?Zmierz luz między tłokiem a cylindrem i wymień ten pierścien, tylko nie wiem niestety gdzie dostaniesz go osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filipecki Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Przeciez Tlok nominalny (np. Wossnera) mozna wstawic i w nowo nabita tuleje oraz w nicasil wiec raczej nie ma pomiedzy nimi roznicy, bo potem juz roznia sie tylko rozmiarami. Wiec co do materialu z jakiego jest wykonany to pewnie jest to to samo. A nie zrobil Ci sie czasem jakis prog na tej tulei ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) Po pierwsze co znaczy że tłok był pod nikasil? Chwyt reklamowy sprzedawcy czy rzeczywiście Wiseco robi podział na tłoki pod tuleje i nikasil? Jak dla mnie skoro masz Wiseco to jest idealny do tulei - na pewno jest odkuwany więc twardszy od odlewanych tłoków. Po drugie wyjmij filtr i uderz nim o ścianę kilka razy - posłuchaj ile piasku się wysypie. Aha, czym go nasączasz?Zmierz luz między tłokiem a cylindrem i wymień ten pierścien, tylko nie wiem niestety gdzie dostaniesz go osobno.Ja właśnie też tak myślałem że Wiseco nie ma tych podziałów bo tych tłoków za bardzo nie znam. A te co znam wossner i vertex mają podział na zastosowanie go w nikasilu i tulei. I wiem że różnice są spore w nich. Przeciez Tlok nominalny (np. Wossnera) mozna wstawic i w nowo nabita tuleje oraz w nicasil wiec raczej nie ma pomiedzy nimi roznicy, bo potem juz roznia sie tylko rozmiarami. Wiec co do materialu z jakiego jest wykonany to pewnie jest to to samo. A nie zrobil Ci sie czasem jakis prog na tej tulei ?Po takim czasie (jeśli to było faktycznie ok 12godz zegarkowe) to nie możliwe żeby zrobił sie jakiś próg widoczny gołym okiem. A tłok można wstawić ale po co??? Jak za tą samą cenę są do wyboru.ps. dowiem sie u mojego dostawcy czy ma taki pierścień. Edytowane 1 Marca 2008 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.