haryb Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 (edytowane) Mam następujące sytaucje.Dzisiaj zauważyłem że przednia opona jest poząbkowana praktycznie na całym obwodzie, pozatym opona ma super bieżnik oraz jej rocznik to 2005. I teraz moje pytanie czy w takiej sytuacji jak bieżnik jest super, wiek opony także ale jednak jest pozabkowana to należy ją bezwzglednie wymienić czy mozna z nia w miare bezpiecznie polatać jeszcze? Jakie są dokładnie efekty podczas jazdy na poząbkowanej oponie przedniej?Czy m to sie objawia podczas jazdy?I od czego opona się tak zniekształca - ząbkuje? pozdroharyb :banghead: Edytowane 28 Lutego 2008 przez haryb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Opona przednia ząbkuje na skutek hamowania - bieżnik pracuje "w jedna stronę".Podczas jazdy będzie troszkę głośniej ale nie sądzę żebyś usłyszał. Można dalej latać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Wymienic od razu. Opona taka nie zapewnia odpowiedniej przyczepnosci motocykla, grozi to nieprzewidzianym zachowaniem w pewnych sytuacjach (np uslizg podczas hamowania, lub podczas pokonywania zakretu). Powodem takiego stanu rzeczy jest niewlasciwa ilosc oleju w amortyzatorach lub jego calkowiy brak. Wymien olej i uszczelniacze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 przyczyną może być też zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 cisnienie w oponie nie bardzo wiem jaki to ma wpływ na poząbkowanie opony. ząbkuje sie wtedy kiedy jest nie sprawny amortyzator powoduje drgania i opona sie nie równomiernie wyciera czego efektem jest wyząbkowanie jak ktoś ci napisał wymień olej w lagach i uszczelniacze. analogicznie jest w aucie (za małopowietrza opona wyciera się po bokach, za dużo wyciera się w środku, nie sprawny amor jest wyzabkowana) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 sprawdz olej w amortyzatorach jak i całe amorki opone wymien pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Olej, uszczelniacze mam juz dawno wymienione do tego progresywki włożone.Z ta oponą kupiłem dwa lata temu moto i jej nie wymienialem wiecona juz taka była jak kupiłem moto. Interesuje mnie najbardziej czy faktycznie jest tak niebezpiecznie na takiej jezdzic.W zeszłym roku byłem w Słowacji i po winklach latalem i na mokrym także i nie wyczułem wiekszych problemów z prowadzeniem czy poslizgami przy hamowaniu. Dlatego nie wiem czy jest sens wydawac ok 600zł na nowa opone skoro ta poza tym pozabkowaniem jest w bardzo dobrym stanie. pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 ta poza tym pozabkowaniem jest w bardzo dobrym stanie.Sory ale to tak samo jakbys napisal ze np "motocykl poza tym ze jest zepsuty jest calkiem dobry"Jak opona nie ma bieznika a poza tym jest "w bardzo dobrym stanie" to tez na niej jezdzisz?A tak w ogole twoja sprawa, to o twoje bezpieczenstwo chodzi, nie musisz sluchac zadnej z tych rad. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Nie porównuj sytuacji gdy masz lysą opone a gdy masz opone z bardzo dobrym bieżnikiem a jest jedynie poząbkowana. Na łysek, czy starej spekanej oponie nigdy nei jeżdziłem i odrazu zawsze na nowa wymieniam z biezacego rocznika nawet żadne leżaki nei wchodza w gre ale z tym poząbkowaniem jest inaczej poniewaz przejeździlem tak juz dwa sezony i praktycznie nei bylo sytuacji awaryjnych spowodowanych przednim ogumieniem a że w tym sezonie planuje dalsze podrózę zagrabniczne zastanawiam sie czy jezdze spokojnie przejeżdzic tez sezon na tej dobrej oponie czy wypluc sie z kasy i zakupic nowa. pozdroharyn Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Poząbkowana opona daje się we znaki akustycznie :icon_mrgreen: podczas mocniejszych pochyleń, poza tym nie widzę innych problemów, no może na piachu lub syfie ma trochę gorszą przyczepność. Opona ząbkuje przede wszystkim wtedy, gdy ma mniejszą obciążalność od właściwej, albo podczas ostrego traktowania hamulców przednich (tylko przy drobnym bieżniku ) Sprawdź zarówki w przedniej lampie, bo to na pewno ich wina Ha Ha Ha ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 (edytowane) Haryb, naprawde nie rozumiem po co w ogole pytasz o ta opone skoro wiesz swoje i zadne argumenty cie nie przekonuja?? Jak juz mowilem, rob jak chcesz, ja ci doradzilem ale i tak zrobisz co uwazasz za sluszne.. "gdy masz opone z bardzo dobrym bieżnikiem a jest jedynie poząbkowana"Zdecyduj sie - jest z bardzo dobrym bieznikiem czy pozabkowana?Moze biala ale calkiem czarna? Jezeli bieznik jest pozabkowany to nie jest dobry tylko wlasnie pozabkowany co oznacza ze opona powinna wyladowac na smietniku, ewent. mozesz jej uzyc do zrobienia hustawki. Edytowane 28 Lutego 2008 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Cześć haryb.Najpierw zadałeś pytanie, a potem sam sobie na nie odpowiedziałeś i tego się trzymaj .Ja też mam, poząbkowaną i nie mam zamiaru jej wymieniać.Rura i do przodu :icon_mrgreen: :icon_exclaim: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 a ja miałem poząbkowana i wymieniłem moto jest moja pasją i ma być nowa i już. opona poząbkowana (jeszcze zależy od jakości pozabkowania) powoduje mikro drgania i szybsze zużycie oleju w lagach i uszczelniaczy. a tak w nawiasie nie pozwolił bym sobie na jazde z taką oponą może i jest droga ale mój komfort psychiczny jest tego wart a pozatym moja dziecinka też jest tego warta to jest moje dzanie a ty zrobisz jak będziesz chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Przypuszczam że "jodełkę" bieżnika masz zgodnie z kierunkiem obrotu koła . Czyli opona typu " z włosem ". Kiedyś miałem Macadam-a (bienik z włosem ) , w miarę zużywania się opony następowało zwiększające się trzepotanie kierownicy po jej puszczeniu . Przy 20 kkm , kiedy to niedługo się skończyła , to już było nieprzyjemne . Tak samo z włosem był Continental , w miarę zużywania trochę większa skłonnośc do wibracji , ale nie aż w takim stopniu jak Michelin . Dlatego polecam "pod włos " , zużywa się równomierniej . Czy to jest niebezpieczne , to już zależy od tłumienia własnego opony . Jak nie występuje shimi przy dynamicznej jeździe po dziurawym asfalcie(czyli kierownica nie wyrywa Ci się z rąk ) , to bym się zabkami na bieżniku nie przejmował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Też miałem taki problem z Michelin Macadam , ale zbytnio mi to nie przeszkadzało, przejeździłem na niej cały poprzedni sezon i nie miałem żadnych problemów, oprócz słyszalnych efektów przy pochylaniu motocykla.Nie zastanawiałem się nad tym czy to jakiś wpływ na własności jezdne. Zrób jak uważasz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.