Skocz do zawartości

Poząbkowana przednia opona - jakie są tego efekty podczas jazdy.


haryb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujące sytaucje.

Dzisiaj zauważyłem że przednia opona jest poząbkowana praktycznie na całym obwodzie, pozatym opona ma super bieżnik oraz jej rocznik to 2005.

 

I teraz moje pytanie czy w takiej sytuacji jak bieżnik jest super, wiek opony także ale jednak jest pozabkowana to należy ją bezwzglednie wymienić czy mozna z nia w miare bezpiecznie polatać jeszcze?

 

Jakie są dokładnie efekty podczas jazdy na poząbkowanej oponie przedniej?

Czy m to sie objawia podczas jazdy?

I od czego opona się tak zniekształca - ząbkuje?

 

pozdro

haryb :banghead:

Edytowane przez haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic od razu. Opona taka nie zapewnia odpowiedniej przyczepnosci motocykla, grozi to nieprzewidzianym zachowaniem w pewnych sytuacjach (np uslizg podczas hamowania, lub podczas pokonywania zakretu). Powodem takiego stanu rzeczy jest niewlasciwa ilosc oleju w amortyzatorach lub jego calkowiy brak. Wymien olej i uszczelniacze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie w oponie nie bardzo wiem jaki to ma wpływ na poząbkowanie opony. ząbkuje sie wtedy kiedy jest nie sprawny amortyzator powoduje drgania i opona sie nie równomiernie wyciera czego efektem jest wyząbkowanie jak ktoś ci napisał wymień olej w lagach i uszczelniacze. analogicznie jest w aucie (za małopowietrza opona wyciera się po bokach, za dużo wyciera się w środku, nie sprawny amor jest wyzabkowana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej, uszczelniacze mam juz dawno wymienione do tego progresywki włożone.

Z ta oponą kupiłem dwa lata temu moto i jej nie wymienialem wiecona juz taka była jak kupiłem moto.

 

Interesuje mnie najbardziej czy faktycznie jest tak niebezpiecznie na takiej jezdzic.

W zeszłym roku byłem w Słowacji i po winklach latalem i na mokrym także i nie wyczułem wiekszych problemów z prowadzeniem czy poslizgami przy hamowaniu.

 

Dlatego nie wiem czy jest sens wydawac ok 600zł na nowa opone skoro ta poza tym pozabkowaniem jest w bardzo dobrym stanie.

 

 

pozdro

haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta poza tym pozabkowaniem jest w bardzo dobrym stanie.

Sory ale to tak samo jakbys napisal ze np "motocykl poza tym ze jest zepsuty jest calkiem dobry"

Jak opona nie ma bieznika a poza tym jest "w bardzo dobrym stanie" to tez na niej jezdzisz?

A tak w ogole twoja sprawa, to o twoje bezpieczenstwo chodzi, nie musisz sluchac zadnej z tych rad. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj sytuacji gdy masz lysą opone a gdy masz opone z bardzo dobrym bieżnikiem a jest jedynie poząbkowana.

 

Na łysek, czy starej spekanej oponie nigdy nei jeżdziłem i odrazu zawsze na nowa wymieniam z biezacego rocznika nawet żadne leżaki nei wchodza w gre ale z tym poząbkowaniem jest inaczej poniewaz przejeździlem tak juz dwa sezony i praktycznie nei bylo sytuacji awaryjnych spowodowanych przednim ogumieniem a że w tym sezonie planuje dalsze podrózę zagrabniczne zastanawiam sie czy jezdze spokojnie przejeżdzic tez sezon na tej dobrej oponie czy wypluc sie z kasy i zakupic nowa.

 

 

 

pozdro

haryn

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poząbkowana opona daje się we znaki akustycznie :icon_mrgreen: podczas mocniejszych pochyleń, poza tym nie widzę innych problemów, no może na piachu lub syfie ma trochę gorszą przyczepność. Opona ząbkuje przede wszystkim wtedy, gdy ma mniejszą obciążalność od właściwej, albo podczas ostrego traktowania hamulców przednich (tylko przy drobnym bieżniku )

 

Sprawdź zarówki w przedniej lampie, bo to na pewno ich wina Ha Ha Ha !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haryb, naprawde nie rozumiem po co w ogole pytasz o ta opone skoro wiesz swoje i zadne argumenty cie nie przekonuja?? Jak juz mowilem, rob jak chcesz, ja ci doradzilem ale i tak zrobisz co uwazasz za sluszne..

 

"gdy masz opone z bardzo dobrym bieżnikiem a jest jedynie poząbkowana"

Zdecyduj sie - jest z bardzo dobrym bieznikiem czy pozabkowana?

Moze biala ale calkiem czarna? Jezeli bieznik jest pozabkowany to nie jest dobry tylko wlasnie pozabkowany co oznacza ze opona powinna wyladowac na smietniku, ewent. mozesz jej uzyc do zrobienia hustawki.

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć haryb.

Najpierw zadałeś pytanie, a potem sam sobie na nie odpowiedziałeś i tego się trzymaj .

Ja też mam, poząbkowaną i nie mam zamiaru jej wymieniać.

Rura i do przodu :icon_mrgreen: :icon_exclaim:

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem poząbkowana i wymieniłem moto jest moja pasją i ma być nowa i już. opona poząbkowana (jeszcze zależy od jakości pozabkowania) powoduje mikro drgania i szybsze zużycie oleju w lagach i uszczelniaczy. a tak w nawiasie nie pozwolił bym sobie na jazde z taką oponą może i jest droga ale mój komfort psychiczny jest tego wart a pozatym moja dziecinka też jest tego warta to jest moje dzanie a ty zrobisz jak będziesz chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że "jodełkę" bieżnika masz zgodnie z kierunkiem obrotu koła . Czyli opona typu " z włosem ".

 

Kiedyś miałem Macadam-a (bienik z włosem ) , w miarę zużywania się opony następowało zwiększające się trzepotanie kierownicy po jej puszczeniu . Przy 20 kkm , kiedy to niedługo się skończyła , to już było nieprzyjemne . Tak samo z włosem był Continental , w miarę zużywania trochę większa skłonnośc do wibracji , ale nie aż w takim stopniu jak Michelin .

 

Dlatego polecam "pod włos " , zużywa się równomierniej .

 

Czy to jest niebezpieczne , to już zależy od tłumienia własnego opony . Jak nie występuje shimi przy dynamicznej jeździe po dziurawym asfalcie(czyli kierownica nie wyrywa Ci się z rąk ) , to bym się zabkami na bieżniku nie przejmował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem z Michelin Macadam , ale zbytnio mi to nie przeszkadzało, przejeździłem na niej cały poprzedni sezon i nie miałem żadnych problemów, oprócz słyszalnych efektów przy pochylaniu motocykla.

Nie zastanawiałem się nad tym czy to jakiś wpływ na własności jezdne. Zrób jak uważasz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...