Tomy M. Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Hej ! Skończył mi się tłok w skuterze SUZUKI Address 50 ccm.Dodam że skuter chodził bardzo dobrze, był szybki i zrywnymimo że to normalna 50'tka. Osłabienie kompresji zauważyłem od razu, skuter byłcoraz słabszy. Ponieważ miał oryginalny tłok i cylinderi ponad 14 lat to wcale mnie to nie zdziwiło.Zakupiłem tani ... chiński zestaw na Allegro.Zestaw wyglądał OK. Ładnie wykonany tłok, pierścienieo przekroju niesymetrycznego trapezu, sprężynka poddolny pierścień. Wymiary idealnie takie jak fabryczny zestaw.Wszystko ładnie pasowało, wał nie jest zużyty więc założyłemten zestaw do skutera. Dodam że cylinder jak na mojedoświadczenie był/jest trochę słabo wyszlifowany, powinienbyć gładszy. Ale nie ma co wymagać od zestawu za 160 zł. W czym problem ? Tłok z pierścieniami pasowany jest dosyć ciasno.Trzeba uważać na pierścienie bo pasują tylko w jednąstronę !!! (przekrój niesymetrycznego trapezu) Akumulator miał problemy z zakręceniem silnikiemwięc kompresja okazała się bardzo dobra.Niestety przy jeździe skuter wykazuje się brakiemmocy. Gdy go rozpędzę jest OK, prędkość maxymalnajest wysoka. Jednak bardzo słabo przyspiesza, mieszkamw górach i wprost ciężko ruszyć nim do góry. Przejechałem na razie ok 30-40 km. Dodałem odrobinęoleju do samej benzyny ale bez przesady bo dozownikpracuje doskonale. Przy remoncie zmniejszyłem przerwę na świecy dotakiej jak ma być fabrycznie.Zastanawiam się czy skuter po dotarciu, przejechaniuok 300-400 km nabędzie mocy czy nie ma już na co liczyć ???! poradźcie coś, bo nie wiem czy kupować inny zestaw... markowe zestawy kosztują tyle co 1/3 wartościtego skutera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Dobrze zrobiłeś z wymianą cylindra, remont się mu przyda :banghead: z tym dodatkowym olejem na dotarciu też jest bardzo OK ;)Jednak to że kupiłeś zestaw do takiego suzuki za 160zł już nie jest dobre, mogłeś wybrać coś ze strony mielocha, dedykowane do tego modelu, marki itp, te cylinry na Allegro, takie 60 czy 65cc to wszystko samoróbki, które są robione do marek jako tanie zamienniki, z nienajlepszą jakością.Nie chce Cię straszyć, ale z reguły nigdy nie ma tak, żeby po dotarciu osiągi wzrastały, nie ma już silnik tych oporów co na dotarciu miał, ale jeśli na dotarciu nie jesteś zadowolony z osiągów (na dotarciu nie powinno się sprawdzać max możliwości sprzęta) to nie licz że po dotarciu bedzie rakieta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 po dotarciu powinno byc lepiej i komprecha powinna wzrosnac jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśl@k Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Po dotarciu, jak wszystko sie ulozy powinno byc lepiej. A ten nowy zestaw, z racji tego ze chinski, moze legitymuje sie mniejsza mocą i wypadalo by go podregulowac napędem ( rolki, sprezynki ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) Właśnie teraz czytałem że faktycznie powinno być lepiej po dotarciu.Rozumiem że chiński zestawik to badziewie, ja jednak nie wymagamza wiele od tego skutera. Do szaleństw mam RM125 :-)Ten skuterek służy do skoczenia "po fajki" :-) Potrafię odróżnić totalne badziewie od dobrej jakości i powiem Wamże ten chiński zestawik jest wykonany dosyć dobrze, oczywiścienie zmierzyłem owalizacji tłoka itp. Ale same ogólne wrażenie jest dobre, dobrze wyszlifowany i spasowany sworzeń, ładne pierścieniez dokładnie wypiłowanymi zamkami oraz trapezowym przekrojemitd. Odlew żeliwny cylindra również bardzo ładny, widać żeforma przyzwoicie wykonana (a kiepskie formy to popularna wadachińskich produktów) Tak jak mówiłem jedynie mało dokładnie wyszlifowana powierzchniagładzi cylindra budzi moje zastrzeżenia, komuś się nie chciałojeszcze kilkoma kamieniami tego przejechać. Ale ogólnie wszystko na poziomie wyższym niż stare komunistyczne produkty. Mam nadzieję że osiągi będą wzrastały. dzisiaj zauważyłem żew porównaniu z dniem wczorajszym odczułem że moto lepiejciągnie. Szkoda tylko że nie mam czasu na jeżdżenie i docieranie tego sprzętaa dzieciakowi boję się na razie go dać do ujeżdżania aby nie zatarł. Ja myślicie czy dokręcić jeszcze raz głowicę i cylinder? Dokręcałemz wyczuciem na zimno i po rozgrzaniu i pojeżdżeniu trochęwydaje mi się że przyadłoby się dokręcić jeszcze raz głowicę. Edytowane 27 Lutego 2008 przez Tomy M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 jesli uwazasz ze za slabo to dokrec, w sumie po odpaleniu powinno sie chyba dowalic jeszcze z tego co sie orientuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 jesli uwazasz ze za slabo to dokrec, w sumie po odpaleniu powinno sie chyba dowalic jeszcze z tego co sie orientuje ;) Co się powinno dowalić?? :evil: Nie bardzo Cię rozumiem, jeśli dobrze rozumiem to po odpaleniu powinno mu sie dowalić :clap: :P Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę co piszesz, takie "dowalenie" na zimnym (nie rozgrzanym silniku) to najszybszy sposób na zajechanie silnika, oprócz oleju, bo bez oleju jest najszybciej.Nigdy się nie wkręca silnika na wysokie obroty, zanim nie ma temperatury roboczej, a żeby prawidłowo dotrzeć to trzeba tego unikać jak ognia!! :wink: Można w trakcie jazdy jak już silni kjest ciepły od czasu do czasu mu przyłożyć, ale za chwilę trzeba zwolnić, nie można też na dotarciu jechać na pełnym gazie.To chyba oczywiste. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nie rozumiesz. Nie zdajesz z polskiego w tym roku.Post tyczy sie dokrecenia glowicy.Kolega Sloniu napisal, ze po odpalenia motocykla po remoncie nalezy jeszcze raz dociagnac sruby... Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Aha ok faktycznie racja ;)Źle zrozumiałem, jednak post który napisałem na pewno się przyda i się nie zmarnuje :buttrock:Jednak czy głowicy przy zakładaniu nie powinno sie dokręcić od razu z odpowiednim momentem i basta buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 mi sie wydaje że z dwojga złego lepiej za słabo niż za mocno.........jak nie masz dynamometryka to trzeba z ogromnym wyczuciem widze że sie troche znasz więc wiesz jak sie dokręca głowice ?? śrube na krzyż 1 obrót jenej potem tej z naprzeciwka potem następnej i potem znowu 2 obroty etc....... zobacz jeśli pamiętasz z jakim oporem przedtem szło to założ klucz i zobacz czxy sie lekko polużniło czy nie.....jak poluźniło to troche dokręć Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 te badziewiaste tłoki to tragedia jest, ile on kosztował? 160zł? Oryginalny rms tłok bdb kosxztuje 80zł wiec nie wiem dlaczego zastanawiasz się nad zamiennikiem który jest w takiej samej cenie. silnik po złożeniu nie powinien wykazywać tak drastycznego wziększenia oporów. 30-40 km powinno w zupełności wysstarczyć żeby juz palił z rozrusznika i zaczynał nabierać kultury pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 (edytowane) te badziewiaste tłoki to tragedia jest, ile on kosztował? 160zł? Oryginalny rms tłok bdb kosxztuje 80zł wiec nie wiem dlaczego zastanawiasz się nad zamiennikiem który jest w takiej samej cenie. silnik po złożeniu nie powinien wykazywać tak drastycznego wziększenia oporów. 30-40 km powinno w zupełności wysstarczyć żeby juz palił z rozrusznika i zaczynał nabierać kultury pracy. Eeee ... bez przesady, silnik pracuje ogólnie baaaardz łądnie i równiutko. Na razie jedyny problem to słaba moc, przypomniałem sobie jednak ze zmieniłem oponę na wyższy profil co też pewnie swoje robi (zwiększa V max jednak moto jest słabsze) Mam również zmienić pasek i rolki, rolki kupiłem odrobinę cięższe od oryginalnych mając nadzieję że nowy zestaw będzie mocniejszy. Na razie tego nie wymieniam bo i tak w domu się nie da :-( Trzeba mieć klucz pneumatyczny niestety. Znalazłem fajny opis w sieci o docieraniu silników, można z niego zrozumieć dlaczego warto docierać silnik używając oleju mineralnego słabszej jakości. Oto ten opis : "Nowy sezon, nowe motocykle i nowe nadzieje na najszybszy, najmocniejszy sprzęt. Warto wiedzieć iż osiągi silnika w znacznej mierze zależą od tego jak go potraktujemy na początku. Każdy tuner silników wyścigowych zaleci stosowanie oleju na bazie mineralnej podczas docierania nowego silnika nawet jeżeli w późniejszym czasie ma być stosowany wyścigowy syntetyk. Wyjątkowo skuteczne dodatki zmniejszające tarcie zawarte w syntetykach utrudniają lub przynajmniej znacznie opóźniają dotarcie elementów współpracujących co powoduje iż przez dłuższy okres czasu występują spore „przedmuchy”, nadmierne zużycie oleju i spadek mocy; spowodowane nieszczelnością pierścieni tłokowych. Producenci olejów oficjalnie nie podzielają tego zdania, utrzymując iż dotarcie silnika stosując syntetyki potrafi być równie zadowalające. Być może - ale nie wiadomo ile czasu by to zajęło. Docieranie nie ogranicza się jedynie do kwestii zastosowanego oleju. Nowe lub wyremontowane silniki czasami mają problemy z dotarciem mimo zastosowania oleju na bazie mineralnej. Spalają olej, dymią, nie osiągają pełnej mocy. Wynika z tego iż oleje najnowszych klasyfikacji jakościowej zawierają takie ilości nowoczesnych dodatków redukujących tarcie, że docieranie silnika w tradycyjnie przyjmowany sposób może okazać się nieskuteczne. Wraz ze wzrostem produkcji silników wysokoobrotowych zaistniało zapotrzebowanie na oleje wytrzymujące większe obciążenia. Duża poprawa właściwości smarnych olejów zaczęła sprawiać iż dotarcie nie następowało właściwie lub znacznie się opóźniało. Producenci zareagowali poprawą jakości wykończenia współpracujących elementów zbliżając ją znacznie do poziomu jakiego możemy spodziewać się po właściwym dotarciu. Jednakże nawet tak dokładne wykonanie wymaga dotarcia aby pierścienie uległy właściwemu osadzeniu osiągając maksymalną szczelność. Kiedyś pierścienie nie były wykonane tak dokładnie, a honowanie na powierzchni cylindra działało na nie jak pilnik, ścierając je do odpowiedniego poziomu. Nie stosowano wtedy jeszcze obróbki wykończeniowej po honowaniu i tą rolę spełniały pierścienie usuwając nadmiar chropowatego materiału stopniowo doprowadzając do właściwej szczelności tego układu. Eksperci budujący od lat silniki wyścigowe docierając silniki na hamowni – po około 20 testach uzyskują spadek nieszczelności pierścieni o około połowę. Jeden test to trwające 10-15 sekund przyśpieszanie pod obciążeniem na ostatnim biegu przez cały zakres obrotów. Docieranie motocykli drogowych wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów. Dzisiejsze silniki są produkowane z taką dokładnością, że naprawdę potrzebują dużych obciążeń aby elementy mogły przedrzeć się przez film olejowy i przez częściowy kontakt dotrzeć się do idealnego spasowania. Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu w żaden sposób tego nie dokona. Tu potrzebne są Prawdziwe obciążenia. Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki” Podczas tego całego wstępnego dopieszczania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach: 1. Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy /większość szkód jest wyrządzana silnikom przez obciążanie ich przed nagrzaniem/ 2. Stosując gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu w ruchu ulicznym, pamiętaj o pojazdach za tobą – chyba nie chcesz by rozochocony dres zaparkował ci Golfa GTIturboMpowerRS zaparkował ci w tył.. 3. Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie na oleju niesyntetycznym może doprowadzić do jego zeszklenia na honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie. Decyzja należy do Ciebie! Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności /bo tego, że przedmuchy przez pierścienie są „niezdrowe” dla silnika to nikogo nie musze przekonywać." Edytowane 27 Lutego 2008 przez Tomy M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”Zawsze to powtażam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filipecki Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 W takim razie metoda szybsza na syntetyku oraz z nabita tuleja ile to bedzie kilometrow ok. ? 200~ ? Ot Ci ciekawostka ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 najszybsza jest na mineralnym, chociaż w przypadku tulei i tak będzie to dosyć sporo. Ja przejechałem niecałe 400km i dopiero zaczynam czuć troszkę więcej mocy. Po 500 robie przesiadkę na półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.