Skocz do zawartości

Tomy M.

Forumowicze
  • Postów

    189
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    SUZUKI RM125
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    6028835
  • Strona www
    http://www.ansibl.com

Informacje profilowe

  • Skąd
    JG-Sobieszów

Osiągnięcia Tomy M.

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. Sam sobie odpowiem, może komuś się to przyda. Śruba mocująca zębatkę zdawczą do wału korbowego w silniku SUZUKI RM125 z ok 1990-94 roku odkręca się normalnie (w lewo) jest do niej zalecany środek STOP GWINT który zapobiega jej odkręcaniu dlatego ciężko ją wykręcić. Należy luzować ją gdy silnik jest jeszcze w ramie i można zblokować go za pomocą uchwytu na łańcuch (np. ściskacz stolarski). Generalnie powinno się używać do tego klucza pneumatycznego. Można blokować zębatkę zdawczą z zębatką kosza sprzęgłowego za pomocą innej malej zębatki np. z silnika romet (pasuje rodzaj zębów). Nakrętka mocująca magneto również odkręca się normalnie. W silniku SUZUKI RM125 jedyną lewoskrętną śrubą jest śruba mocująca wirnik pompy płynu chłodniczego.
  2. Witam ! Padł mi korbowód na wale w SUZUKI RM125 1994 rok. Rozbierając silnik trafiłem na problem nie do rozwiązania: - z prawej strony silnika jest zębatka zdawcza wału korbowego przykręcona śrubą do wału. Zgodnie z kierunkiem obrotów wału powinna być ona lewoskrętna. Nie wiem czy jest tak faktycznie bo nie jestem w stanie jej odkręcić za pomocą żadnego klucza :-( Próbowałem już nawet przecinakiem, pozostaje mi chyba tylko obciąć ją fleksem, jednak jeżeli jest faktycznie lewa to pomijając problem z usunięciem pozostałości pozostanie mi problem skąd wziąć taką śrubę (lewą) ... z doświadczenia wiem że baaaardzo trudno kupić jakiekolwiek lewoskrętne śruby. Może ktoś wie chociaż w którą stronę kręcić ?!
  3. http://cgi.ebay.pl/Mitaka-Con-Rod-Kit-Suzu...oQQcmdZViewItem chcę kupić wszystkie części u tego sprzedawcy/sklepu z Anglii, co sądzicie o tej firmie "MITAKA" ? Czy ktoś ma doświadczenia z kupowaniem w Anglii ? Czy płacić kartą czy PAYPAL ? Ile czasu idzie przesyłka ?
  4. Odświeżam temat : Firma w któej kupiłem ten zestaw jest solidna, miałem kiedyś problem z fabrycznie uszkodzoną częścią i nie robili problemów z wymianą na nową. Mają SUPER SPRZEDAWCĘ na Allegro i praktycznie ZERO NEGATYWÓW. Obiecali rozpatrzyć reklamację więc rozebrałem po raz kolejny silnik. Tym razem sam próg cylindra mnie nie przeraził bo cylinder dotarty jest w sumie bardzo ładnie. Jednak zauważyłem że osmolone są pierścienie (szczególnie drugi) oraz denko tłoka od wewnątrz. (?!) Okazuje się że zamek na drugim pierścieniu jest coś "nie teges" ... niby nie wypadł ale uszkodziła się końcówka pierścienia na zamku. Zauważyłem że rowek drugiego pierścienia jest na tyle głęboki (mieści również podkładkę sprężynującą) że przebił się w jednym miejscu przez tłok, po prostu ma za mało materiału było od środka, lub rowek wytoczony za daleko w stronę mocowania sworznia. Tak więc na drugim pierścieniu jest przedmuch detonacji do skrzyni korbowej. Silnik musiał być słaby bo spalanie odbywało się praktycznie po dwóch stronach tłoka, detonacje w skrzyni osłabiały pracę silnika i jego moc. Na szczęście zimmeringi nie wykazują uszkodzenia i wytrzymały. Udało się również uniknąć rozsypania tłoka i uszkodzenia wału i korbowodu. Całość odsyłam do sprzedawcy i zobaczymy czy reklamacja będzie uznana. Na razie nie zdradzę nazwy firmy-sprzedawcy. Właśnie dzisiaj założyłem cylinder POLINI SPORT 70 z Mielocha. Moc silnika mnie .... NORMALNY SZOK !!! Od jutra jak znajdę trochę czasu zacznę docieranie. POLINI zaleca full syntetyk przy docieraniu, oraz 500 km docierania na max 3/4 manetki i max 3/4 prędkości maxymalnej. Zastosuję się więc do tej instrukcji, jutro zmienię dyszę na większą, podreguluję gaźnik i zacznę docieranie.
  5. Post może stary ale pozwolę sobie go odkopać. Moim zdaniem mechanior robi Cię w trąbę. Oczywiście namawia na wymianę bo część jest na "granicy zużycia" dla mnie to samo takie stwierdzenie mi śmierdzi. Dobry mechanik nie rozmawia z klientem w ten sposób, albo mówi wszystko jest OK albo "trzeba wymienić". Poza tym wiem jak wyglądają te "pomiary zużycia" ...zazwyczaj odbywają się "na oko". Moim zdaniem ... zapłacisz, a oni nic nie wymienią, opłuczą, wyczyszczą i skasują Cię solidnie za to. Rozwiązanie : daj to do oceny do innego mechanika.
  6. Zgadzam się z Wami. Popełniłem po prostu błąd kupując najtańszy zestaw. Po prostu w głowie mi się nie mieściło że ktoś może aż takie dziadostwo produkować. Kupiłem synowi w zeszłym roku chińskiego crossa z silnikiem 110 ccm 4T i o dziwo to dosyć solidna konstrukcja. Daleki jestem od wykluczenia chińskich produktów z codziennego życia bo teraz to jest po prostu niemożliwe. Ale na takie super tanie zestawy radzę uważać. Myślę że jest na nie zbyt szczególnie u importerów skuterków, którzy sprowadzają złomki i robią im pseudoremonty. Zastanawiam się teraz czy reklamować ten zestaw u sprzedawcy, mam możliwość wystawienia mu 3 NEGATYWÓW na Allegro , sam jestem poważnym użytkownikiem Allegro z ok 400 TYLKO pozytywnymi komentarzami. Myślę że taka krótka seria ostrzegawcza załatwiłaby mu spadek sprzedaży w najbliższym czasie, bynajmniej z tego konta (SUPER SPRZEDAWCA). Napiszę dzisiaj do niego, spytam jak rozwiążemy ten problem i jak długo ma jeszcze zamiar handlować takim szrotem...
  7. Sprawdź czy nie masz wody w wydechu :-) Odkręć gruchę od cylindra.
  8. Witam ! Opisywałem już swoją walkę z remontem skutera SUZUKI AH-50 Address. Założyłem chiński zestaw z Allegro za ok 160-180 zł (cylinder + tłok) Docierałem na mineralnym przez 250 km. Następnie zmianiłem na Castrol Squter (półsyntetyk). I co ? I wielka kiszka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Obecnie silnik ma już tak słabą kompresję że ciężko go uruchomić. Gdy się rozgrzewa traci ją zupełnie, cylinder już wcześniej wykazywał się dużo większą rozszerzalnością od tłoka co skutkowało tym że kompresja spadała już po lekkim zagrzaniu. Rozebrałem silnik i okazuje się że po 300 km na cylindrze jest taaaaaaki próg !!! widoczny jest gołym okiem i wygląda jak próg w WSK z 1962 roku bez remontu i jeżdżonej po polach bez filtra powietrza. Te zestawy to TRAGEDIA !!!!!!!!!!!!!!! Do niczego się nie nadają. Na oryginalnym cylindrze i tłoku ten skuter przejechał kilkadziesiąt tysięcy kilometrów prze 14 lat !!!!!! I wiecie co ? Ten oryginalny cylinder NIE MA ŻADNEGO PROGU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Postanowiłem zamówić ORYGINALNY tłok firmy SUZUKI, bo tylko takie tłoki coś są warte. Zlecę porządny szlif i pojeżdżę kolejne 14 lat.
  9. Ja jeżdżę na NGK .. ale japońskiej, kupionej kiedyś w Niemczech. Również odradzam NGK, nie wiem czy większość świec NGK to nie są podróbki bo ich jakość jest naprawdę FATALNA !!! Później słyszy się historie że np. YZ 426F zajeżdża świecę w 10-20 godzin tak oczywiście pod warunkiem że jest to świeca NGK, bo już np. BOSH wystarcza na cały sezon. Mam nieprzyjemne doświadczenia z NGK bo padają jak muchy. Nie znam świec DENSO, ale tutaj masz katalog z Twoim moto : http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...ame=&cc=&FF=150 a tutaj cały katalog DENSO : http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...mc/mc-maker.cgi
  10. Jeździłeś bez oleju. Rozbieraj silnik czym prędzej, jeżeli kawałek pierścienia nie narobił Ci bałaganu to dokupisz tylko tłok nadwymiarowy zrobisz szlif i będzie śmigał. Mogło być gorzej np. zatarty wał.
  11. Ponownie ja :-) Niestety rozglądam się już za tłokiem i będę robił szlif starego oryginalnego cylindra. Zestaw naprawczy Cylinder+tłok taki jak poniżej DO NICZEGO SIĘ NIE NADAJE !!! : http://www.allegro.pl/item324440275_cylind...t_malaguti.html PRZESTRZEGAM PRZED ZAKUPEM !!! To są chińskie zestawy, łatwo je poznać po zabezpieczeniach w czerwonym foliowym woreczku oraz zielonej uszczelce pod cylinder. Cylinder się dotarł ale ma tak dużą rozszerzalność cieplną że nie ma mowy o jeździe na tym zestawie. Po 5 minutach jazdy przy temp. 10 stopni C na ulicy, silnik po prostu traci kompresję i ZDYCHA. Szukam tłoka PROXY do SUZUKI ADDRESS, na razie bez skutku.
  12. podaj e-mail to podeśle Ci manual elektryki w Rm125 z tych lat, powinien być to taki sam układ.
  13. Zrób tak: Ściągnij filtr powietrza, całą puszkę. Weź jakiś dezodorant na alkoholu, poproś kogoś aby Ci nim psikał we wlot gaźnika a Ty w tym czasie kop sprzęta starterem (kopałką). Jeżeli elektryka jest OK i kompresja OK to moto MUSI w ten sposób natychmiast zapalić. Jeżeli ndala nie pali ... problem z elektryką, słaba iskra (ma być jasna i wyraźna) lub jakiś inny problem z zapłonem (moduł nawalił i w złym czasie iskrę podaje ... chociaż o niczym takim jak żyję nie słyszałem) Jak nie dasz rady to idź do mechanika jakiegoś, prawda jest taka że moto słucha się tylko ludzi którzy się na nim znają :-) Nie chcę Cię straszyć ale takie motocykle jak crossy zazwyczaj są sprzedawane na krótko przed końcem tłoka. Więc kompresja pewnie jest już słaba, spróbuj go odpalić na pycha z 1 biegu z jakiejś dobrej górki, jeżeli zapali to znaczy że kompresja pada i czym prędzej należy wymieniać tłok.
  14. Ponieważ skuter przejechał już 100 km i nadal jest słaby jak cholera, postanowiłem rozebrać dzisiaj silnik. Na tłoku mnóstwo nagaru ale tylko na denku. pierścienie nie wykazują luzów.Powierzchnia cylindra już nieźle dotarta, widać to w miejscu tworzenia się progu przed głowicą. Okazało się że uszczelka z chińskiego kompletu jest źle docięta, nie zauważyłem wcześniej że zasłania w 40% boczne kanały dolotowe. Dociąłem ją dokładnie i zmontowałem wszystko ponownie. Przeczyściłem cały gaźnik, filtr, oraz membranę ssącą. Wymieniłem świecę, sprawdziłem zaworek podciśnieniowy. wymieniłem olej na trochę lepszy, półsyntetyk Castrol Sqooter. Teraz silnik ma powera ... niestety jadąc do góry po starcie z domu przejeżdża ok 300 m i zdycha ... wręcz zatrzymuje się z barku mocy. Nie są to objawy zacierania (zatarłem już z 10 motocykli :-) lecz są podobne do braku paliwa, coś jak za niski poziom w gaźniku lub iglica która spadła z przepustnicy. Niestety gaźnik jest OK. Wygląda mi to trochę na to że silnik bardzo mocno się grzeje i w tym momencie traci moc. Zastanawiam się czy nie założyć starego cylindra SUZUKI, być może ten ma duuużą rozszerzalność cieplną :-( Przymierzałem ten nowy tłok do starego cylindra i pasuje całkiem-całkiem.
  15. Ściągnij koło magnesowe i sprawdź czy klin się nie uszkodził. Niestety do tego potrzebny jest ściągacz, śrubokrętami nie próbuj bo uszkodzisz je sobie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...