Skocz do zawartości

opony thundercat


Rekomendowane odpowiedzi

witam po przerwie.wiosna się zbliża choć dziś u mniie -16było i wszystko zawalone śniegiem.tak czy owak w/g mnie nadszedł czas wymiany opon.do tej pory miałem michelin x90 macadam.opony podobno niezbyt dobre do ostrzejszej jazdy i generalnie śliskie.ja tego nie zauważyłem bo nie jeżdżę w deszczu.mają jeszcze trochę bieżnika,ale zamierzam je wymienić.na początku wybrałem najtańszą ofertę na rynku czyli gumy shinko 005.mogłem je mieć nowe za 600zł.ale teraz zastanawiam się nad nowymi gumami innych firm.mam na celowniku kilka.michelin pilot road 2 ok.1000zł,conti roadattack 850zł,dunlop qualifier ok 1000zł.co polecacie na krótkie max 100km wypady i małe szaleństwa na górskich winklach?proszę o odpowiedzi z autopsji i prób własnych a nie zasłyszane.dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot Road 2 dobry ale drogie, reszta wymienionych to ....

 

Osobiscie polecilbym Ci Metzelery bardziej turystyczne niz sportowe Z6 lub bardzuiej sportowe niz turystyczne M3. Na Cata zalozylbym jednak bardziej Z6.

 

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepność będzie wystarczająca na oponach które wymieniłeś . Różnica będzie w trwałości . Najdrożej wyjdzie dunlop qualifier , jako opona sportowa -przebieg pewnie 5-7 kkm . Michelin pilot road 2 , conti roadattack - po równo , zakładając że michelin ma trwałosć jak Z-6 czyli 11-12 kkm . Continental ok 9 kkm .

Sądzę że przede wszystkim musisz wybrać między oponą sportowa a turystyczno-sportową a potem dopiero producenta . Różnica w przebiegu tych typów 2-4 krotna , o tyle drożej wyjdzie .

 

Sam stosuję sportową na przodzie , a turystyczno-sportową na tyle . Wymiana przodu co 5-6 kkm , tyłu 9-18 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz sie pogubilem... nalezy stosowac ogumienie tego samego producenta czy ten sam model z przodu i z tylu?

 

Generalnie ten sam producent i model na obydwoch kolach.

 

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem w zeszlym sezonie Pilot sporty i generalnie same pozytywy.

Tylko ze troche szybko tyl sie zuzywa. Mysle ze po 6-7 tys bedzie juz do wymiany.

A na co zmnienie jeszcze nie myslalem ale pewnie beda to jakies uzywki/lezaki ze wzgledu na cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wymieniłeś i z tego co opisałeś wcześniej, a propos doświadczeń i wcześniej używanych opon, to kup Continentale Road Attack, bo wystarczą Ci na długo, zapewniając niezłe prowadzenie i za przyzwoitą cenę. Myślę, ze przejedziesz wiecej niż wspomniane 9 tys km.

 

Stosowanie tego samego modelu opony na tył i przód ma najwiekszy sens, bo zachowują się w miarę zbliżony sposób i nie narobisz sobie kłopotu, jak w zmiennych warunkach zupełnie inaczej bedzie zachowywał się przód i tył.

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Bandit 650 z przodu ma BT 011 , a z tyłu BT 020 . Czyli można , oczywiście jest to wyjątek .

 

Ciekawe z kad on przywedrowal lub kto z service'u potrzebowal ktora opone, he, he, Jeszcze sie do tej pory nie spotkalem aby nowy sprzet byl wyposarzony w rozne gumy. :icon_biggrin:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:clap: a więc koledzy analizując wszystkie za i przeciw wybrałem jednak nowe michelin pilot road 2.mam je dostać w przyszłym tygodniu.wtedy tylko montaż i jak pogoda pozwoli pierwsze testy.to mój drugi nowy komplet myślę więc,że się nie rozczaruję.dam znać za jakiś czas jak się sprawują. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eric 535. Ile dałeś w końcu za te Pilot Road 2??? Mam dokładnie podobny dylemat. Muszę wymienić obie gumy w swojej CBR 600 i od kilku dni waham się co brać. W grę wchodzą: Michelin Pilot Road, Michelin Pilot Road 2, Metzeler Z6, Pirelli Diablo Strada, Conti Road Attack. Im więcej czytam różnych opinii tym większy mam dylemat. Nie chcę zmieniać opony po 5-6 tys. km, tak więc typowo sportowe gumy odpadają, a z drugiej strony marzy mi się popróbować czasami jeżdżenia w mocnych złożeniach. Pilot Road 2 wydają się spełniać te kryteria, ale też są najdroższe z wymienionych. Może ktoś coś podpowie jeszcze??? Please :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na tyle pilot road na przodzie road attack, wiem wiem że sie tak nie powinno, ale po 7k km nic sie nie dzieje. Spokojnie zamykam oponki na torze. Ja bym brał conti road attack, bo tanie i wg mnie dają radę.Jak Cie stać to Z6 czy pilot road2 w zasadzie wymieniłeś dobre trwałe i czepne gumy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...