Skocz do zawartości

Sprężyny progresywne.


Mimo_ck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Rozebrałem przód w swoim moto i okazało się, że poprzedni właściciel wrzucił tam sprężyny progresywne.

 

Wiadomo-spr. progresywna "zagęszcza" się na zwojach w jednym końcu.

 

I tu pytanie - w jakim kierunku powinny być te sprężyny zamontowane - drobym zwojem ku górze (czyli w stronę półki), czy drobnym zwojem na dół( w stronę koła).

 

Było zamontowane drobnym zwojem na dół, a wydaje mi się, że powinno być na odwrót - tak aby najpierw pracowała "normalna część" sprężyny, a dopiero w miarę zwiększania się ugięcia - ta cześć ciaśniejszych zwojów.

 

Mam rację, czy piszę pierdoły???

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne to jest że tak powiem bo w aucie producent spreżyn które kupiłem karze zakładać drobnym zwojem w dół . Ale to raczej nie ma znaczenia gdyż najpierw zacznie się uginać miększa cześć

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motocyklach zakłada się drobnym (ciasnym) zwojem do góry :flesje:, i nie chodzi o działanie sprężyny, tylko o zmniejszenie masy nieresorowanej (koło, oś, błotnik, dolna część teleskopów, to masa nieresorowana). Ta część sprężyny z drobnym zwojem, posiada większą masę, niż część z luźnymi zwojami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy to od długosci spreżyny. Najtwardsza czesc sprezyny ma być na górze tu chodzi bardziej o to ze kiedy spreżyna jest odwrotnie załozona to obija sie o ściane rury. Ćwiczone na własnym doświadczeniu amortyzatory przy ugieciu zaczna wydawać z csiebie dziwnie chrzęsty itp.

 

W innym przypadku nie ma to kompletnie zadnego znaczenia. Spreżyny nie naleza do masy nieresorowanej, Gdyż nie maja połaczenia bezpośredniego z osia koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie 2 tygodnie wstecz zakładałem u siebie progresywne sprężyny Hyperpro...i jak koledzy powiedzieli zagęszczonym zwojem do góry... tylko teraz ... zgodnie z ulotką Hyperpro oleju dostarczonego razem ze sprężynami (olej też Hyperpro) o parametrach 10W leje się 180 mm ... co raczej nie pokrywa się z serwisówką w przypadku seryjnych sprężyn i oleju, która mówi że leje się chyba 505ml... Bo zgodnie z zaleceniami Hyperpro wyszło coś około 450 ml na lagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym przypadku nie ma to kompletnie zadnego znaczenia. Spreżyny nie naleza do masy nieresorowanej, Gdyż nie maja połaczenia bezpośredniego z osia koła.

Owszem należą, przy obliczaniu amortyzatorów, przyjmuje się 1/2 masy sprężyny! Podobnie ma się sprawa, np przy obliczaniu bezwładności układu rozrządu :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

(.....)

Było zamontowane drobnym zwojem na dół, a wydaje mi się, że powinno być na odwrót - tak aby najpierw pracowała "normalna część" sprężyny, a dopiero w miarę zwiększania się ugięcia - ta cześć ciaśniejszych zwojów.

 

Mam rację, czy piszę pierdoły???

 

Pzdr.

 

Sprężyny były założone prawidłowo ,ponieważ najpierw pracuje miększa część sprężyny z drobnym zwojem (ta bliżej osi koła),a dopiero przy większych ugięciach zaczyna pracować twardsza część z grubym zwojem.

 

napisał Vatzeque

[ Hihi.Ja pier*** co kraj to obyczaj, albo tak bardziej ludowo:

Racja jest jak dupa. Każdy ma swoją :]

 

Vatzeque a ty takimi postami to sobie chyba tylko licznik nabijasz :D :D

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...