Mimo_ck Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Witam. Rozebrałem przód w swoim moto i okazało się, że poprzedni właściciel wrzucił tam sprężyny progresywne. Wiadomo-spr. progresywna "zagęszcza" się na zwojach w jednym końcu. I tu pytanie - w jakim kierunku powinny być te sprężyny zamontowane - drobym zwojem ku górze (czyli w stronę półki), czy drobnym zwojem na dół( w stronę koła). Było zamontowane drobnym zwojem na dół, a wydaje mi się, że powinno być na odwrót - tak aby najpierw pracowała "normalna część" sprężyny, a dopiero w miarę zwiększania się ugięcia - ta cześć ciaśniejszych zwojów. Mam rację, czy piszę pierdoły??? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Piszesz pierdoły :crossy: , bo najczęściej się mówi, że gęstym zwojem ku górze. Tutaj ( http://www.progressivesuspension.com/literature.html ) twierdzą, że nie ma to znaczenia. Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 dziwne to jest że tak powiem bo w aucie producent spreżyn które kupiłem karze zakładać drobnym zwojem w dół . Ale to raczej nie ma znaczenia gdyż najpierw zacznie się uginać miększa cześć transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 W motocyklach zakłada się drobnym (ciasnym) zwojem do góry :flesje:, i nie chodzi o działanie sprężyny, tylko o zmniejszenie masy nieresorowanej (koło, oś, błotnik, dolna część teleskopów, to masa nieresorowana). Ta część sprężyny z drobnym zwojem, posiada większą masę, niż część z luźnymi zwojami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 ... ale za to podnosi srodek ciezkosci motocykla. z dwojga zlego jednak gestym do gory;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Zalezy to od długosci spreżyny. Najtwardsza czesc sprezyny ma być na górze tu chodzi bardziej o to ze kiedy spreżyna jest odwrotnie załozona to obija sie o ściane rury. Ćwiczone na własnym doświadczeniu amortyzatory przy ugieciu zaczna wydawać z csiebie dziwnie chrzęsty itp. W innym przypadku nie ma to kompletnie zadnego znaczenia. Spreżyny nie naleza do masy nieresorowanej, Gdyż nie maja połaczenia bezpośredniego z osia koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Dosłownie 2 tygodnie wstecz zakładałem u siebie progresywne sprężyny Hyperpro...i jak koledzy powiedzieli zagęszczonym zwojem do góry... tylko teraz ... zgodnie z ulotką Hyperpro oleju dostarczonego razem ze sprężynami (olej też Hyperpro) o parametrach 10W leje się 180 mm ... co raczej nie pokrywa się z serwisówką w przypadku seryjnych sprężyn i oleju, która mówi że leje się chyba 505ml... Bo zgodnie z zaleceniami Hyperpro wyszło coś około 450 ml na lagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieniek Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 W innym przypadku nie ma to kompletnie zadnego znaczenia. Spreżyny nie naleza do masy nieresorowanej, Gdyż nie maja połaczenia bezpośredniego z osia koła.Owszem należą, przy obliczaniu amortyzatorów, przyjmuje się 1/2 masy sprężyny! Podobnie ma się sprawa, np przy obliczaniu bezwładności układu rozrządu :buttrock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutomb Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Witam, Ja u siebie tez mam ciasniejszymi zwojami do gory. Pytanie jaki wplyw na prowadzenie i zachowanie sie zawieszenia podczas pracy bedzie mialo odwrotne zamontowanie tych sprezyn? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 w Hondzie st1100 gdzie progresywne są fabrycznie zakładanegęstym zwojem na dół , tak jest w serwisówce i tak miałem założone , gdy rozkładałem do wymiany uszczelniaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Chwila a to nie jest tak ze twardsza jest czesc o wiekszym skoku zwoju?? a ta o mniejszym jest miękka. Bo tak nawet jest w WSK z progresywnymi spreżynami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 tak właśnie jest :notworthy: transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 no to tam gdzie jest zwiększe zagęszczenie zwoju, ma być na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam.(.....)Było zamontowane drobnym zwojem na dół, a wydaje mi się, że powinno być na odwrót - tak aby najpierw pracowała "normalna część" sprężyny, a dopiero w miarę zwiększania się ugięcia - ta cześć ciaśniejszych zwojów. Mam rację, czy piszę pierdoły??? Pzdr. Sprężyny były założone prawidłowo ,ponieważ najpierw pracuje miększa część sprężyny z drobnym zwojem (ta bliżej osi koła),a dopiero przy większych ugięciach zaczyna pracować twardsza część z grubym zwojem. napisał Vatzeque [ Hihi.Ja pier*** co kraj to obyczaj, albo tak bardziej ludowo:Racja jest jak dupa. Każdy ma swoją :] Vatzeque a ty takimi postami to sobie chyba tylko licznik nabijasz :D :D pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Prawda jest taka ze zakladaja tak i siak.Argument o masie nieresorowanej jest wazny, ale z kolei w cruiserach nie ma to takiego znaczenia. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi