Skocz do zawartości

Dokręcanie wałków rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zabrałem się za regulację zaworów w Hayabusie...

Ktoś to tak genialnie wymyslił, że niestety za każdym razem trzeba demontować wałki rozrzadu :)

Oczywiście zakupiłem porządny klucz dynamometryczny i skręcam je z zalecanym momentem(10Nm), ale tak się zastanawiam ile takich skręceń i rozkręcen wytrzymają te delikatne aluminiowe gwinty?!?!

Niestey za pierwszym razem mi nie wyszło z jednym zaworem i musiałem od nowa demntować wałki... Za drugim razem sie udało :)

I tak się zastanawiam za którym razem pozrywam gwinty...

Ale mam nadzieję, ze producent przewidział, że regulacja zaworów w ciagu żywota silnika bedzie niejednokrotna i wykonał te gwinty z duzym zapasem...

 

Zdarzyło się już komuś pozrywac gwinty przy dokręceniu wałków??? Czy raczej przy odpowiednim podjeściu do sprawy(dobry klucz dynamometryczny) jest to raczej niemożliwe?

 

A i jeszcze jedno pytanko - skręcać śruby na sucho tak jak były czy dobrze jest np gwint nawilżyć olejem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że trzeba smarować śruby przed wkręceniem.

Teoretycznie nie powinienes zerwać gwintu jak masz klucz dynamometryczny. Ale w życiu różnie bywa. Na szczeście taki gwint można łato naprawić, są specjalne zestawy do naprawy gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie sruby zaxzely sie przekrecac ( przewezenie w 1 miejscu ) a gwinty nie ruszone , ale u kolesia w klr 600 byly pozrywane :/, sa specialne narzedzia do sciagania plytek bez zdejmowania walkow

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się to zdarzyło. Dlatego kupiłem i zrobiłem na helicoile

 

A co to takiego :icon_mrgreen:

 

Ps. W serwisówce piszę tylko, żeby tylko stoswać śruby z oznaczeniem ,,9" na łbie bo mają specjalną wytrzymałośc itd... Pewnie tak jak Adam M pisze - po przekręceniu łby sie ukręcaja...

 

Ale ani słowa nie pisze o konieczności ich wymiany...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ocen wzrokowo czy nie sa przeciagniete , bedzie widac np takie zwezenie polowie sruby

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to takiego :D

 

Ps. W serwisówce piszę tylko, żeby tylko stoswać śruby z oznaczeniem ,,9" na łbie bo mają specjalną wytrzymałośc itd... Pewnie tak jak Adam M pisze - po przekręceniu łby sie ukręcaja...

 

Ale ani słowa nie pisze o konieczności ich wymiany...

 

U mnie akurat śruby są tak twarde że nie da się praktycznie ich ukręcić. Co innego gwinty w głowicy. Polecam helicoile, zestaw na M6 3x 20 sztuk sprężynek różnej długości + wiertło, gwintownik, łamak zabieraka i wkrętak 140 zł. Wpisz w google, dowiesz się. Ja polecam, świetna sprawa w razie awarii. Tylko wiercić trzeba bardzo równo i gwintować tak samo.

 

Na tej stronie kupiłem

 

http://www.bollhoff.pl/produkty.htm

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint jak każdy inny potrafi się spartolić. W sradzie przynajmniej nie często to sie robi bo co 24000 ale w niektórych maszynach co 6 lub co 10000. Gwinty w głowicy zazwyczaj dają się dość prosto naprawić, moim zdaniem najtrwalsze jest tulejowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint jak każdy inny potrafi się spartolić. W sradzie przynajmniej nie często to sie robi bo co 24000 ale w niektórych maszynach co 6 lub co 10000. Gwinty w głowicy zazwyczaj dają się dość prosto naprawić, moim zdaniem najtrwalsze jest tulejowanie.

 

W życiu do gwintów trzymających pokrywki wałków bym nie włożył tulei. Najtańsze i najpewniejsze są helicoile. Poza tym z tulejkami nie zrobisz tego wystarczająco na tyle, żeby tulejki ustalające jeszcze tam zmieścić

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...