Nitomen Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 a kto mowil o larrsonie ? jest wiele sklepow w necie ktore oferuja takie zawory. Ja docieralem w swoim i jakos wszystko jest szczelne - silnik mi sie po tym nie rozpadl. lepiej sciagnij manual , lancuszka nie ma potrzeby oznaczac i na zebatce walka i na magnecie masz znaki jak to ustawic. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Zerknij kolego na tą stronkę to trochę Ci rozjaśni sytuację http://www.xl600.yoyo.pl/remont.htmpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Zdjąłem głowice, zrobiłem fotki ale nie wiem czemu zawór sie nie domyka, jeszcze dzisiaj chyba go wyciągne. Fotki ZAWORY:http://images33.fotosik.pl/139/6ff3e7001c9382d5med.jpghttp://images23.fotosik.pl/156/176b1c38197f0835med.jpghttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bad01355439e0d0.htmltłok:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a69c5b309e3b7b67.html%22 Ten tłok miał chyba bliskie spotkanie z zaworami :wink: aha i czy jeżeli tłok jest założony odwrotnie to ma jakiś wpływ na prace silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Teraz to już przesadziłeś z tym ostatnim pytaniem.To tak jakbyś założył prawego buta na lewą nogę.Ślady na tłoku i zaworach wskazują na przekręcenie silnika lub źle zmontowany rozrząd.pisałem wcześniej " zawory do wymiany " no chyba że któryś z fachofcóf doradzi Ci jak je poprostować i docierać na szmerglu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 No wiem że tak nie powinno być ale ten tłok chodzi tak już ze 2 lata, rozrząd będe musiał ustawić od nowa,bo poprzedni właściciel rozbierał silnik z 5 dni temu i prawdopodobnie źle poskładał. No nic jeszcze wyciągne zawór sprawdze gniazda, i zobacze co z tym robić dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Ślady na tłoku i zaworach wskazują na przekręcenie silnika lub źle zmontowany rozrząd. A niekoniecznie. Ja na nowej korbie (prox), uszczelce pod czapką (orginał), pod cylindrem (athena) zaobserwowałem takie zjawisko, prawdopodobnie athena zrobila uszczelke na jedno kopyto z innymi nie biorąc pod uwage że w tym miejscu (pod cylindrem) akurat b. ważna jest grubość uszczelki.Zawory dotykały sie z tłokiem minimalnie, tylko i wyłącznie w momencie "zamulenia", silnika tzn przy probie przyspieszenia na zbyt niskich obrotach, było słychac charakterystyczne cyk, cyk. Zrobiłęm grubszą o 1mm (w sumie 2mm, troche przegiołem heh ale wole za szybko ponownie rozkładac) i jak odpale (o ile?) to opisze doswiadczenia. W XL 500 kolegi było kiedyś to samo do tego stopnia, że po czasie oddzieliła sie głowica od cylindra i cisnienie uciekało uszczelką, ale to juz patologia heh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Nie ma co gdybac, trzeba wyjac zawory i zobaczyc czy jakis zostal prosty. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) albo krzywy , bo ja nie widze tam krzywych zaworow. Chociaz wyglada ze 1 ssacy ma szpare , a tlok tez mial bliskie spotkanie 3 stopnia :D . Szykuj sie nowe zawory/zawor i docieranie ich w gniazdach. Edytowane 12 Lutego 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 No wiem że tak nie powinno być ale ten tłok chodzi tak już ze 2 lata, rozrząd będe musiał ustawić od nowa,bo poprzedni właściciel rozbierał silnik z 5 dni temu i prawdopodobnie źle poskładał. No nic jeszcze wyciągne zawór sprawdze gniazda, i zobacze co z tym robić dalej.Przed złożeniem głowicy koniecznie dokładnie sprawdź miseczki i pestki spinające zawór ze sprężyną. Jeśli gniazda pestek są zużyte lub co gorsza widoczne są tam pęknięcia, a same pestki luźno przylegają do otworu stożkowego to koniecznie trzeba je wymienić. Takie poluzowane osadzenie zaworu powoduje jego niewłasciwą współpracę z dźwigienkami, co może zaowocować zgięciem zaworu lub jego wystrzeleniem w czasie pracy silnika.Ponadto taki zawór przy wysokich obrotach niedostatecznie szybko się zamyka i może nastapić jego zgięcie po uderzeniu w tłok. niestety spraktykowałem takie zjawiskow swoim motocyklu ( pestka w pęknietym gnieździe miseczki była ok 1,5 mm głębiej osadzona niż powinna), dla tego dzielę sie tą uwaga z innymi, bo najczęściej pochłonięci zgiętym zaworem nie zwracamy uwagi na pozostałe części z nim współpracujące. Co prawda w twoim wypadku stawiam na niewłaściwe złożenie rozrządu przez poprzedniego właściciela co spowodowało zetkniecie się zaworu z tłokiem przy wiekszych obrotach ale ponieważ i tak rozbierasz silnik, radzą ci szczegółowo sprawdzić kazdy detal, aby wkrótce znowu nie rozbierać sprzeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Dzięki za rady rozebrałem to wszystko, wyjąłem zawór dotarłem go poskładałem i... trzyma :biggrin:, ustawiłem rozrząd, jutro prawdopodobnie włoże silnik w rame i zobaczymy czy będzie hulać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 ja sie pytam po co silnik wyjmować??mam teraz rozebraną xr 600, A TOchyba na 99% to samo i da sie zdjąć głowice cylinder wszystko bez wyjmowania silnika, tylko trzeba odkręcić dekielki zaworów i wąż od oleju idący do ramy. P.S. to ze tłok ma wyżłobienia nie świadczy o jego spotkaniu z zawormai, u brata WOSSNER tłlok dr 650 miał nowy wyżłobienia pod zawory.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Te ślady na tłoku na pewno nie są oryginalne, wątpie że w moim dało by sie ściągnąć choćby pokrywe zaworów bez wyciągania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 W xl350 się da na 100% bo robiłem to osobiście. A w xl600 kolega twierdzi że robił i dało rade, nie widziałem ale nie mem powodu mu nie wierzyć. a że serwisówka każe wymontować silnik z ramy to 2ga sprawa:)pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 ja gdzies czytalem ze faktycznie w XL 600 aby dobrac sie do glowicy trzeba silnik wymontowac. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 No więc tak silnik włożyłem w rame, kompresja jest, próbowałem odpalić ale jakoś silnik nie chciał współpracować. Znaczy kilka razy jak go kopłem to sie odezwał zrobił takie try try try try i gasł. Łapał tylko jak postał chwile po wcześniejszym kopaniu i tylko przez jakieś 2 kopy ale na zakręconym kraniku, potem cisza poczekałem troche kop i sie odzywał, raz już tak jakby załapał na jakieś 5 sekund. Na ssaniu w ogóle nie łapał nic i tylko bez gazu co może mu dolegać?? Aha tam są gaźniki od MZ :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.