Skocz do zawartości

XL 600


Damiano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a kto mowil o larrsonie ? jest wiele sklepow w necie ktore oferuja takie zawory. Ja docieralem w swoim i jakos wszystko jest szczelne - silnik mi sie po tym nie rozpadl.

 

lepiej sciagnij manual , lancuszka nie ma potrzeby oznaczac i na zebatce walka i na magnecie masz znaki jak to ustawic.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem głowice, zrobiłem fotki ale nie wiem czemu zawór sie nie domyka, jeszcze dzisiaj chyba go wyciągne. Fotki

ZAWORY:

http://images33.fotosik.pl/139/6ff3e7001c9382d5med.jpg

http://images23.fotosik.pl/156/176b1c38197f0835med.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bad01355439e0d0.html

tłok:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a69c5b309e3b7b67.html%22

Ten tłok miał chyba bliskie spotkanie z zaworami :wink: aha i czy jeżeli tłok jest założony odwrotnie to ma jakiś wpływ na prace silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już przesadziłeś z tym ostatnim pytaniem.

To tak jakbyś założył prawego buta na lewą nogę.

Ślady na tłoku i zaworach wskazują na przekręcenie silnika lub źle zmontowany rozrząd.

pisałem wcześniej " zawory do wymiany " no chyba że któryś z fachofcóf doradzi Ci jak je poprostować i docierać na szmerglu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem że tak nie powinno być ale ten tłok chodzi tak już ze 2 lata, rozrząd będe musiał ustawić od nowa,bo poprzedni właściciel rozbierał silnik z 5 dni temu i prawdopodobnie źle poskładał. No nic jeszcze wyciągne zawór sprawdze gniazda, i zobacze co z tym robić dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślady na tłoku i zaworach wskazują na przekręcenie silnika lub źle zmontowany rozrząd.

 

A niekoniecznie. Ja na nowej korbie (prox), uszczelce pod czapką (orginał), pod cylindrem (athena) zaobserwowałem takie zjawisko, prawdopodobnie athena zrobila uszczelke na jedno kopyto z innymi nie biorąc pod uwage że w tym miejscu (pod cylindrem) akurat b. ważna jest grubość uszczelki.

Zawory dotykały sie z tłokiem minimalnie, tylko i wyłącznie w momencie "zamulenia", silnika tzn przy probie przyspieszenia na zbyt niskich obrotach, było słychac charakterystyczne cyk, cyk. Zrobiłęm grubszą o 1mm (w sumie 2mm, troche przegiołem heh ale wole za szybko ponownie rozkładac) i jak odpale (o ile?) to opisze doswiadczenia. W XL 500 kolegi było kiedyś to samo do tego stopnia, że po czasie oddzieliła sie głowica od cylindra i cisnienie uciekało uszczelką, ale to juz patologia heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo krzywy , bo ja nie widze tam krzywych zaworow. Chociaz wyglada ze 1 ssacy ma szpare , a tlok tez mial bliskie spotkanie 3 stopnia :D . Szykuj sie nowe zawory/zawor i docieranie ich w gniazdach.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem że tak nie powinno być ale ten tłok chodzi tak już ze 2 lata, rozrząd będe musiał ustawić od nowa,bo poprzedni właściciel rozbierał silnik z 5 dni temu i prawdopodobnie źle poskładał. No nic jeszcze wyciągne zawór sprawdze gniazda, i zobacze co z tym robić dalej.

Przed złożeniem głowicy koniecznie dokładnie sprawdź miseczki i pestki spinające zawór ze sprężyną. Jeśli gniazda pestek są zużyte lub co gorsza widoczne są tam pęknięcia, a same pestki luźno przylegają do otworu stożkowego to koniecznie trzeba je wymienić. Takie poluzowane osadzenie zaworu powoduje jego niewłasciwą współpracę z dźwigienkami, co może zaowocować zgięciem zaworu lub jego wystrzeleniem w czasie pracy silnika.Ponadto taki zawór przy wysokich obrotach niedostatecznie szybko się zamyka i może nastapić jego zgięcie po uderzeniu w tłok. niestety spraktykowałem takie zjawiskow swoim motocyklu ( pestka w pęknietym gnieździe miseczki była ok 1,5 mm głębiej osadzona niż powinna), dla tego dzielę sie tą uwaga z innymi, bo najczęściej pochłonięci zgiętym zaworem nie zwracamy uwagi na pozostałe części z nim współpracujące. Co prawda w twoim wypadku stawiam na niewłaściwe złożenie rozrządu przez poprzedniego właściciela co spowodowało zetkniecie się zaworu z tłokiem przy wiekszych obrotach ale ponieważ i tak rozbierasz silnik, radzą ci szczegółowo sprawdzić kazdy detal, aby wkrótce znowu nie rozbierać sprzeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie pytam po co silnik wyjmować??mam teraz rozebraną xr 600, A TOchyba na 99% to samo i da sie zdjąć głowice cylinder wszystko bez wyjmowania silnika, tylko trzeba odkręcić dekielki zaworów i wąż od oleju idący do ramy.

P.S. to ze tłok ma wyżłobienia nie świadczy o jego spotkaniu z zawormai, u brata WOSSNER tłlok dr 650 miał nowy wyżłobienia pod zawory....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja gdzies czytalem ze faktycznie w XL 600 aby dobrac sie do glowicy trzeba silnik wymontowac.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak silnik włożyłem w rame, kompresja jest, próbowałem odpalić ale jakoś silnik nie chciał współpracować. Znaczy kilka razy jak go kopłem to sie odezwał zrobił takie try try try try i gasł. Łapał tylko jak postał chwile po wcześniejszym kopaniu i tylko przez jakieś 2 kopy ale na zakręconym kraniku, potem cisza poczekałem troche kop i sie odzywał, raz już tak jakby załapał na jakieś 5 sekund. Na ssaniu w ogóle nie łapał nic i tylko bez gazu co może mu dolegać?? Aha tam są gaźniki od MZ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...