Gość Occult Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Po ósme. Montaz żarówek ksenonowych do świateł nieprzystowowanych do tagiego typu oświetlenie jest nielegalny. Często widzię takie przeróbki w samochodach, światło przez normalne reflektory jest rozpraszane na wszystke strony, a co z tym idzie bardzo oślepiaj innych kierowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 A jak cię razi to oczy zamknij albo załóż okulary przeciwsłoneczne. :bigrazz: Może kiedyś doczekam czasów, że przy kontroli drogowej policja zapyta Cię o odpowiednie oznaczenie na reflektorze (dla ksenonowych DC, DR lub DC/R) i odwiezie Twój motocykl na lawecie na odpowiedni parking :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 @ Domieniek - Z tego co pamiętam masz gładki klosz w lampach czyli za kierunek światła odpowiada odbłyśnik który jest wyprofilowany do ruchu lewostronnego czyli wymiana lamp czeka. Ktoś tutaj pisał o BiXenonach, czasami jest stosowany ruchomy odbłyśnik czyli mamy jeden element wyładowczy a dwa sposoby rozpraszania światła :) Ale nie wiem czy konstrukcja nie występuje tylko w samochodach z racji skomplikowania... I jeszcze w temacie długich, jak ktoś rzadko używa to niech zamontuje sobie normalną żarówkę lub jak wie gdzie szukać to zółtą i we mgle będzie miał ciut lepszą widoczność ponieważ barwa żółta lepiej przechodzi przez to mleko :) ( jak ktoś nie wierzy to niech zada sobie pytanie dlaczego latarnie uliczne świecą na pomarańczowo :) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Zgadza się u mnie w lampie klosze są gładziutkie. Cała lampa to duży koszt, mógłbym przecież rozkleić ją tylko i wymienić klosze :rolleyes: :icon_idea: Problem w tym, że trudno je dostać, a raczej jest to niemożliwe :( Chociaż może ma ktoś namiary na takie części? Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Zgadza się u mnie w lampie klosze są gładziutkie. Cała lampa to duży koszt, mógłbym przecież rozkleić ją tylko i wymienić klosze :rolleyes: :icon_idea: Problem w tym, że trudno je dostać, a raczej jest to niemożliwe :( Chociaż może ma ktoś namiary na takie części? Nie klosz tylko odbłyśnik ( to lustro ) :) Poszukaj używki z europejskiej odmiany to wyjdzie raczej taniej a efekt będzie ten sam. Rozklejania świateł nie polecam bo lampa będzie Ci zwyczajnie parować i dupa zbita.. Na warsztacie Peugota to przerabiałem, wpadł klient na wymiane jednego reflektora z powodu nieszczelności od której para osadzała się na kloszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Nie klosz tylko odbłyśnik ( to lustro ) :) Poszukaj używki z europejskiej odmiany to wyjdzie raczej taniej a efekt będzie ten sam. Rozklejania świateł nie polecam bo lampa będzie Ci zwyczajnie parować i dupa zbita.. Na warsztacie Peugota to przerabiałem, wpadł klient na wymiane jednego reflektora z powodu nieszczelności od której para osadzała się na kloszu. Nic nie będzie parować, jak dobrze jest ponownie sklejone to nie ma prawa parować. Mój brat rozkleił już nie jedną lampę, w aucie i do tej pory żadna nie parowała, więc jest to kwestia odpowiedniego podejścia do sprawy. Na pewno bardziej opłaca mi się przerobić lampę w taki sposób jak planuje, niż kupować europejską odmianę, która kosztuje ok 1000zł. Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Nic nie będzie parować, jak dobrze jest ponownie sklejone to nie ma prawa parować. Mój brat rozkleił już nie jedną lampę, w aucie i do tej pory żadna nie parowała, więc jest to kwestia odpowiedniego podejścia do sprawy. Na pewno bardziej opłaca mi się przerobić lampę w taki sposób jak planuje, niż kupować europejską odmianę, która kosztuje ok 1000zł. No jak masz już potrzebną wiedzę żeby demontować lampę to zmienia postać rzeczy :) Ale skąd weźmiesz dam wkład ? Powypadkowe moto zazwyczaj mają zniszczone wszystkie elementy przodu. Mówię o takich powypakowcach gdzie strefa zgniotu skończyła się na zadupku bo chyba tylko z takiego ktoś będzie chciał wyciągać pojedyńcze fragmenty teoretycznie nierozbieralnej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Chce wstawić soczewki, pewnie jakieś samochodowe, tak jak tutaj: http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=58095 :-) Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Czytam powyższe wypowiedzi i ręce mi opadły i się za mną ciągną. Po szóste - najlepszą znaczy się najbliższą światłu dziennemu barwę xenona ma 4300K i 6000K. Powyżej tych wartości barwa staje się bardziej fioletowa i traci na jasności a zyskuje na tuningowości oświetlenia (patrz np. żarówki z AUCHANTA za 16,99 pln w promocji - podobny efekt). Temaprature światła słonecznego na ziemi określa się na poziomie 5500K +- 5K tak więc osobiscie polecam zestawy 5000K bo są najbardziej białe. :] :bigrazz: A co do tych ktorzy płaczą przed policją to troche przesadzacie. oczywiscie jak ktos zapoda do golfa II 8000K to jest to problem ale przy nowych typach reflektorów (wielozwierciadłowe) i "normalnej" temperaturze swiatła jest ok i nikt sie nie doczepi Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Chce wstawić soczewki, pewnie jakieś samochodowe, tak jak tutaj: http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=58095 :-) To jest najlepsza metoda i najczęściej stosowana ale z jakiegoś powodu nie zawsze się udaje, choć pamiętam zdjęcie jakiejś CBR 600 chyba F2 gdzie na prawdę bardzo zgrabnie to działało :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Nie obraźcie się Ci, którzy mają to pomontowane na sprzętach, ale powinni zabierać dowód rej. bez dyskusji za te xenony. Wali to po gałach nawet w pochmurny dzień. Jeszcze jak moto podskakuje na nierównościach, co u nas jest standardem, to już tragedia. Nie jestem purytanem jeśli chodzi o przeróbki i nie chciałbym doczekać nigdy tego, co jest w Niemcowni, ale taka samowolka jaką się tu odwala też jest dobijająca. Zresztą tych, co normalnymi żarówkami świecą po czubkach drze też można przywołać do porządku, żeby coś zrobili z tym. Mam lampę z USA, więc nie doświetla pobocza i ok. Uważam, że jak ktoś na takiej lata, to nie ma sprawy. Nikogo nie oślepia, sam też nic nie traci w sumie. Ale podejście, że jak ja widzę to innym ch... w d... jest dobre dopóki się nie trafi takiego samego. A potem jest afera, że puszkarz zajeżdża. On też ma wszystkich w *****. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 A no właśnie tu jest tyci problem, moto w zakręcie zmienia linie świecenia która się podnosi, efekt ? walenie po gałach. Druga sprawa to wg prawa ksenony obowiązkowo powinny mieć system poziomowania żeby nie klepały po oczach na nierównościach. Kiedyś jadąc skuterem z naprzeciwka wyjechał mi samochód z ksenonami, jechał pod górkę to gdy spotkaliśmy się na skrzyżowaniu musiałem się zatrzymać i zakryć oczy bo w ksenon zwyczajnie nie da się patrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Druga sprawa to wg prawa ksenony obowiązkowo powinny mieć system poziomowania żeby nie klepały po oczach na nierównościach. Nie musi a może mieć.W zastępstwie spryskiwacze myjące lampy. A co do tematu to juz chyba się wypowiadałem 5000-6000K i troche opuszczona lampa. A o tym oślepianiu to juz płaczecie jak stare baby. Lepiej oślepić jak zabić, dlatego wprowadzono możliwość używania świateł drogowych w terenie zabudowanym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Nie musi a może mieć.W zastępstwie spryskiwacze myjące lampy. A co do tematu to juz chyba się wypowiadałem 5000-6000K i troche opuszczona lampa. A o tym oślepianiu to juz płaczecie jak stare baby. Lepiej oślepić jak zabić, dlatego wprowadzono możliwość używania świateł drogowych w terenie zabudowanym. Autoregulacja i spryskiwacze jest OBOWIĄZKOWA w pojazdach sprzedawanych w sieci dealerskiej. I dotyczy samochodów, a nie motocykli! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 A o tym oślepianiu to juz płaczecie jak stare baby. Ja płaczę bo jak jadę samochodem to przerobione światła na ksenony rozpraszają światło i bardzo oślepiają. Jak sie mija takiego barana, który chce poszpanowac na na wiosce ksenonami to żal dupe ściska. Ostatnio zwaram na to większą uwagę i zastanawiam się po co ludzie takie rzeczy montują. Policja powinna zabierać za takie przeróbki dowód rejestracyjny. W swoim samochodzie posiadam takie światła zamontowane fabrycznie. Samochód posiada automatyczną regulację świateł, która nie pozwala na oślepianie innych kierowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.