LukaszXVS Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Witam Wziąłem się dziś za zamontowanie nowych przewodów w oplocie HELL'a, robie to po raz pierwszy(wkońcu kiedyś trzeba zacząć), poradziłbym się ojca ale akurat go nie ma w domu, wiec tak: ściąganie starych przewodów, montaż nowych nie przysporzyły problemów, zalanie zbiorniczka płynem także, schody zaczęły sie z zalewaniem przewodu i tłoczków hamulcowych. Korzystam z tego poradnika: http://przewodywoplocie.pl/montaz/ i doszedłem do tego kroku: Zapełniamy zbiorniczek wyrównawczy świeżym płynem, odkręcamy odpowietrznik, a nałożony na niego przezroczysty przewód zanurzamy w naczyniu tak, aby jego koniec znajdował się pod powierzchnią nalanego tam płynu. To powinno zapobiec zapowietrzaniu układu od dołu. Teraz pompujemy hamulec sukcesywnie uzupełniając płyn w zbiorniczku. Gdy płyn zacznie wypływać na dole przechodzimy do drugiego zacisku a potem na tył i pompujemy do skutku! Otóż pompuje dźwignie hamulca. juz od 15min i płynu w zbiorniczku wyrównawczym ubyło tylko jakies 5mm, strasznie opornie to idzie, a że nie należe do osób cierpliwych pytam Was czy dalej pompować aż do skutku czy jest coś nie tak u mnie? Edytowane 5 Lutego 2008 przez LukaszXVS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Masz zapowietrzoną pompe hamulcową. Zanim płyn nie zacznie wypływać z wężyka nie wkładaj go do naczynia z płynem. Dopuki pompa jest pusta nie wytworzy ciśnienia potrzebnego by wypchnąć powietrze z układu. Jak będziesz pompował to poczujesz kiedy pompa zacznie działać i wtedy zanurzysz wężyk w płynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszXVS Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Dzieki, zaraz ide sprawdzic, dam znac czy poszlo. no i niestety nici, dalej nie wypływa płyn, próbowałem już wszystkiego: zamkniety zbiorniczek wyrownawczy+zamkniety odpowiecznik, pompowanie pare razy, odkrecenie odpowietrznika zamkniety zbiorniczek wyrownawczy+otwarty odpowiecznik, pompowanie pare razyotwarty(bez dekla) zbiorniczek wyrownawczy+zamkniety odpowiecznik, pompowanie pare razy, odkrecenie odpowietrznika otwarty zbiorniczek wyrownawczy+otwarty odpowiecznik Wogole nie czuje zadnego oporu, jakby mial tam ciagle powietrze a mimo to z odpowietrznika wylatuje ok. 3-4 cm plynu i po puszczeniu klamki znow wraca, zadne babelki nie wylatuja, kompletnie sie juz w tym pogubilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 (edytowane) Czyli płyn wylatuje z odpowietrznika? To dobrze.1.Zakreć odpowietrznik2.Pompuj dźwignią hamulca pare razy3.Naciśnij dźwignie i nie puszczając jej popuść odpowietrznik aż dźwignia spadnie do oporu4.Nie puszczając dźwigni zakręć odpowietrznik5.Znów pompuj...i tak w koło, aż z weżyka zacznie płynać czysty płyn, bez powietrza. Oczywiście wężyk masz zanurzony w naczyniu, a zbiorniczek płynu otwarty. Edytowane 5 Lutego 2008 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszXVS Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Czyli płyn wylatuje z odpowietrznika? To dobrze.1.Zakreć odpowietrznik2.Pompuj dźwignią hamulca pare razy3.Naciśnij dźwignie i nie puszczając popuść odpowietrznik aż dźwignia spadnie do oporu4.Nie puszczając dźwigni zakręć odpowietrznik5.Znów pompuj...i tak w koło, aż z weżyka przestanie wypływac płyn z pęcherzykami powietrza. Oczywiście wężyk zanyrzony w naczyniu, a zbiorniczek płynu otwarty. no wlasnie tak robie, pompuje pare razy dzwignia ale na dzwigni nie ma zadnego oporu, z tego co pamietam jak kiedys tacie pomagalem przy aucie to po paru pompowaniach, nacisnieciu pedału, odkreceniu odpowietrznika, powinien pedał powoli spadac,jak spadnie to trzymac wcisniety i zakrecic odpowietrznik, a w motorze wlasnie po pompowaniach nadal dzwignia jest miekka i idzie ja nacisnac do oporu, tak jakby pompa wogole nie pracowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Jest jeszcze jedna metoda. Strzykawka i zassanie płynu przez odpowietrznik. Albo odwrotnie, czyli wstrzyknięcie płyny przez odpowietrznik aż zacznie wypływać góra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszXVS Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Jutro sproboje, dzieki za rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Dopiero wszedłem na kompa i czytam temat.LukaszXVS zrób tak jak pisze 'sorier' , wyciągnij płyn ze zbiorniczka i przez odpowietrznik przepompuj płyn strzykawka do zbiorniczka ,tylko uważaj na koniec ,aby nie poszło powietrze ze strzykawki i zakręć odpowietrznik.Po tym zabiegu na dźwigni hamulca powinien być opór i należy normalnie odpowietrzyć układ.Powodzenia. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Ja robie to na takiej zasadzie. Wlewam strzykawka do zasisku plyn, lapie koncowke przewodu przy zacisku, sciskam ja i pompuje az mi dojdzie plyn, skrecam szybko przewod i pozniej strzykawka przez odpowietrznik wlewam plyn. Zakrecam i tak kombinuje az mi stwardnieje klamka a pozniej odpowietrzam. Jest to troche czasochlonne ale dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Najszybciej i najprościej to od dołu, od zacisku, pchać płyn strzykawką. Kup sobie taką dużą, to łatwiej idzie :buttrock: Tylko nie zapomnij góry jakąś dobrą szmatą obłożyć, bo jak ci się płyn przeleje na lakier, to... :clap: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 sprawdz czy w ogole pompka daje jakies cisnienie, odkrec przewod od pompki i zatykajac wylot palcem wcisnij kilka razy dzwignie. Jesli jest ok to plyn wytrysnie z dosc znaczna predkoscia, jesli nie to przyczyna tkwi w pompce. Mialem kiedys przypadek ze podczas odpowietrzania pompka zassala paproch ktory zatkal jeden z kanalow tak skutecznie ze pompka nie dzialala.. A innym razem przy wymianie plynu i odpowietrzaniu (VX 800 ktory stal w Reichu kilka ostatnich lat) jedna z uszczelek stwierdzila ze juz nie chce dzialac :lalag: i po prostu przerwala sie podczas pompowania. Pomoglo zamowienie kompletu naprawczego pompki i wymiana. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszXVS Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Dzieki koledzy, dzis wpadłem do znajomego mechanika i kazał mi podjechac, ma pompke ktora zassie plyn, teraz tylko czekam az sie wypogodzi i do niego powoli skocze, przy okazji wyreguluje mi gazniki i zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Nie ma jak MityVac. 2 godzinne odpowietrzanie skraca do 10 min. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Nie ma jak MityVac. 2 godzinne odpowietrzanie skraca do 10 min.Adam M.Siur!Tylko biorąc pod uwagę że odpowiednik u nas na allegro stoi ponad 150 zeta, to wolę się pomęczyć strzykawką i 3 zbiorniki więcej zalać :icon_mrgreen: No sorki, ale znowu wam zazdroszczę tanich części, oleju, motocykli..... Ale zostaję w domu!! :) Edytowane 7 Lutego 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Ja zrobiłem sobie prosty ale skuteczny sprzęt do tego celu i nie kosztowało mnie to ani grosza. Można tym odpowietrzyć hamulce , wymienić płyn a nawet wymienić olej w lagach . Prymitywny obrazek poglądowy przedstawia to rozwiązanie. Podstawą urzadzenia jest sprawna sprężarka ze starej lodówki oraz hermetyczne naczynie z dwiema rurkami w wieczku. Odssysane płyny pozostają w naczyniu . http://img233.imageshack.us/img233/7362/beztytuuzl1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.